Installation intel i3 konstigt ljud, hjälp.

Permalänk
Medlem

Installation intel i3 konstigt ljud, hjälp.

Hej.
jag skulle installera en Intel Core i3 3225 på ett Asus P8H77-I mITX
har aldrig varit med om detta problemete tidigare.
jag lägger ner processorn i socketen enlig anvisningar med den lilla fyrkanten ner mot vänster hörn och de två inbuktningarna på häger och vänster sida på rätt plats. kan inte lägga den på något annat sätt.
nu till problemet: När jag ska fäll ner loadplaten (den delen som pressar åt processorn ) så knastrar det rätt så mycket , kan det göra det ? vågar inte trycka ner helt efter som man inte vet vad som händer .
någon som har haft liknande problem ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av henblo:

Hej.
jag skulle installera en Intel Core i3 3225 på ett Asus P8H77-I mITX
har aldrig varit med om detta problemete tidigare.
jag lägger ner processorn i socketen enlig anvisningar med den lilla fyrkanten ner mot vänster hörn och de två inbuktningarna på häger och vänster sida på rätt plats. kan inte lägga den på något annat sätt.
nu till problemet: När jag ska fäll ner loadplaten (den delen som pressar åt processorn ) så knastrar det rätt så mycket , kan det göra det ? vågar inte trycka ner helt efter som man inte vet vad som händer .
någon som har haft liknande problem ?

När jag själv installerade min processor så lät det riktigt jäkla högt och den fungerar än idag. Bara tryck på, har för mig att spaken kan låta lite om man drar i den.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk

Båda mina installationer av CPU:na har knastrat när man fällt ner, och dem funkar prima. Kan låta otäckt men så länge du bara drar i den spaken rakt ner så ska de vara lugnt.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svaren ska forsätta nu