Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ny förstärkare som inte vill vissa sig på tv:n

Permalänk

Ny förstärkare som inte vill vissa sig på tv:n

Tjena,
Jag söker någon som vill hjälpa mig få igång mitt ljudsystem jag precis har köpt!
Det jag har köpt är detta:
http://www.ljudfokus.se/produkt/pioneer-vsx-527-svart/5102/

Behöver inte höra om vad ni tycker om mitt köp och liknande utan vill bara få hjälp att starta igång det så jag kan använda det!

Det jag har gjort är kopplat in alla högtalare och satt in en hdmi sladd från förstärkarens hdmi out till tv som är en:
http://www.sharp.se/cps/rde/xchg/se/hs.xsl/-/html/product-details.htm?product=LC60LE741S&cat=111

Men jag kan inte få en bild på tvn på något sätt från förstärkaren.
Jag har inte kopplat in någonting annat i förstärkaren på grund utav att jag ville komma in på meny/inställningar på förstärkaren för att kunna ändra så jag kunde köra arc genom tv till förstärkaren.

Så är det någon kunnig eller har en bra vild gissning på varför det inte funkar så är det bara att skriva!

//FallenFate

Fixade länkar! ;)
Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

Den översta länken blev lite knasig. Vad var det för förstärkare du hade sade du?

EDIT: Även den andra.

Permalänk
Skrivet av H0gberg:

Den översta länken blev lite knasig. Vad var det för förstärkare du hade sade du?

EDIT: Även den andra.

Så nu har jag fixat dem måste blivit något knas haha

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

Kolla tv'ns meny efter inställningar på hdmi-porten och se om du kan ändra något.

Permalänk
Medlem

Är HDMI-kabeln ansluten till HDMI1 samt Out på förstärkaren?

På tv'n: Gå till ”HOME” > ”TV-meny” > ”Styrning apparater” > ”AQUOS LINK-inställning” > Ljudreturkanal (ARC) > "Auto".

På förstärkaren: Tryck [Receiver] på din fjärrkontroll följt av "Home menu" > bläddra tills "HDMI setup" syns i förstärkarens display, tryck enter, välj on på både "ARC" och "HDMI control".

Detta kan du göra utan att få upp displayen på skärmen. Vill du inte att förstärkaren skall starta när du startar TV'n väljer du "off"på "HDMI control". Det borde fungera.

I manualen för TV'n står det här på sidan 29 och för förstärkaren på sida 53.

Permalänk
Skrivet av H0gberg:

Är HDMI-kabeln ansluten till HDMI1 samt Out på förstärkaren?

På tv'n: Gå till ”HOME” > ”TV-meny” > ”Styrning apparater” > ”AQUOS LINK-inställning” > Ljudreturkanal (ARC) > "Auto".

På förstärkaren: Tryck [Receiver] på din fjärrkontroll följt av "Home menu" > bläddra tills "HDMI setup" syns i förstärkarens display, tryck enter, välj on på både "ARC" och "HDMI control".

Detta kan du göra utan att få upp displayen på skärmen. Vill du inte att förstärkaren skall starta när du startar TV'n väljer du "off"på "HDMI control". Det borde fungera.

I manualen för TV'n står det här på sidan 29 och för förstärkaren på sida 53.

Vilket jäkla svar hade ju varit toppen om jag hade hittat detta innan men inte varit så aktiv det senaste och missade detta inlägg!

Var faktiskt så att min receiver var sönder så fick en ny och då fungerade det utan problem.

Tack för hjälpen allihopa

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!