Permalänk

Ska köpa ny skärm

Ska köpa ny skärm och undrar om ni har några rekommendationer på skärmar ni har själva eller vet om. Undrar också om BenQ skärmar om dom är bra och kanske någon här t.o.m. har en sådan.

Permalänk
Medlem

Innan du frågar efter köpråd bör du säga vad du har för budget.

Välkommen till Sweclockers

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Eller så nämnde jag inte det eftersom att jag inte har någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinkelslip1:

Eller så nämnde jag inte det eftersom att jag inte har någon.

Vad gör du på datorn? spelar(i så fall vilken typ av spel) , bildredigering osv.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Skrivet av mechersmith:

Vad gör du på datorn? spelar(i så fall vilken typ av spel) , bildredigering osv.

League, dota är dom ja kör konstant sen kör ja farcry, GTA, BF3 osv och massa Steam spel

Permalänk

Funny guy

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/2203368/samsung-27-s27b970d-pls-l...
Ingen budget och inga krav samt ingen info. Varför inte köpa det dyraste bara för att det går?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

https://www.inet.se/produkt/2203368/samsung-27-s27b970d-pls-l...
Ingen budget och inga krav samt ingen info. Varför inte köpa det dyraste bara för att det går?

naaah köper nog inte en skärm lika dyr som min dator

Permalänk
Medlem

skulle kört på https://www.inet.se/produkt/2303599/benq-27-xl2720t-120hz eller den i 24;tum riktigt bra skärm asså! Köp

Permalänk
Medlem

Har du någon tanke på storlek? Upplösning? Har du inga speciell preferenser tror jag att dells 24" ips på något över 2k är något att kolla på.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=946255

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinkelslip1:

naaah köper nog inte en skärm lika dyr som min dator

Då har du ju en budget?

Permalänk

23k euro? vad i helvete?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/143616-eizo_foris_fs2... är den absolut mest prisvärda skärm som finns enligt mig. Du lär inte hitta bättre bild/svärta för under 3000kr.
Eizo har även riktigt bra garantier.

Den är underbar. Förstår dock inte hur den kan vara så billig nu..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinkelslip1:

naaah köper nog inte en skärm lika dyr som min dator

Därför måste du säga vad du har för budget...

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Too late.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av SpyTec:

Då har du ju en budget?

Jo men det säger sig självt att man inte köper en skärm för 9k

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Därför måste du säga vad du har för budget...

Jag tror inte någon här har en skärm för 9k som denna kille letade upp genom att kolla på dyraste han kunde hitta. Frågade efter rekommendationer, inte efter random skärmar ni hittade som hade ett flashight pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinkelslip1:

Jo men det säger sig självt att man inte köper en skärm för 9k

Nej det gör det inte? Finns flera som skulle kunna investera så mycket för att ha en bra skärm för år frammåt.
Har du en budget, ett max-pris du skulle tänka dig spendera, säg det.

Åsikt om BenQ: Nuvarande skärm som jag köpt har otroligt dålig betraktningsvinklar. Färgåtergivningen är dock bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinkelslip1:

Jo men det säger sig självt att man inte köper en skärm för 9k

Gå inte in i den diskussionen, det finns de som behöver skärmar för 9k. Därför bör du säga en budget så slipper vi allt detta onödiga nonsenstjat och slipper spydiga inlägg med €23k-skärmar.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinkelslip1:

Jo men det säger sig självt att man inte köper en skärm för 9k

Nej det gör det inte vill man ha top of the line skärmar är det inte ett högt pris.
0kr-? så går vi vidare från det, dock är min rekommendation http://www.dustinhome.se/product/5010601540/dell-u2312hm-ultr...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Alltså, vad för spel spelar du, vilket graffe har du? Vilken storlek vill du minst ha? Vad får skärmen kosta max? Vad prioriterar du, snabb eller skarp skärm?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinkelslip1:

Jo men det säger sig självt att man inte köper en skärm för 9k

Skön eller? Bra skärmar är dyrt, säg då att du har en budget istället för att bli sur när jag länkar en bra skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Too late.

Hahaha