Permalänk
Medlem
Skrivet av ayne:

Får jag föreslå Stadsdelen Camden i London? Underbart charmig, plus att ni båda kan komma undan under 4000 utan större problem.

Var som sagt med honom i London när jag fyllde 21, Camden var sannerligen trevligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"

Permalänk

Upplevelse är ju kul.
Låt han köra Ferrari en dag eller liknande.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem

Det där duschhuvudet med bluetooth högtalare i Alla behöver en sådan. (Kan inte länka just nu, men den finns på LinusTechTips kanalen på YT. En av de ssenaste videorna. )

Sen kanske du kan titta på vat19.com, de brukar ha en del roliga och knasiga prylar

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Resa, så skulle jag föreslå någon elektronik mässa/semester typ E3 eller ngt, sedan finns det väll en stor mässa i Japan också va? (men budget 4000:- så blir det nog tajt) Hade dock varit sjukt kul, då blir det ju en teknikinriktad resa. Eller bara köra på en resa till solen och koppla av, eller som nämnts tidigare, vin/öl/whisky provning någonstans.

Om det är presenter så skulle jag också rekommendera en Oculus Rift, då den verkar sjukt cool. Tellsticks är också kul att leka med och typ rgb wifi lampor så man kan styra belysningen och sånt i hemmet.

Några flak energidryck (eller favoritdrickan) att ha vid datorbordet hade nog också varit väldigt uppskattat Kanske en minikyl också

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Prag, Barcelona? Pfft!

Varför inte en resa till:

Kolla va vackert!

Titta bara va lyckliga alla är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Både jag och han är intresserade av djur och natur, så jag tror att Island skulle bli uppskattat.

Jag har varit på Island och har släkt bosatt där och min kusin och henne pojkvän är typ bergsbestigare.
Så om det är intressant med bergbestigning, natur (stenar!) så är det nog skitbra!

Permalänk
Skrivet av Alle22:

haha, flashback -_-

Reglerna är hårda här vad gäller trevlighet på diskussionen.

Jag tycker absolut en resa, och destination? Pripyat så klart! Ett äventyr och resa i ett!
http://tour2chernobyl.com/faq.html

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Bara jag som är ointresserad av dyra presenter?

Prylar kan jag köpa själv för då vet jag exakt vad jag vill ha och tycker inte någon som man älskar behöver göra det åt mig, går att visa uppskattning på väldigt billiga sätt.

Men om man känner att man måste ge presenter för flera tusen så är väl resa/upplevelse att föredra.

Min åsikt

Permalänk
Medlem

Åk till Ryssland vet ja , bästa landet !

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Tågluffa i England kanske ? rätt så häftig upplevelse!

EDIT: jag menade Storbritanien ! ;D

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Oftast är det så att vi män köper till tjejen och inte tvärt om, för vi brukar ha det som vi behöver medans tjejen går i nonstop. Kan hända att man pungar ut 1-3k till tjejen varje månad utan att märka. Det roliga är också att ni tjejer tröttnar ut det ni har köpt på dagen efter och letar efter nytt hela tiden. Så gnäller ni att ni inte har något medans 4st gaderober är fullproppade med saker som ska då föreställa prydnads grejer.

Du tycker..detta passar på en tråd där TS frågar om vad hon ska köpa till sin pojkvän xD? ehhhhhhh
>>
<<

Ja , du.. tror inte kvinnorna kräver något , du köper nog på egen hand , köp inget så tror jag inte hon kommer klaga..
pengar bör dock inte spela någon roll om man är kära men aja..

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

En diskmaskin till köket, så slipper du stå där hela kvällarna.
Sen en 3 TB disk till hans dator.

Måtto: Hellre för mycket disk i datorn än i köket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Var som sagt med honom i London när jag fyllde 21, Camden var sannerligen trevligt.

aah. ok missade det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Reglerna är hårda här vad gäller trevlighet på diskussionen.

Jag tycker absolut en resa, och destination? Pripyat så klart! Ett äventyr och resa i ett!
http://tour2chernobyl.com/faq.html

http://www.wallsave.com/wallpapers/1920x1080/cityscapes/62170...

