Permalänk
Avstängd

Bra torrent program?

Till att börja med så kan jag säga att jag har försökt Utorrent (2.2.1 och den senaste), qBittorrent och Deluge men ingen ger det resultat jag är ute efter. Min hastighet brukar variera beroende på torrent och tid på dag då jag har VDSL från Telia men ingen torrent program brukar ge mig den hastighet som förväntas då det finns många som seedar osv.

Finns det något bra light-weight torrent program som är snabb eller ska jag försöka mig på 2.2.1 uTorrent igen?

Permalänk
Medlem

Testa Bitcomet, riktigt bra.
http://www.bitcomet.com/

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk

uTorrent funkar ju för flera miljoner andra så vet inte vad som skulle vara speciellt just för dig och layouten i uTorrent är en av de bättre.. Du kanske har för höga förväntningar på din anslutning?

Permalänk

Ditt problem kanske ligger i stängda portar? Låter konstigt att 3 olika torrentklienter ger dig dåliga resultat.

Vad är din hastighet, och vad får du ut när du använder uTorrent 2.2.1?

Visa signatur

CPU: i7 6700k | GPU: Zotac GeForce GTX 970 4GB | SSD: Samsung EVO 850
RAM: Corsair Vengeance 16GB | Chassi: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Jag gillar Vuze. (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Utorrent hands down! Men ladda inte ner något olagligt bara

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk

Du är inte ännu en till av dem som förväxlat Mbit och MB?
Annars lär det bero på dålig torrent/seeders, jämför hastigheten från en bra torrent som du vet ska ha bra fart, med www.bredbandskollen.se

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

UTorrent funkar prima, dock kan man behöva snabba diskar, ca 100MBps+ ifall man har bra uppkoppling, annars fylls bara minet tils det krashar, kör inte mer än ca 200 anslutningar maximalt eller så lan det börja slöa ner utan att återhämta sig...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shredster:

Ditt problem kanske ligger i stängda portar? Låter konstigt att 3 olika torrentklienter ger dig dåliga resultat.

Vad är din hastighet, och vad får du ut när du använder uTorrent 2.2.1?

Jag vet inte om jag har stängda portar men när jag testar porten i något torrent program så, om jag kommer ihåg rätt, blir den gul.

Skrivet av kvicksilv3r:

Du är inte ännu en till av dem som förväxlat Mbit och MB?
Annars lär det bero på dålig torrent/seeders, jämför hastigheten från en bra torrent som du vet ska ha bra fart, med www.bredbandskollen.se

På Bredbandskollen så får jag 56,07mbit/s ner och 11,10Mbit/s upp och på torrents brukar jag få 6.xMiB/s give or take. Om det är någon helt random torrent så brukar det ligga på 1.0MiB/s fast det går ner väldigt ofta till 100-300KiB/s. = /

Permalänk

Torrent hastigheten beror på hur snabbt som klienten laddar upp filen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

På Bredbandskollen så får jag 56,07mbit/s ner och 11,10Mbit/s upp och på torrents brukar jag få 6.xMiB/s give or take. Om det är någon helt random torrent så brukar det ligga på 1.0MiB/s fast det går ner väldigt ofta till 100-300KiB/s. = /

Då är det ju inget konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Jag vet inte om jag har stängda portar men när jag testar porten i något torrent program så, om jag kommer ihåg rätt, blir den gul.

På Bredbandskollen så får jag 56,07mbit/s ner och 11,10Mbit/s upp och på torrents brukar jag få 6.xMiB/s give or take. Om det är någon helt random torrent så brukar det ligga på 1.0MiB/s fast det går ner väldigt ofta till 100-300KiB/s. = /

6 MiB = 45mbit så det låter väldigt rimligt...

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

På Bredbandskollen så får jag 56,07mbit/s ner och 11,10Mbit/s upp och på torrents brukar jag få 6.xMiB/s give or take. Om det är någon helt random torrent så brukar det ligga på 1.0MiB/s fast det går ner väldigt ofta till 100-300KiB/s. = /

Du måste skilja på bit och byte 56bit är 7 bytes, så det verkar stämma ganska bra

Permalänk
Avstängd

Ah, då förstår jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shauni:

6 MiB = 45mbit så det låter väldigt rimligt...

Fast nu blev det väl inte riktigt rätt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Använder mig utav denna klient förut, men hade problem med memoryleak och andra tråkigheter.
Använder nu DELUGE-torrent och är förvånad hur bra version 1.3.6 är.

