Permalänk

Någon som har koll på om de har kö-system om servers är fulla, eller om de bara försöker igen om 19 minuter, när servern är "Busy"?

Visa signatur

i5 3570k | Asus P8Z77-V PRO | Asus Radeon HD 7850 2GB | Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Antec P280 | Antec Kuhler H2O 620 CPU-Kylare | Antec EA-500 500W | CORSAIR FORCE SERIES 3 2.5" 60GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Hur funkar det med språkstöd? Vad behöver jag göra om jag vill ha spelet på engelska?

Spelet ställer in språket beroende på vilket språk du använder i Origin. 'Origin/Application Settings' om du vill byta. Se bara till att installera om spelet om du bytt språk!

Visa signatur

Gigabyte 7970 GHz Intel i5 2500K Corsair H80i Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev Corsair 8Gb RAM 1333Mhz Corsair SSD 120 GB Corsair TX 750W

Grym house-lista http://open.spotify.com/user/mysteriz/playlist/6w1DWfFwJbIvdF...

Permalänk
Medlem

Japp jag är inne på min andra kö-omgång, efter första vändan med 19 minuter så fick jag error meddelande att serven är nere och vart satt i en ny kö. har 16min kvar.
Är utanför min förståelse det här.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Skrivet av Tino:

Hur funkar det med språkstöd? Vad behöver jag göra om jag vill ha spelet på engelska?

Jag ändrade språket i Origin till engelska och valde att installera spelet på engelska. Simple as that!

Visa signatur

i5 3570k | Asus P8Z77-V PRO | Asus Radeon HD 7850 2GB | Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Antec P280 | Antec Kuhler H2O 620 CPU-Kylare | Antec EA-500 500W | CORSAIR FORCE SERIES 3 2.5" 60GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag har kört på en USA west server i ca 1 timme utan problem nu. Pröva det om ni inte kommer in i europa

Problemet är ju att man vill fortsätta på sin stad/städer inte börja om på nytt på en annan server. Satt i 20 min kö på EU west 2 när jag väl kom in så kunde jag inte ladda min stad, sen hängde sig spelet i en loop när jag försöka ladda staden en andra gång...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minigreven:

Någon som har koll på om de har kö-system om servers är fulla, eller om de bara försöker igen om 19 minuter, när servern är "Busy"?

Verkar som att de använder sig av något kö-system, men det verkar inte fungera över huvud taget då det stå att Västeuropa är tillgängligt men det går ej att ansluta till servern. Så det mesta verkar vara allmänt trasigt för tillfället.

Visa signatur

MSI Z77A-GD65, i7 3770K, 16GB ram, 1,5 TB HDD, GTX 680 2GB, Antec P182, Macbook Pro 13,3" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Hur funkar det med språkstöd? Vad behöver jag göra om jag vill ha spelet på engelska?

Avinstallera Simcity, ändra i applikationsinställningar i Origin till engelska, installera simcity igen.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Kan man skapa om sin stad på samma ställe i regionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minigreven:

Jag ändrade språket i Origin till engelska och valde att installera spelet på engelska. Simple as that!

Aja det var inte svårare än så, Origion är redan på engelska. Kan inte klara av ett ända program på svenska. Jag sträcker mig så lång att jag kör engelska på mobilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlondeDexter:

Hej!

Jag köpte mitt ex via oneplay.se och där stod det att spelet var "available in Swedish danish" and so on. Men nu när jag aktiverat koden i origin så kan jag bara välja installationen på Polska, Ungerska samt Rysska.

Whaat to do???

/Danne

Hittade detta på en av kommentarerna på den sidan!

The language CAN be changed but only to english.
I have bought the game from here.
Installed it on origin and chose russian.
Then follow the instructions found here http://pin4allstore.com/games/simcity/
Then all you have to worry about are the login servers who suck right now!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Nu kom jag också in på Nord amerika 1 servern. Provat hela tiden sen 17.00 idag. Olika servrar sen helt plötsligt så kom jag in.
På nått sätt fick jag känslan av att det är Tutorialen som ställer till det. För jag lyckades på nått sätt komma förbi den efter alla försök.

Permalänk
Medlem

Hehe amazon.com har stoppat försäljningen av spelet nu

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Avinstallera Simcity, ändra i applikationsinställningar i Origin till engelska, installera simcity igen.

