Permalänk
Entusiast
Skrivet av joeldeluxe94:

Om du bygger en avloppsanläggning(stora) bredvid vattenanläggningen (stora) så tar du automatiskt upp vattnet som renas från avloppet vilket ger dig obegränsad vattentillgång!

Awesome! Tackar.
Nu gäller det bara att dom lägger till stöd för enkelriktade vägar och börjar ta betalt för lokaltrafiken
(Enkelriktade vägar så att vi kan bygga egna rondeller ^^)

Permalänk
Medlem

Kanske var dumt att välja Västeuropa 1 när jag började spela för nu är det HELT OMÖJLIGT att komma in.
Funderar på om man ska börja om helt på ny mindre belastad server

Permalänk
Medlem

Jag är helt förvånad att vissa människor kunnat spela över huvudtaget.

Jag hamnar alltid i kö när man ska logga in minst 20min, och väntar man den tiden så kommer man in så antingen blire svart skärm i 2-3min sen står det servers are down.
2 gånger har jag kommit in och fått se en intro film och då kommer man till en meny där det står "play game , sim city world" inget av dessa går att trycka på sen ståre servers are down uppe i hörnet.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Alla som vill är välkommna till Region Sweden på EU west 5
EU West 5 har fungerat felfritt i ett antal timmar nu!
Sneakybastar
heter jag på origin

Långtbortistan är mitt ställe där

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Skrivet av matte54:

Jag är helt förvånad att vissa människor kunnat spela över huvudtaget.

Jag hamnar alltid i kö när man ska logga in minst 20min, och väntar man den tiden så kommer man in så antingen blire svart skärm i 2-3min sen står det servers are down.
2 gånger har jag kommit in och fått se en intro film och då kommer man till en meny där det står "play game , sim city world" inget av dessa går att trycka på sen ståre servers are down uppe i hörnet.

Har inte spelat 1 minut. Bara vänta på....ingenting.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på att spela men det verkar som det fortfarande inte är någon idé att köpa.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D - ROG Strix B650E-F - 32GB RAM - 2TB WD Black SN850X

Permalänk
Medlem

Fasiken vad illa det här låter, har inte lirat SimCity sedan Amigans dagar och hade tänkt skaffa den här versionen för att uppleva lite nostalgi fast det verkar som det inte är vad det varit?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Reckie:

Fasiken vad illa det här låter, har inte lirat SimCity sedan Amigans dagar och hade tänkt skaffa den här versionen för att uppleva lite nostalgi fast det verkar som det inte är vad det varit?

Jag har inte spelat de gamla spelen, men detta är svinkul när man spelar med någon och skiten fungerar. Det är dock väldigt svårt jämfört med betan

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Jag har blivit utkastad 2 ggr idag och nu kommer jag inte in alls. Står att servern är full

Finns viss risk att jag blir avstängd från facebook då jag skrev några mindre trevliga ord på EA's sida...

Hahaha, som många andra dvs.

Jag är bannad från Diablo 3-facebooksidan, tror det var efter att jag länkade till path of exiles hemsida. Lär ju inte dröja så länge innan samma blir med Sim City-sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

Hm, hur stor kan den chansen vara? Får kolla på andra billiga alternativ då

http://www.gamecrawler.co.uk/compare/simcity-pc-dvd/B00B47CP9...

amazon brukar skicka gratis till sverige.

Permalänk
Medlem

Mitt spel är på Ryska köpte det ifrån en annan snubbe på ett forum, går det att ändra hittade den här guiden men har inte testar, är det någon som har testar, http://pin4allstore.com/games/simcity/ sen vet jag inte om det är till för rätt SimCity.. :/ ?

Permalänk
Medlem

Har Startat #Värmland med 16st platser, på #Västeuropa2 om någon är sugen

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att öka Tech level på sina industrier? Finns det något bra sätt för att se till att folk pendlar till andra städer för utbildning och jobb?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Alltså, så länge Online hade funkat jättebra och inge krångel så hade inte jag varit emot sånt här tjosan.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Gaah, inte spelat på hela dagen... tänkte fortsätta på mitt lilla Paris tills käket är klart... "Kö 20 minuter"

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv

Väljer ni rätt servrar? för jag kommer in direkt hela dagarna känns det som.

Permalänk
Medlem

Patch 1.3

Citat:

This update to SimCity contains the following updates and fixes:

General

· Fix for a crash related to the highway interchanges and vehicles.

· Traffic was optimized for complex road sections.

· Fix for a specific case of city processing that forced players to rollback their cities to a previous state.

· Fix for a crash some players saw when exiting their city.

· Rapidly clicking or accidentally double clicking the Claim city button will no longer create multiple regions.

· We temporarily removed filtering by friends and maps on the Join Game screen to better support database performance. Players can still find friends' regions by going to their friends' profile pages.

Servers

· Various database optimization to address issues with connecting to our servers

· We added 8 new servers!

http://answers.ea.com/t5/Miscellaneous-Issues/Patch-Notes-Acc...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Suck EU West 3 fortfarande "full" dvs nere. Orkar inte börja om på en ny server igen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Varför lägger dom till fler servrar och inte bara "utökar" de servar som finns med mer kraft? Tycker det är as jobbit att man måste vara inne på samma server för att kunna joina varandras regioner :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

Varför lägger dom till fler servrar och inte bara "utökar" de servar som finns med mer kraft? Tycker det är as jobbit att man måste vara inne på samma server för att kunna joina varandras regioner :/

Antagligen för att de valt en korkad serverarkitetur. Skulle inte förvåna mig om det är en server per region och de inte kör med kluster.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Hur gör man för att öka Tech level på sina industrier? Finns det något bra sätt för att se till att folk pendlar till andra städer för utbildning och jobb?

Industrierna utvecklas när du får välutbildade invånare så skolor (framförallt college och universitet) är nyckeln för att få högre tech på industrin.
Pendlandet till andra städer är en sak som påverkas när servrarna har problem men när de snurrar som de ska så är det bara att bygga på med regionella bussar samt tåg.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som upplever att import fungerar dåligt? Jag har valt att importera Legeringar för min processorfabrik men tillflödet är extremt lågt. Måste andra i regionen tillverka legeringar för att jag skall kunna importera dem?

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glucifer:

Är det bara jag som upplever att import fungerar dåligt? Jag har valt att importera Legeringar för min processorfabrik men tillflödet är extremt lågt. Måste andra i regionen tillverka legeringar för att jag skall kunna importera dem?

Anledningen att det fungerar dåligt är för att servrarna är överbelastade. Många från US servrarna som rapporterat att det kan ta upp till 12 timmar (låter sinnessjukt) för import/export datan att uppdateras.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Anledningen att det fungerar dåligt är för att servrarna är överbelastade. Många från US servrarna som rapporterat att det kan ta upp till 12 timmar (låter sinnessjukt) för import/export datan att uppdateras.

Ah då är det därför min kol och metallexport också går så jäkla långsamt. Trots att jag bara har en kolgruva och en metallgruva och flera handelsdepåer som exporterar metall och kol så är det fullt hela tiden.
Segt!

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Medlem

Såg den här tråden på EA forumet. Säger en del om i vilket skick de valde att skeppa spelet

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9348811.page

Den här är också rätt najs hehe

http://www.youtube.com/watch?v=-d0b41H-Lnk

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fissure:

Såg den här tråden på EA forumet. Säger en del om i vilket skick de valde att skeppa spelet

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9348811.page

Den här är också rätt najs hehe

http://www.youtube.com/watch?v=-d0b41H-Lnk

Spelet var ju inte ens färdigt Xd

Har märkt att folk som har bussar så brukar bussarna åka i konvojer istället för att åka till egna destinationer...dat simulation!
Och alla polisbilar åker till samma ställe, har du 12 poliser så åker alla till samma brott ist för att separarea sig.

Citat:

From what I gather, when children get home from school for example, the school bus will just drop them at the nearest house first, and the adults will go to the nearest house first on their way home from work, meaning that sims have different parents and children each day of the week.....such realism.

"Simulerad" AI ftw..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Någon annan som också köpte sitt ex på CJS cd keys? Har ni fått en ny nyckel än?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man kan forcera "riktig" AA i detta spelet? Är inte stort fan av FXAA och skulle verkligen behöva lite kantutjämning. Har Nvidia och försökt forcera genom kontroll panelen, men inget händer.

Förövrigt ett väldigt roligt spel när man äntligen lyckas starta det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettor:

Någon som vet hur man kan forcera "riktig" AA i detta spelet? Är inte stort fan av FXAA och skulle verkligen behöva lite kantutjämning. Har Nvidia och försökt forcera genom kontroll panelen, men inget händer.

Förövrigt ett väldigt roligt spel när man äntligen lyckas starta det

Har testat lite olika varianter i Nvidia Inspector men tyvärr utan framgång. Håller med FXAA är verkligen en usel AA variant.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

MAXIS Manager ber om ursäkt

A SIMCITY UPDATE…AND SOMETHING FOR YOUR TROUBLE

http://www.ea.com/news/a-simcity-update-and-something-for-your-trouble

Visa signatur

"I do not fear computers. I fear the lack of them."