OT: Kan kanske vara värt o kolla in?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av myslex:

Använder mig utav denna klient förut, men hade problem med memoryleak och andra tråkigheter.
Använder nu DELUGE-torrent och är förvånad hur bra version 1.3.6 är.

OT: Kan kanske vara värt o kolla in?

har redan provat Deluge.

Permalänk
Medlem

Problemet ligger inte i din lina och inte i torrent programmet i sig ligger förmodligen i din router som kanske trottlar din trafik antingen via porten eller att den inte klarar av så många samtliga anslutningar, telia skit brukar ju ha problem med det om man kör deras original modem/routrar har jag märkt.

Bara in och öppna porten i utorrent till din dator så ska problemet vara löst men bara för klargöra
10mbit=1.2MB
får du då ut 56mbit=någonstans runt 6.2-6.6MB
100mbit=12MB

Sen kan du ju alltid hastigheten variera på torrents både pågrund av att det finns få seeders eller mycket leechers men också att telias nät kanske e belastat just hos dig så du får lägre trafik vissa tider under dagen är inte heller att utesluta.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BaZZe:

Problemet ligger inte i din lina och inte i torrent programmet i sig ligger förmodligen i din router som kanske trottlar din trafik antingen via porten eller att den inte klarar av så många samtliga anslutningar, telia skit brukar ju ha problem med det om man kör deras original modem/routrar har jag märkt.

Bara in och öppna porten i utorrent till din dator så ska problemet vara löst men bara för klargöra
10mbit=1.2MB
får du då ut 56mbit=någonstans runt 6.2-6.6MB
100mbit=12MB

Sen kan du ju alltid hastigheten variera på torrents både pågrund av att det finns få seeders eller mycket leechers men också att telias nät kanske e belastat just hos dig så du får lägre trafik vissa tider under dagen är inte heller att utesluta.

Tack för svaret, ska försöka mig på att öppna portar men har ingen aning om hur jag gör det. Jag använder mig utav Telia's SmartModem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Till att börja med så kan jag säga att jag har försökt Utorrent (2.2.1 och den senaste), qBittorrent och Deluge men ingen ger det resultat jag är ute efter. Min hastighet brukar variera beroende på torrent och tid på dag då jag har VDSL från Telia men ingen torrent program brukar ge mig den hastighet som förväntas då det finns många som seedar osv.

Finns det något bra light-weight torrent program som är snabb eller ska jag försöka mig på 2.2.1 uTorrent igen?

Kör du med 2.2.1 µTorrent. det är ett säkert kort.

Skrivet av BaZZe:

Problemet ligger inte i din lina och inte i torrent programmet i sig ligger förmodligen i din router som kanske trottlar din trafik antingen via porten eller att den inte klarar av så många samtliga anslutningar, telia skit brukar ju ha problem med det om man kör deras original modem/routrar har jag märkt.

Bara in och öppna porten i utorrent till din dator så ska problemet vara löst men bara för klargöra
10mbit=1.2MB
får du då ut 56mbit=någonstans runt 6.2-6.6MB
100mbit=12MB

Sen kan du ju alltid hastigheten variera på torrents både pågrund av att det finns få seeders eller mycket leechers men också att telias nät kanske e belastat just hos dig så du får lägre trafik vissa tider under dagen är inte heller att utesluta.

Här har du facit.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Fast nu blev det väl inte riktigt rätt..

Nja det är bara benämningarna som är olika. I nätverk så har jag för mig att det är Mebibit och Mebibyte etc man använder men nätverksleverantörer skriver det som Megabit och Megabyte vilket inte är korrekt användning av ordet Mega men är väll det mest använda vilket i sig gör det benämningen som de flesta förstår men som också skapar vissa missförstånd då om någon skriver 100Mb så vet man ej om denna menar 100000000 bitar eller 104857600 bitar men oftast så är det den senare vilket egentligen skulle vara 100Mib inte 100Mb.
6MiB=48Mib=50,3Mb=6,29MB
MiB - Mebibyte - 2^20
Mib - Mebibit - 2^20
Mb - Megabit - 10^6
MB - Megabyte - 10^6
Fast nu så ser jag vad du kanske egentligen menade, han skrev 45 istället för 48 och sedan så skrev han det som millibit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Fast nu blev det väl inte riktigt rätt..

