Bra torrent program?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Om ni ska hållas med portar så rekommenderar jag att kolla in www.portforward.com, där finns det förklaringar till de flesta routers och program.

Det där stämmer inte för mig, jag får ut mellan 80 och 95 mbit/s och jag har aldrig varit över 8 mb/s, enligt dina siffror bör jag ha varit uppe över 11 mb/s. Då har det varit torrents med hög seed och få leechers.

Har själv 90-95 och får ut 10-11MB/s så något bromsar i ditt antagligen

Permalänk
Avstängd

Har nu öppnat porten som Vuze använder och den gula smileyn förvandlas sakta men säkert till en grön smiley efter att torrenten har varit igång en stund så jag tror nog att port öppningen fungerade. Men det känns inte som om det hade någon påverkan på hastigheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Det där stämmer inte för mig, jag får ut mellan 80 och 95 mbit/s och jag har aldrig varit över 8 mb/s, enligt dina siffror bör jag ha varit uppe över 11 mb/s. Då har det varit torrents med hög seed och få leechers.

Det var ingen vidare uppkoppling du hade ifall du som max har kommit upp i 95 millibit/s. Och bevisligen har du kommit över 8millibit/s.

Visa signatur

Desktop: i5 2500K, 32GB RAM, Intel 330 60GB SSD, 1TB HDD, GTX 670, Fractal Design Arc, Arch Linux
Laptop: Asus U32u, Intel 330 60GB SSD, 8GB RAM, Arch Linux