Permalänk
Medlem

Min dator stänger på sig själv :S

Försöker sova här men störs hela tiden av att min dator stänger "På" sig själv, Nej du läste inte fel, den stängs "på". Vad kan det bero på tror ni? tacksam för jättesnabbt svar

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad du menar?...

Men dra ut sladden som en temporär lösning!?!?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

provat sätta "AV" den?

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

Härlig rubrik, kolla bios om det finns något som gör att den startar automatiskt, om inte. Kolla om någon kompis eller något har installerat något som går i bakgrunden

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av reffor:

Försöker sova här men störs hela tiden av att min dator stänger "På" sig själv, Nej du läste inte fel, den stängs "på". Vad kan det bero på tror ni? tacksam för jättesnabbt svar

Du menar sätts igång, för inget kan "stängas på"? Vad är det som händer kan du beskriva det lite mer tydligt?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hur fan kan något stängas på?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Alla förstår ju vad jag menar...Testar det där med BIOS, hittar det dock inte. Så får bli lösningen att dra ur kabeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av reffor:

Alla förstår ju vad jag menar...Testar det där med BIOS, hittar det dock inte. Så får bli lösningen att dra ur kabeln

Nej, jag förstår verkligen inte. Sättet jag tolkar det på är att datorn, sätts igång av sig själv? Men då hade du väl formulerat på så vis...

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Haha, ja jävlar. Lite humor så här innan läggdags

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

"Stänga på" är ett Småländskt uttryck för att starta en apparat!
Används ofta i dagligt tal där jag kommer ifrån.

Permalänk
Medlem

resetta bios?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zahiren:

"Stänga på" är ett Småländskt uttryck för att starta en apparat!
Används ofta i dagligt tal där jag kommer ifrån.

Gör det inte rätt bara för att det är vanligt.

Ze interwebs wants right!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zahiren:

"Stänga på" är ett Småländskt uttryck för att starta en apparat!
Används ofta i dagligt tal där jag kommer ifrån.

Och jag är från småland så de förklarar ju allting