Det känns ju sådär att man behöver installera om det bara för att byta språk. Det borde ju finnas möjlighet till det i spelet. Dock så måste man ju komma in i spelet först.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem

Måste ha Internet för och spela?

Seriöst, har fan försökt hela dagen köat och tappat connection.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gigabyte 7970 GHz Intel i5 2500K Corsair H80i Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev Corsair 8Gb RAM 1333Mhz Corsair SSD 120 GB Corsair TX 750W

Grym house-lista http://open.spotify.com/user/mysteriz/playlist/6w1DWfFwJbIvdF...

Permalänk

http://www.p4rgaming.com/?p=1473

Hahahaha går det att sjuka så här lågt?

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk

Online DRM verkar vara det enda som funkar i det här spelet...

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Skrivet av ColinZeal:

Online DRM verkar vara det enda som funkar i det här spelet...

hoppas att du var sarkastisk

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Nu har de även stängt av högsta hastigheten ingame... vafan är detta?

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk

Är alla servrar nere?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av MrGangBanger:

Hittade detta på en av kommentarerna på den sidan!

The language CAN be changed but only to english.
I have bought the game from here.
Installed it on origin and chose russian.
Then follow the instructions found here http://pin4allstore.com/games/simcity/
Then all you have to worry about are the login servers who suck right now!

Stort tack!! Nu är det på Engelska! Nu ska jag bara lyckas logga in också. Får just nu upp felmedelande
"unable to connect to simcity servers. Please try again"

/Danne

Visa signatur

WS: fractal Design Node 304 (kub) Nätagg: Corsair HX650 Moderkort: ASUS m-ITX CPU: Core i7 8700K, Noctua 12 RAM: 16Gb HDD: 1 TB Samsung 960 PRO SSD GPU: Asus 1080Ti SC MONITOR: 2xLenovo24", 1xASUS 27" 1x140mm insug, 1x120mm Noctua utblås OS: Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det må vara en horribel release. Men jag är glad att de åtminstone gör något. Istället för att bara sitta och rulla tummarna och säga att det löser sig. Jag ser gärna att de stänger av de där sakerna temporärt om det gör att några fler kan komma in på servrarna. Det påverkar ju inte spelandet negativt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Kan man köra tutorial på oceanic servern å sen köra vidare på europa server en annan dag?

Permalänk
Skrivet av Fissure:

Nä det är inget nytt, men det är fortfarande rätt illa. Priset på dessa va dessutom bland det värsta jag varit med om. Det är sant, jag är ett Sim City fan (med undantag för Socities), har köpt spelet och bölar som fan. MEN jag tänkte i detta fallet att jag skulle hålla mig undan all hype osv för jag sett fram emot en uppföljare så länge. Så visst lite av felet ligger hos mig själv men jag tänkte i min dumhet att en uppföljare till SC4 kan man ju bara inte misslyckas med. Så jag köpte det i god tro och känner mig nu våldtagen och kränkt. Vilket gör mig så jävla förbaaaaaannnnnaaad !!!!!!!!!!!

Du kanske skulle gå ut och leka istället? Eller så väntar du tills på måndag när folk inte är lika galna i spelet och servrarna funkar?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

varför kan man inte uppgradera vägar så jag kan börja med större hus, står bara vinkeln är för skarp? måste jag ta bort en väg först?

När du ska uppgradera vägar så ska du inte dra nya vägar över de gamla utan klicka på uppgradera väg verktyget och klicka sen den väg du vill uppgradera.
Välj vägar och sen hittar du knappen under vägformer alternativt med hotkey 'r'

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Men jag kan inte uppgradera till de större vägarna, hur kommer det sig?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Skrivet av CebitZeros:

Men jag kan inte uppgradera till de större vägarna, hur kommer det sig?

Går inte. Dom tar ju mer plats, så det skulle nog bli krångligt om det gick. Bara att riva.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem

Sluta köpa spel från det här jävla skämtföretaget. Det är det enda sättet att få dem att lära sig. Det här är fan värre än Gearbox skitspel Aliens. Det gick iaf att spela.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Men jag är glad att de åtminstone gör något.

Haha.
Ja de verkar riktigt kunniga som stænger av småsaker.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear