Permalänk
Medlem

Köpte det idag! Ska bli spännande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Köpte det idag! Ska bli spännande!

Särskilt när 90% av alla som sagt sitt i denna tråden, rage:ar om hur buggit och dåligt det är.....

Om de fixar alla buggar och gör det spelbart, kanske jag börjar spela igen.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Som det känns nu så är spelet värt kanske 25 kronor, men jag är inte säker. Känns ändå som det är för mycket pengar för produkten.

Någon som vet när uppföljaren släpps?

Visa signatur

NES.

Permalänk

Någon som vet när det släpps för mac?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Avstängd

Problem.
Jag har 2st Processor Facilities, den ena har 3st assembly lines, den andra har 1.
Enligt den med 3 så skeppas 6k om dagen.
Enligt den andra så skeppas 1k om dagen.
Alltså 7k totalt.

Men jag får ingen inkomst för dessa processorer, och de verkar inte skeppas öht till mitt depot som ska exportera?
Har inga problem med trafiken mellan processor assembly och depots eller depot och "världen".

på något sätt så försvinner mina processorer ut i tomma intet och jag får inga pengar..

Spelet fungerar bra... Crime has the upper hand? 0 Crimes per day...

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Inaktiv

Kul ändå hur effektiv marknadsföring är, trots denna lång tråd och att hela internet är överöst med klagomål om hur trasigt spelet är så är det fortfarande folk som vill köpa.

Permalänk

Hej Borgmästare

Hur går allt?

Jag är ny och ska evt... köpa men först vill jag veta hur det är att spela, finns det någon butik med erbjudande nu, helst ska den erbjuda nedladdningsbart)?

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Kul ändå hur effektiv marknadsföring är, trots denna lång tråd och att hela internet är överöst med klagomål om hur trasigt spelet är så är det fortfarande folk som vill köpa.

Fungerar ypperligt... Polisen blockerar gatan før alla bussar i min nya stad

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Problem.
Jag har 2st Processor Facilities, den ena har 3st assembly lines, den andra har 1.
Enligt den med 3 så skeppas 6k om dagen.
Enligt den andra så skeppas 1k om dagen.
Alltså 7k totalt.

Men jag får ingen inkomst för dessa processorer, och de verkar inte skeppas öht till mitt depot som ska exportera?
Har inga problem med trafiken mellan processor assembly och depots eller depot och "världen".

på något sätt så försvinner mina processorer ut i tomma intet och jag får inga pengar..

Upplever samma sak, hittar heller inga bilar som verkar förflytta dessa extra processorer någonstans.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

Är riktigt sugen på att köpa detta men det skulle vara kul om man kunde köra det på Laptopen. Vad tror ni om att köra det på en Asus zenbook ux-31? Enligt systemrequirementslab så bör man ha 256 dedikerat videoram och jag har bara 64. Eftersom att det inte är dedikerat grafikkort har jag en känsla att den kanske snackar efter. Vad tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Problem.
TEXT
Spelet fungerar bra... Crime has the upper hand? 0 Crimes per day...

Om du kikar lite nogrannare, så ser du att det nuvarande dygnet på bilden bara hade pågått i 34minuter, där är lösningen

Skrivet av freddehboy:

Hej Borgmästare

Hur går allt?

Jag är ny och ska evt... köpa men först vill jag veta hur det är att spela, finns det någon butik med erbjudande nu, helst ska den erbjuda nedladdningsbart)?

Mvh Fredrik

http://www.g2play.net/store/SimCity/
och
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/sim...

Jag köpte mitt på Greenmangaming, då jag absolut inte tänker betala Origins hutlösa priser.
Köper nästan alla mina andra spel på g2play, aldrig haft problem med dom

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KebbZ:

Om du kikar lite nogrannare, så ser du att det nuvarande dygnet på bilden bara hade pågått i 34minuter, där är lösningen

http://www.g2scamyourass.net/store/SimCity/

Jag köpte mitt på Greenmangaming, då jag absolut inte tänker betala Origins hutlösa priser.
Köper nästan alla mina andra spel på g2play, aldrig haft problem med dom

Spelar ingen roll vad klockan ær i spelet, har ændå 0 crimes a day.

Så du stødjer semi-illegala sidor? Och dærmed få vissa utvecklare att betala hutløsa summor pengar før era giriga køp?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför får Rollbacks, vad är orsaken?

Spelet är helt klart spelbart och underhållande.