MiB = mebibyte, vilket är ganska nära megabyte.

Sedan var det faktiskt op inte jag som skrev det som MiB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Tack för svaret, ska försöka mig på att öppna portar men har ingen aning om hur jag gör det. Jag använder mig utav Telia's SmartModem.

öppna Cmd och skriv in "Ipconfig".
sen tar du adressen under "standard-gateway" och skriver in det i webbläsarn, resten bör du kunna räkna ut själv med hjälp av google.

Edit: Dock förstår jag inte varför du ska göra det?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

öppna Cmd och skriv in "Ipconfig".
sen tar du adressen under "standard-gateway" och skriver in det i webbläsarn, resten bör du kunna räkna ut själv med hjälp av google.

Edit: Dock förstår jag inte varför du ska göra det?

Det där var inte snällt. Har du sagt A får du vara snäll och säga B med!! Allting är lätt när man kan det.

Ska du berätta hur man gör, så gör det ordenligt. Steg för steg, tills det är klart. Annars kan du lika bra skita i det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det där var inte snällt. Har du sagt A får du vara snäll och säga B med!! Allting är lätt när man kan det.

Ska du berätta hur man gör, så gör det ordenligt. Steg för steg, tills det är klart. Annars kan du lika bra skita i det.

Tror du jag håller koll på vilka portar han använder?
Jag vet bara hur man når Routern inte hur man ställer om portarna i just den routern.
TS hade fått mer hjälp av Google än mej som inte kan speciellt mycket om portar/internet egentligen. (är mer hårdvaruintreserad).
Sen är frågan varför TS ska öppna portarna ens.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Hmm. Jag försökte följa en guide jag hittade på Google och tror att jag kan ha löst problemet. Eftersom jag bestämde mig för att försöka mig på Vuze så såg jag att det var en gul smiley vilket troligen betydde att det var något fel med routern.

Ska jag helt enkelt lasta ner någon torrent och kolla om problemet er löst eller ska jag starta om routern och datorn först?

Permalänk
Medlem

Om ni ska hållas med portar så rekommenderar jag att kolla in www.portforward.com, där finns det förklaringar till de flesta routers och program.

Skrivet av BaZZe:

Problemet ligger inte i din lina och inte i torrent programmet i sig ligger förmodligen i din router som kanske trottlar din trafik antingen via porten eller att den inte klarar av så många samtliga anslutningar, telia skit brukar ju ha problem med det om man kör deras original modem/routrar har jag märkt.

Bara in och öppna porten i utorrent till din dator så ska problemet vara löst men bara för klargöra
10mbit=1.2MB
får du då ut 56mbit=någonstans runt 6.2-6.6MB
100mbit=12MB

Sen kan du ju alltid hastigheten variera på torrents både pågrund av att det finns få seeders eller mycket leechers men också att telias nät kanske e belastat just hos dig så du får lägre trafik vissa tider under dagen är inte heller att utesluta.

Det där stämmer inte för mig, jag får ut mellan 80 och 95 mbit/s och jag har aldrig varit över 8 mb/s, enligt dina siffror bör jag ha varit uppe över 11 mb/s. Då har det varit torrents med hög seed och få leechers.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Tror du jag håller koll på vilka portar han använder?
Jag vet bara hur man når Routern inte hur man ställer om portarna i just den routern.
TS hade fått mer hjälp av Google än mej som inte kan speciellt mycket om portar/internet egentligen. (är mer hårdvaruintreserad).
Sen är frågan varför TS ska öppna portarna ens.

Man öppnar ju portarna för att vara kontaktbar.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Man öppnar ju portarna för att vara kontaktbar.

Ja så pass mycket vet jag. Dock brukar väl Routern/modemet sköta det mesta självt.

Visa signatur

Citera för svar!