Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dabo86:

Brukar inte spela på datorn men hade tänkt köpa SC5 (när problemen är lösta). Någon som vågar sig på att gissa om det kommer gå att spela i full hd med följande dator?

i7 870
4GB minne
Radeon HD 7750 1GB

Ska inte vara några större problem. Tycker det flyter hyfsat bra med min dator (har ett Radeon 5850 1 GB). Kör på "high" på det mesta. Glöm dock inte att stänga av "motion blur"-prylen. Vet inte exakt hur våra grafikkort står sig mot varandra men tror nog ditt är snäppet vassare.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Ingen aning, satt och spelade och blev plötsligt utkastad. Jag hittar ingen information hos EA/Maxis om "underhållet" heller?

https://twitter.com/simcity/statuses/310333326496002048

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Ska inte vara några större problem. Tycker det flyter hyfsat bra med min dator (har ett Radeon 5850 1 GB). Kör på "high" på det mesta. Glöm dock inte att stänga av "motion blur"-prylen. Vet inte exakt hur våra grafikkort står sig mot varandra men tror nog ditt är snäppet vassare.

Tack för svaret. Jag behöver inte köra på de bästa inställningarna, i den här typen av spel föredrar jag att få plats med mycket på skärmen (spelar fortfarande SC4).

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Inaktiv

Verkar vara jekla buggigt med trafiken.. polisbilar som snurrar fram och tillbaks utanför stationen, brandbilar som åker i en klunga, bussarna funkar dåligt, trafiken står stilla..

Permalänk
Medlem

Finns det inga nyare skyskrapor i sc5?
Alla ser ju ut som betong klumparna i Newyork.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att man blir utkastad och när man försöker ansluta igen så hamnar man i kö!!!!! 19 min till nästa försök att återansluta!
EA FUCK YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk

Är det någon annan här som inte alls kommer in på någon server what so ever?
Har suttit och testat varje server nu i snart 2 timmar... Är stuck på Autentisering

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Helt sjukt att man blir utkastad och när man försöker ansluta igen så hamnar man i kö!!!!! 19 min till nästa försök att återansluta!
EA FUCK YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klicka på byt server och välj samma och prova återansluta Är det bara temporärt fel så kommer du in direkt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jättetrevligt att de beskyller problem på sina kunder... Det är ju vårt fel att det inte fungerade, vi vart för många bla bla bla.
Att sedan spelet är trasigt när du väl kommer in gör inte saken bättre heller.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Jättetrevligt att de beskyller problem på sina kunder... Det är ju vårt fel att det inte fungerade, vi vart för många bla bla bla.
Att sedan spelet är trasigt när du väl kommer in gör inte saken bättre heller.

Jag håller inte alls med om vad du skriver.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Finna platser lediga på EU Väst 6, Gävleborg. Origin nick Knogge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Jag håller inte alls med om vad du skriver.

Vad är det du inte tycker stämmer då?

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Är det någon som hittar sina kompisar i spelet? Kvittar vem jag söker på så dyker dom inte upp i listan.

Permalänk
Medlem

Står alla servrar som available för er också förutom EU3? För mig har EU3 varit full sedan igår morse. Typiskt den servern jag har alla mina städer på

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Vad är det du inte tycker stämmer då?

Ingenstans i den texten skyller de på sina kunder till att börja med.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sezzor:

Har spelat hela natten och lyckades som bäst komma upp i 107 tusen invånare :S
Svårt spel!

Är som simcity 4 att när man kommer upp i ett visst invånare antal så står staden still tills man lyckas komma förbi det. Sc4 tak var på 700k då stod staden still om man inte lyckades höja efterfrågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Ingenstans i den texten skyller de på sina kunder till att börja med.

Citat:

So what went wrong? The short answer is: a lot more people logged on than we expected. More people played and played in ways we never saw in the beta.

OK, we agree, that was dumb, but we are committed to fixing it. In the last 48 hours we increased server capacity by 120 percent. It’s working – the number of people who have gotten in and built cities has improved dramatically. The number of disrupted experiences has dropped by roughly 80 percent.

So we’re close to fixed, but not quite there. I’m hoping to post another update this weekend to let everyone know that the launch issues are behind us.

Har du ens läst det? Inte någonstans ber de om ursäkt. Det nämns inget om trasig trafik och alla buggar. De påstår även att det är så gott som fixat. Jag kommer inte in i någon av mina städer just nu iaf.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Har du ens läst det? Inte någonstans ber de om ursäkt. Det nämns inget om trasig trafik och alla buggar. De påstår även att det är så gott som fixat. Jag kommer inte in i någon av mina städer just nu iaf.

Som jag sa, ingenstans skyller de på sina kunder..
De medger att de gjort ett misstag och de jobbar på problemet och har enligt dem själva minskat antalet anslutningsproblem med ca 80% vilket inte känns helt orimligt då det är väldigt många fler som spelar idag än igår.

Att du inte kan spela är oturligt och du ligger väl bland de ~20% som fortfarande har problem vilket är väldigt många, vet inte hur du kunde utläsa från den posten att de anser att det är så gott som fixat.
Personligen har jag 20 timmar spelade sedan onsdag kväll och har inte haft några större problem att komma åt mina städer, lite downtime igår runt 22-23 tiden men idag har det gått bra att logga in och ut samt växla mellan städer.

Du har rätt i att de inte bett om ursäkt dock men det var inte det jag kommenterade heller, sa bara att de ingenstans skyllt på sina kunder och det har de inte gjort heller.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man exporterar varor till "storverken"?

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem

Tolkar den sista delen i min quote i kombination med påståendet att 80% nu kan spela som de skall som att man tycker att det är så gott som fixat. Det är bra att du kan spela givetvis. Men tittar man på SC5 forumet är det inte många som delar den uppfattningen.
Att säga att det är för många som spelar och de har även sagt att de som spelar har tyckt det var så jävla roligt att de inte velat logga ut har varit varför det blivit problem med servrarna. Ingen annan anledning ges. Som att de inte loadtestat, buggfixat eller satt upp tillräckligt med servrar... Du behöver inte hålla med men så ser jag på det iaf.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk

Alltså vad är det som gör att detta spel får så otroligt låga betyg av alla? Runt 5.0 av 10 hamnar det på. Är det spelet i sig eller själva releasen som är orsaken till detta? Inte en chans att jag köper ett spel som får 4,9 i betyg bara så där.

Vad är orsaken?

Visa signatur

__________________
Chassi: Fractal Design Define XL Black Pearl PSU: Corsair HX 850W MoBo: Asus P6T Ws Professional CPU: Intel Core i7@2.8Ghz RAM: 16GB DDR3 Kylning: Noctua NH-U12P GPU: GeForce® GTX 560 Ti 2048MB "Phantom"OS: Windows 7 x64 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Alla som vill är välkommna till Region Sweden på EU west 5
EU West 5 har fungerat felfritt i ett antal timmar nu!
Sneakybastar
heter jag på origin

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Det är för att det är stora problem med servrarna. Väldigt många kan inte spela alls, de som kan blir av med sina städer osv. Själva gameplayet är rätt så buggat och trasigt.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Lyckades få den till att börja skicka till storverken nu, verkade som en mellanlagringsplats och stoppa exporten (den ville hellre sälja än att skicka till storverket), fixade biffen.

Fick precis multimiljonär utmärkelsen med, 10 miljoner i kassan woho!

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompalainen:

Alltså vad är det som gör att detta spel får så otroligt låga betyg av alla? Runt 5.0 av 10 hamnar det på. Är det spelet i sig eller själva releasen som är orsaken till detta? Inte en chans att jag köper ett spel som får 4,9 i betyg bara så där.

Vad är orsaken?

Det är ju ett Always-Online spel, så serverstabilitet och åtkomst har förmodligen en väldigt stor inverkan på betyget, vilket det borde.

Själva gameplayet som jag förstått det är extremt bra, när det väl går att spela då alltså.

Permalänk
Medlem

Idag fungerar det mycket bättre än igår. Igår kunde jag inte skicka saker mellan städerna. Nu fungerar det bra att skicka saker.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Kul att man bestämde sig att plocka isär sin dator igår och så upptäckte man att man har slut på kylpasta så man kan inte lira När jag köpte spelet så blev jag bara utkastad på grund av servrar och nu verkar det vara löst?

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Kul att man bestämde sig att plocka isär sin dator igår och så upptäckte man att man har slut på kylpasta så man kan inte lira När jag köpte spelet så blev jag bara utkastad på grund av servrar och nu verkar det vara löst?

Jag har blivit utkastad 2 ggr idag och nu kommer jag inte in alls. Står att servern är full

Finns viss risk att jag blir avstängd från facebook då jag skrev några mindre trevliga ord på EA's sida...

Permalänk
Medlem

Endorken på Reddit gjorde en hotkey-sheet när servern var nere.
http://i.imgur.com/hjNBSrA.png