Men de simcity har försökt göra är en ny approach av spelet. Ett spel som ska rikta sig till ALLA målgrupper, de ska vara enkelt att driva en stad. Men ju längre man kommer och expanderar så dyker faktiskt de upp många problem. Många klankar ner på de negativa sakerna mer, vilket är naturligt. Detaljerna, grafiken, statistiken, stort sett de visuella är magnifikt. Ljuden också, musiken dock kunde ha varierats lite me andra låtar.

De har varit flitiga på att uppdatera efter releasen och de kommer sannerligen komma fler uppdateringar.

Ni som tycker de är för enkelt och cashar in flera miljoner varje timme, rekommenderar Simcity 4 med diverse mods, de spelet är en riktig utmaning.

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Förstår inte varför får Rollbacks, vad är orsaken?

Spelet är helt klart spelbart och underhållande.

Men de simcity har försökt göra är en ny approach av spelet. Ett spel som ska rikta sig till ALLA målgrupper, de ska vara enkelt att driva en stad. Men ju längre man kommer och expanderar så dyker faktiskt de upp många problem. Många klankar ner på de negativa sakerna mer, vilket är naturligt. Detaljerna, grafiken, statistiken, stort sett de visuella är magnifikt. Ljuden också, musiken dock kunde ha varierats lite me andra låtar.

De har varit flitiga på att uppdatera efter releasen och de kommer sannerligen komma fler uppdateringar.

Ni som tycker de är för enkelt och cashar in flera miljoner varje timme, rekommenderar Simcity 4 med diverse mods, de spelet är en riktig utmaning.

Tragiskt att speltillverkare ska behöva fixa problem i spelet EFTER att dom släppt det, man märker verkligen hur pengar styr.
En speltillverkare som tänker på spelare före pengar skulle släppt spelet när det var klart.

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Spelar ingen roll vad klockan ær i spelet, har ændå 0 crimes a day.

Så du stødjer semi-illegala sidor? Och dærmed få vissa utvecklare att betala hutløsa summor pengar før era giriga køp?

Snälla byt till svenskt tangentbord.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LinusNeuman:

Snälla byt till svenskt tangentbord.

Betalar du så visst

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Betalar du så visst

Går väl att byta i Windows så att det dyker upp ett ö på skärmen istället för ett Ø?

Permalänk
Medlem

Angående gratisspelet man får, kan man välja ett spel som man redan har och sen ge de till en kompis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av voltio:

Angående gratisspelet man får, kan man välja ett spel som man redan har och sen ge de till en kompis?

Tror inte det, det hamnar ju i din spelsamling.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Har precis haft en härdsmälta i mitt kärnkraftverk :C hur får man bort radiationen?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hur du gör för att maxa populationen.
http://imgur.com/gallery/gW7F9

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att fixa vatten? Hela vattenverket står ju för fan vid sjön och "Running low on water!!!!!111"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Finns det något sätt att fixa vatten? Hela vattenverket står ju för fan vid sjön och "Running low on water!!!!!111"

Hade samma problem men detta löste sig då ja satt vattenverket bokstavligen bredvid vattnet, eller i alla fall så nära det som möjligt.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LeVvE:

Finns det något sätt att fixa vatten? Hela vattenverket står ju för fan vid sjön och "Running low on water!!!!!111"

Det har sagts ett par gånger i denna tråd - sätt avloppsvattenreningsverket nära vattenpumparna så får du "oändligt" med vatten.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.3:

Hur du gör för att maxa populationen.
http://imgur.com/gallery/gW7F9

Visar ju bara att alla services osv är totalt onödiga

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Får min el utav kärnkraftverk just nu, min befolkning är uppe i 200k och mitt vatten börjar ta slut eftersom mitt kärnkraftverk tar upp stora mängder vatten.

Så borde jag börja använda solenergi? Ska in och titta sen om det är möjligt att ha det. Är det någon av er som kör med det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cubebenq:

Får min el utav kärnkraftverk just nu, min befolkning är uppe i 200k och mitt vatten börjar ta slut eftersom mitt kärnkraftverk tar upp stora mängder vatten.

Så borde jag börja använda solenergi? Ska in och titta sen om det är möjligt att ha det. Är det någon av er som kör med det?

Solenergi tar hutlöst med plats och ger knappt någon ström.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Tycker mest det är drygt att ingen joinar ens zon :X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Solenergi tar hutlöst med plats och ger knappt någon ström.

Hade fungerat om stadszonerna varit större... men som det är nu så kan man ju faktiskt inte bygga den stad man vill till 100%.

Någon som gjort en "Great Works" med solenergiverket, och vet hur bra det fungerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SyndroMm:

Tycker mest det är drygt att ingen joinar ens zon :X

Tycker det är drygt att folk joinar men ingen spelar, så sitter men där med ett storverk som ingen bidrar till.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii