Asus Zenbook UX32VD-R4002V/R4002H [samlingstråd]

Permalänk

Om du inte ens skruvar ihop datorn borde du inte få igenom reklamationen. Hade det varit mitt företag hade jag tvärvärgrat i alla fall.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Inaktiv

Föregående fall. Suck.

Hursomhaver. Jag har precis installerat en fräsch version av W8, och har fått till det mesta, förutom hotkeyn för airplane mode. Hotkeys för kontrast, ljud och tangentbordsbelysning fungerar alltså. Vad är det som ska installeras för att få till detta?

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Föregående fall. Suck.

Hursomhaver. Jag har precis installerat en fräsch version av W8, och har fått till det mesta, förutom hotkeyn för airplane mode. Hotkeys för kontrast, ljud och tangentbordsbelysning fungerar alltså. Vad är det som ska installeras för att få till detta?

Det ska ligga airplane mode under någon av flikarna, sen tror jag det är KB-filter och någon hotkey-driver som ska in med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Y510p || iPhone 5 || Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Den UX32A jag tittat på kör I5 men det förändrar inte så mycket. Så länge man inte kör spel låter det som att det inte ska vara några problem med locket stängt och det bör fungera bra på UX32VD också?

Nu vet jag inte om du redan köpt UX32A, jag skaffade modellen med en i5a för ett par veckor sedan. Väldigt prisvärd maskin, bytte ut den mekaniska disken och petade in lite mer ram-minne. Det är ju tyvärr ingen IPS-panel men skärmen är matt vilket är väldigt skönt när man sitter i plugget, inget blänk eller reflexer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chipper9117:

Det ska ligga airplane mode under någon av flikarna, sen tror jag det är KB-filter och någon hotkey-driver som ska in med

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar!

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Förlåt för det luddiga svaret, haft en rent för jävlig natt med feber och skit.

Men hoppas det hjälper

Visa signatur

Lenovo Y510p || iPhone 5 || Playstation 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chipper9117:

Förlåt för det luddiga svaret, haft en rent för jävlig natt med feber och skit.

Men hoppas det hjälper

Det är lugnt, fungerade direkt efter installationen som låg på Asussidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaZe:

Kan någon bekräfta att det går att få hastigheter över wifi till 300mpbs över 2.4ghz-bandet?
Av någon anledning sitter min dator fast på max 144mpbs oavsett avstånd till routern. Över 5ghz bandet får jag upp hastigheten till 300mpbs. Båda banden har 40mhz aktiverat i routern.

Löst: För att få ut full 300mbps istället för 150mpbs i 2.4ghz-bandet krävs det att man aktiverar det i inställningarna för nätverkskortet.

Öppna "Network and Sharing Center" -> Change adapter settings -> Högerklicka på Wifi enheten och välj properties -> Configure -> Advanced -> Channel Width for band 2.4: välj Auto.

Med min installering av win8 stod denna tidigare på "20MHz only". Detta gav endast max 150mbps överföring i 2.4ghz-bandet.

Visa signatur

\\Intel P4 2.8GHz HT Northwood + Zalman 7700-CU\\1536MB PC3200\\Seagate Barracuda 80GB + Samsung Spinpoint 250GB SATAII\\Leadtek 6800 128mb 16/6 1.4V 415/855\\ASRock P4VT8+\\Iso 500W\\NEC ND-3500A\\

Permalänk
Medlem

Denna har utgått i Komplett och Inwarehouse sortiment. Någon ny modell på gång? Lite konstigt om den utgår nu till förmån för Haswell-datorer som kommer först till sommaren/hösten?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=761548&cks=ASS&assoc=B99...

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med uppstartning av sin UX32? När man trycker på startknappen ger den ingen respons utan man får trycka ca 10-15ggr sen efter ett tag startar den..

Permalänk
Skrivet av LaZe:

Löst: För att få ut full 300mbps istället för 150mpbs i 2.4ghz-bandet krävs det att man aktiverar det i inställningarna för nätverkskortet.

Öppna "Network and Sharing Center" -> Change adapter settings -> Högerklicka på Wifi enheten och välj properties -> Configure -> Advanced -> Channel Width for band 2.4: välj Auto.

