Inte bra prestanda med HD 7950

Permalänk
Medlem

Inte bra prestanda med HD 7950

Tjenare Sweclockers!

jag införskaffade nyss ett nytt grafikkort till burken och efter mycket velande blev det tillslut ett 7950 från Sapphire. Innan hade jag ett 5770 från XFX (båda korten är Radeonkort).

Men jag får inte riktigt ut den prestanda jag skulle önska i vissa spel, Cod mw 3 är inte riktigt smooth på maxad grafik och i och med att cod inte är så grafikkrävande känns detta som ett problem. Jag instalerade MSI afterburner och har den på min andra skärm medans jag spelar och när jag kör går GPU'n upp i taket. jag är inte så insatt i datorer, men finns det någonting jag kan göra åt detta problem?

specs:

Processor: AMD Phenom(tm) II X4 945 Processor (4 CPUs), ~3.0GHz
Ram: 4gig 1333mhz? ddr3
Hdd: 1gb
Moderkort= Laddade ned CPU-Z och detta är vad programet visade: Manufacturer: ASUSTeK Compurer INC.
Model: M4A78TD-V EVO

Permalänk
Inaktiv

Super-sample AA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flakis3:

Tjenare Sweclockers!

jag införskaffade nyss ett nytt grafikkort till burken och efter mycket velande blev det tillslut ett 7950 från Sapphire. Innan hade jag ett 5770 från XFX (båda korten är Radeonkort).

Men jag får inte riktigt ut den prestanda jag skulle önska i vissa spel, Cod mw 3 är inte riktigt smooth på maxad grafik och i och med att cod inte är så grafikkrävande känns detta som ett problem. Jag instalerade MSI afterburner och har den på min andra skärm medans jag spelar och när jag kör går GPU'n upp i taket. jag är inte så insatt i datorer, men finns det någonting jag kan göra åt detta problem?

specs:

Moderkort= Laddade ned CPU-Z och detta är vad programet visade: Manufacturer: ASUSTeK Compurer INC.

Kan du utveckla det där lite bättre "går gpun upp i taket? är det gpu tempen du menar då eller?

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flakis3:

Tjenare Sweclockers!

specs:

GPU'n går upp i taket? Menar du att den går till 100% (vilket är ett bevis att CPU'n inte flaskar bla.)?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

GPU'n går upp i taket? Menar du att den går till 100% (vilket är ett bevis att CPU'n inte flaskar bla.)?

ja den ligger mellan 95-100%, oftast 100% när jag kör tex far cry 3.

Permalänk

Kolla va din fps ligger på..kanske bara är att slå på vsync? Kan kännas väldigt ryckigt annara om du sitter på 60hz skärm

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: för det ska inte lagga..fläskar max på mw3 utan att svettas de minsta med ett 7950