Permalänk

FML

e

Permalänk
Medlem

Vad är frågan/diskussionen?

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk

errr, frågan är varför när jag använder DVI så får mina filmer och klipp automatiskt mycket sämre kvalité och när jag spelar ett visst spel på 120-144hz så blir färgerna blir matta och det ser ut som ett vitt filter är på hela skärmen.. och när jag tar tillbaka till 60hz ser det normalt ut.

Permalänk
Medlem

Så du gick från IPS till TN utan att veta vad du köpte...? Så.. Byt tillbaka? Ingen konversation eller fråga utan bara en tråd om att du är missnöjd med ditt köp? Dragen?:)

Edit: Tog lite lång tid innan jag skickade meddelandet men be en mod fixa titeln och du borde redigera första inlägget.:)

Använder du en Dual dvi eller single link kabel?

Är det i Windows du ställer in refresh raten eller på skärmen?

Ifall det är på skärmen, är inställningarna dom samma?

Har du testat kalibrera efter du har ställt in hz:en?

Permalänk

Vad är det ni inte förstår, varför ändras färgerna osv bara för att jag går från 60hz till 120-144hz med samma skärm, inte någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinkelslip1:

Vad är det ni inte förstår, varför ändras färgerna osv bara för att jag går från 60hz till 120-144hz med samma skärm, inte någon annan.

jag tror dom flesta hade svårt att förstå vad du menade eftersom du varken ställde en fråga i första posten eller hade en titel som förklarade var tråden handlade om, samt inte skrev vilken hårdvara det berörde.

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinkelslip1:

Vad är det ni inte förstår, varför ändras färgerna osv bara för att jag går från 60hz till 120-144hz med samma skärm, inte någon annan.

Läs om mitt inlägg.

Nu vet jag ju inte vilken "ton" du har men att verka otrevlig är generellt sett ett korkat sätt att be om hjälp på:)

Permalänk

Detta är allt med samma skärm.. Hade först HDMI, bytte till DVI för att kunna använda 120-144hz. Bara att ha DVI sladd istället för HDMI så blev alla filmer och klipp jag redan har jätte dålig kvalité. Och när jag går från 60 till 120 eller 144hz och spelar. Så blir färgen matt och det ser ut som att brightness är på 100 eller något. Och det hjälper inte att ändra på det heller, det ljusa irriterande filtret är fortfarande kvar. Och varför är frågan.

BenQ XL2411T
Nvidia geforce GTX 560

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinkelslip1:

Detta är allt med samma skärm.. Hade först HDMI, bytte till DVI för att kunna använda 120-144hz. Bara att ha DVI sladd istället för HDMI så blev alla filmer och klipp jag redan har jätte dålig kvalité. Och när jag går från 60 till 120 eller 144hz och spelar. Så blir färgen matt och det ser ut som att brightness är på 100 eller något. Och det hjälper inte att ändra på det heller, det ljusa irriterande filtret är fortfarande kvar. Och varför är frågan.

Du skriver fortfarande inte vad du har för skärm, grafikkort etc.

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du använder en dual link dvi sladd?

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Rätt säker... Vit, större än en VGA, står Dual link på den..

Permalänk
Avstängd

Skaffa en blogg

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är inte din skärm som är skit, utan ditt problem beror nog på något helt annat.
Djupare än så tänker jag inte gå med tanke på hur du ställer frågor och vill ha allt serverat på silverfat.¨

Dumma "frågor" får dumma svar.

Permalänk

Hur jag ställer frågor? Ah vad tänker jag egentligen. Går in på forum och frågar en massa frågor, vilken typ.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Vinkelslip1:

Hur jag ställer frågor? Ah vad tänker jag egentligen. Går in på forum och frågar en massa frågor, vilken typ.

Äh, jag ger upp. Ser du inte hur du själv formulerar dina såkallade frågor så är det ingen idé att gå längre än så. Sov på saken så löser det sig nog till imorgon, annars RTFML.

Sen att du crosspostar samma frågor i två olika trådar är ju inte speciellt omtyckt på forum. Du kanske ska ta och läsa reglerna också.

Permalänk
Skrivet av Vinkelslip1:

Detta är allt med samma skärm.. Hade först HDMI, bytte till DVI för att kunna använda 120-144hz. Bara att ha DVI sladd istället för HDMI så blev alla filmer och klipp jag redan har jätte dålig kvalité. Och när jag går från 60 till 120 eller 144hz och spelar. Så blir färgen matt och det ser ut som att brightness är på 100 eller något. Och det hjälper inte att ändra på det heller, det ljusa irriterande filtret är fortfarande kvar. Och varför är frågan.

BenQ XL2411T
Nvidia geforce GTX 560

hur förstår du inte denna fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinkelslip1:

hur förstår du inte denna fråga?

Folk förstår din fråga, vill inte hjälpa dig bara för du är otrevlig.

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Så du gick från IPS till TN utan att veta vad du köpte...? Så.. Byt tillbaka? Ingen konversation eller fråga utan bara en tråd om att du är missnöjd med ditt köp? Dragen?:)

Edit: Tog lite lång tid innan jag skickade meddelandet men be en mod fixa titeln och du borde redigera första inlägget.:)

Använder du en Dual dvi eller single link kabel?

Är det i Windows du ställer in refresh raten eller på skärmen?

Ifall det är på skärmen, är inställningarna dom samma?

Har du testat kalibrera efter du har ställt in hz:en?

1. Jag använder dual
2. Jag ändrar i Nvidias kontrollpanel
3. Inställningarna är samma som dom är på 60hz
4. Jag har testat ändra på brightness och contrast efter att jag bytt till 144 men det vita är alltid där

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Folk förstår din fråga, vill inte hjälpa dig bara för du är otrevlig.

Den ända otrevliga här är de som läser och kritiserar formuleringar istället för att svara när de mycket väl vet vad jag menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinkelslip1:

Den ända otrevliga här är de som läser och kritiserar formuleringar istället för att svara när de mycket väl vet vad jag menar

Det är klart alla vet vad du menar, problemet kan vara att när du skriver med samma attityd som en bortskämd snorunge så blir folk automatiskt motvilliga till att hjälpa dig. Tror du verkligen att alla är otrevliga bara för att de har ett problem med din attityd är det dags för dig att kliva ur din lilla bubbla.

Permalänk
Skrivet av Kagamex:

Det är klart alla vet vad du menar, problemet kan vara att när du skriver med samma attityd som en bortskämd snorunge så blir folk automatiskt motvilliga till att hjälpa dig. Tror du verkligen att alla är otrevliga bara för att de har ett problem med din attityd är det dags för dig att kliva ur din lilla bubbla.

Bortskämd attityd? Jag har bara ställt en fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinkelslip1:

Bortskämd attityd? Jag har bara ställt en fråga.

Du har upprepade gånger frågat "vad är det ni inte förstår" som om alla vore dumma i huvudet.

Permalänk
Skrivet av Kagamex:

Du har upprepade gånger frågat "vad är det ni inte förstår" som om alla vore dumma i huvudet.

Vad är det ni inte förstår är en fråga, efter att jag omformulerat frågan 1 gång och folk fortfarande inte förstår
Har heller inte upprepat frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinkelslip1:

Vad är det ni inte förstår är en fråga, efter att jag omformulerat frågan 1 gång och folk fortfarande inte förstår
Har heller inte upprepat frågan.

Jo, det har du visst gjort. Kolla igenom vad du har skrivit. Det är rätt meningslöst för dig att försöka få respons från mig från och med nu. Precis som alla andra orkar jag inte försöka längre.

Permalänk
Relik 📜

*tråd låst*

Vad händer, vad pågår? Jag förstår ingenting, kör på hänglåset.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S