Med min installering av win8 stod denna tidigare på "20MHz only". Detta gav endast max 150mbps överföring i 2.4ghz-bandet.

Kollade min nu. Samma sak. Ställde in "Auto" och får nu 47/11 på en 10/10-lina.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaZe:

Löst: För att få ut full 300mbps istället för 150mpbs i 2.4ghz-bandet krävs det att man aktiverar det i inställningarna för nätverkskortet.

Öppna "Network and Sharing Center" -> Change adapter settings -> Högerklicka på Wifi enheten och välj properties -> Configure -> Advanced -> Channel Width for band 2.4: välj Auto.

Med min installering av win8 stod denna tidigare på "20MHz only". Detta gav endast max 150mbps överföring i 2.4ghz-bandet.

Okej, känner mig dum men i ett win 7 på svenska hur blir det då? Är inne och kollar på "Nätverk och delningscenter" men hittar inget med adapter?:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av sades:

Okej, känner mig dum men i ett win 7 på svenska hur blir det då? Är inne och kollar på "Nätverk och delningscenter" men hittar inget med adapter?:/

Okej hittade nu Hur gör jag för att på ett smidigt sätt mäta om det blev någon skillnad?

Permalänk
Medlem

Edit

Permalänk
Medlem

Panik! Startade precis upp min UX32VD efter att den har varit i strömsparläge sedan igår. Till min fasa så är det ett helt "moln" med döda pixlar i en vertikal rand mitt över skärmen, cirka 10 cm i bredd! Startat om den ett antal gånger men problemet kvarstår.

Någon som har bra koll på den här typen av skärmteknik eller har råkat ut för något liknande själv? Hade några enstaka döda pixlar på min första enhet som blev utbytt, men det var inte i närheten av det här... För visst brukar väl pixlar oftast slockna en efter en, inte i hela sektioner? Blir nästan rädd att skärmen ska ha fått sig en smäll eller liknande, men den har verkligen bara legat orörd på köksbordet :/

Visa signatur

Asus UX32VD || Core i7 3517U || 10 GB DDR3 1600 MHz || Geforce GT 620M || 256 GB Samsung 830 || Win 8.1

Permalänk

Har du kallstartat den eller bara tagit "starta om".

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Har använt min UX32VD till arbete en del nu, men känner att tangentbordet inte riktigt hänger med ibland. Alla knapptryckningar registreras inte alltid när man skriver, vilket är rätt drygt när man sitter och programmerar. Någon annan som känner att man inte kan spruta på knapptryckningar som man tex gör på ett mekaniskt tgb?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Jag hade en trasig skärm, backlight fungerade men ingen bild. Lämnade in den till Alina där jag köpte den och fick precis tillbaka den. Har stoppat tillbaka min SSD så nu får vi se hur länge den håller. Snabb service var det i alla fall. 2 veckor eller något sådant.

Permalänk
Medlem

vad är skillnaden mellan r4002h och ASUS Zenbook UX32VD-R4013H?

Permalänk
Medlem

Det verkar som att jag hade tur - min dator hade inga döda pixlar, problem med touchpad/tangentbord/högtalare eller störande fläktljud. Lite ljus som läcker i skärmen, men inte alls mycket. Jag är väldigt nöjd överlag.

Visa signatur

~xiao-x~

Permalänk
Skrivet av Mosd:

vad är skillnaden mellan r4002h och ASUS Zenbook UX32VD-R4013H?

Mer RAM från fabrik i 4013. Skillnaden är en 4GB istället för 2GB i slotten. Den stickan du kastar ut om du ska uppgradera, så summan blir 10GB oavsett modell.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan.sallman:

Har du kallstartat den eller bara tagit "starta om".

Testade både och. Det höll fortfarande i sig men blev gradvis mindre tydligt på något sätt efter några timmar. Till min förtjusning så var dom "döda" pixlarna borta dagen efter när den hade fått stå avslagen under en hel natt. Väldigt underligt men samtidigt otroligt skönt! Så hoppas bara att det inte blir något återkommande

Visa signatur

Asus UX32VD || Core i7 3517U || 10 GB DDR3 1600 MHz || Geforce GT 620M || 256 GB Samsung 830 || Win 8.1

Permalänk
Medlem

Fick tillbaka min laptop från reparation idag och är störtnöjd. Förväntade mig nästan att de bara skulle skicka tillbaka den utan att göra något eftersom jag var dum och packade ner den hur stressad som helst och inte ens skruvade ihop den ordentligt, men inte då.

Stod att de hade bytt ut skärmen, fläktarna samt någon thermal-pryl? Vet inte riktigt vad det är.

Hur som helst så är mina döda pixlar endast ett minne nu och den fruktansvärda bleedingen jag hade innan är också helt borta. Vad gäller fläktarna så hoppar de fortfarande igång men nu är de istället igång på låg hastighet hela tiden om jag inte använder notebook fan control, som jag nu alltså använder, och fläktarna går inte igång alls om processorn inte går upp i närmare 70 grader. Samtidigt som jag skrev detta upptäckte jag dock att jag inte ens har tryckt i enable fan control men att fläktarna hålls i shack ändå, men om jag stänger av det så hoppar de igång. Lustigt.

Men jag är hur som helt väldigt nöjd i alla fall eftersom mitt exemplar nu mer eller mindre är felfritt, och det är ju faktiskt en helt fantastisk laptop om man väl har ett bra exemplar.

Enda jag egentligen tycker är mindre bra är väl just temperaturen som datorn ligger på i idle. När jag surfar och IRCar samt lyssnar på musik så ligger den i 60-65 grader. Jag menar, hallå? Så varmt borde det inte bli.

I överlag är jag extremt nöjd, dock.

Permalänk

Fick min UX32VD för ungefär 10 dagar sedan, sedan dess har den plötsligt stängt av sig två gånger (som att någon slår av strömmen). Googldae lite på problemet med "unexpected shutdowns" och jag är tydligen inte ensam. Någon här som upplever samma eller liknande problem?

Permalänk
Medlem

Ni som lämnat in dem för reparation, har ni fått betala för det? hur lång tid har det tagit osv? Har problemen löst sig?

Mitt ex har lite skevt chassi, lös musplatta och fläktar som betett sig illa sen jag köpte den i somras men nu börjar balla ur fullständigt. Den går på högvarv hela tiden trots minimal belastning och blir ändå varm! Problemen är samma både i linux och windows. Är det värt att lämna in den helt enkelt? Jag har dessutom stoppat in 8gb extra ram om det spelar någon roll?

Mvh

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk

Extra ram påverkar inget. Men det skeva chassit kan ju bero på att du öppnat den.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Nä det har alltid varit skevt. Undrar mest om de kommer fixa det eller om jag blir betalnignsskyldig. Pratade med webhallen som tyckte det verkade ovärt att skicka in den men de har å andra sidan inte hört fläktarna

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk

Inte de som ska hantera reklamationen ändå, så om det är någon du ska fråga så är det Asus.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Hur mycket bleed från skärmen ska man tåla? Är minsta lilla bleed skäl nog för reperation/garantiärende?

Min skärm blöder lite, det syns i stort sett endast om jag ser på film i ett mörkt rum, och det blöder i så fall synligast, lite vitt ljus längst ned på bilden/skärmen, där filmen ska visa/ha en svart bakgrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbetheman:

Hur mycket bleed från skärmen ska man tåla? Är minsta lilla bleed skäl nog för reperation/garantiärende?

Min skärm blöder lite, det syns i stort sett endast om jag ser på film i ett mörkt rum, och det blöder i så fall synligast, lite vitt ljus längst ned på bilden/skärmen, där filmen ska visa/ha en svart bakgrund.

Om du vill lämna in den för minsta lilla bleed så misstänker jag att du kommer få skicka in många datorer, känns som att det knappt går att komma undan(?).

Har lite småbleed på min men syns precis som för dig bara om man ser riktigt mörka scener i en film, i ett mörkt rum. Inget jag störs av då jag aldrig haft en skärm med superb svärta och ingen bleeding

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!