Måste säga att det skulle vara mycket intressant.

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag nog bli gladast för en trevlig kväll inom landet Middag på lite finare restaurang, promenad i månskenet, dricka vin vid en liten sjö eller andra mysiga aktiviteter. Resor är överskattat i mitt tycke, man kan ha minst lika trevligt i närområdet om man bara tar sig tiden att hitta smultronställena.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Känner att vi kan släppa resbiten för ett tag.
Det är redan ett bra förslag!

Tänkte ge lite tips om du nu vill köpa nån pryl istället.
http://www.coolstuff.se/ levererar alltid, men jävligt onödiga grejer oftast

En LP-spelare? Om han gillar musik skulle han nog tycka om det!

En nice fotölj? Jäkligt otippad present, alltid trevligt!

Ett par grymma hörlurar?

Om han gillar media så är Boxee box ett bra köp tycker jag.

Problemet med prylnördar är att man ofta har jäkligt bra koll själv på vad man vill ha, så det blir svårt att köpa något till en!
Lycka till med presentköpandet! Alltid svårt det där...

Permalänk
Moderator

*raderat en hel del dumheter*

Skärpning, nu får ni en chans till att hjälpa med trådens grundfråga istället för att komma med osmakliga förslag och sidospår. Läs på reglerna folk.

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

TS: Upplevelser är alltid uppskattade, eftersom han gillar teknik så kanske du kan kolla upp någon teknikmässa eller kanske en helkväll med Dreamhack Open i Stockholm?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

En diskmaskin till köket, så slipper du stå där hela kvällarna.
Sen en 3 TB disk till hans dator.

Måtto: Hellre för mycket disk i datorn än i köket.

Roligaste som jag har läst idag. Tack för skrattet.

Permalänk
Medlem

När jag såg rubriken på denna tråd var jag bara tvungen att läsa alla kommentarer, en tråd med den rubriken är dömd att bli trollad ^^

Permalänk

Ja vad sägs som ett års prem. av Spotify premium eller kanske ett gym-kort? Annars kanske en summerburst biljett för er två ifall han gillar elektronisk musik.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Röstar på den där Islandsresan! Hade jag blivit grymt glad över eller som fler andra redan sagt, gymkort. Men gärna så ni kan träna tillsammans, annars kommer man aldrig iväg Lycka till! Tror han blir superglad för vad som

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Medlem

Eller så ger du han bara fyra lakan i handen och behåller resten av pengarna

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på en resa eller annan upplevelse. I all ära, erfarenheter och minnen > "kortvariga" stunder av teknik frosseri.

Har själv tänkt på att åka till Island, dock så har det inte blivit av något ännu. Om man gillar natur och så kallad "hiking" blir man nog garanterat inte besviken, dessutom är det ballt att ta sig ett dopp i de varma källorna eller koka ris i en gejser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Hellre för mycket disk i datorn än i köket.

Bäst!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Islandsreaan hade ägt! Var där när man va 21... riktigt nice ställe. Men kostar lite mer än 4k hehe

En långweekend på ett hans o hennes sparesort vore nog något ni båda skulle tycka om skulle jsg tro... jah menar bli ompysslade o förökningsträning i ca 4dagar utan att behöva tänka på annat än varandra... (gav frugan min detta när vi fira vår andra bröllopsdag, mycket uppskattat) hehe

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk

Rollspel!

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem

Gillar han elektronik finns det ju en självklar sak att köpa.

En katt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fagballs:

Gillar han elektronik finns det ju en självklar sak att köpa.

En katt.

what he said

Permalänk
Medlem

Tänk själviskt, ifall du ska köpa något, köp något du själv också han ha glädje av... Eller ge honom en upplevelse, måste vara något han vill göra, som han inte fått göra? Behöver inte heller bli onödigt dyrt ^^.

Permalänk
Medlem

Passar på att tipsa om dreamhack summer, ni kan ju sitta bredvid varnadra. nii verkar båda vara rätt dator intresserade ;D

då finns det både spel, musik, tävlingar och mässa....

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.