Permalänk
Medlem

Razer Blackwidow (problem)

Igår satt jag och spelade lite och helt plötsligt slutade spacebaren fungera men idag så funkar den men den är trög och låter annorlunda. Jag har köpt den på Teknikmagasinet men dom godtog inte tillbakalämningen.

Permalänk
Medlem

Har du spillt något i det? Cola etc lämnar en sötsliskig yta som gör att tangenterna kan bli hysteriskt tröga att trycka ner.

Permalänk
Medlem

Nej, inte vad jag vet, men den är inte seg på det viset, svårt att förklara, den har inte det dära "klicket" som den ska ha orginalt det är ett högre och mörkare klick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Har du spillt något i det? Cola etc lämnar en sötsliskig yta som gör att tangenterna kan bli hysteriskt tröga att trycka ner.

Om du någon gång använt ett Cherry MX Blue tangentbord så klickar det relativt mycket. Hans spacebar är till 50% tystare och klickar inte...

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är stabilisatorn som sitter fel.

Bara plocka loss spacebaren och sen sätta dit den rätt igen, det är meckigt som tusan första gången, men du kommer nog fatta hur du ska göra när den är loss och du ser hur fästena sitter i stål pinnen.

De ser alltså ut som på bilden nedan, bara det att pinnen är längre på spacebaren än vad den är på shift. Notera hur fästena stitter i tangenten, sätt dit dom likadant på din spacebar, sätt sedan in en av sidorna i hakarna på pinnen, sätt sedan i det andra fästet på andra sidan.
Ett tips för att få dit det andra fästet är att trycka lite åt motsatt håll så att pinnen viker sig lite. Då kommer du in med fästet i haken.

Permalänk
Medlem

Försvinner inte min garanti ifall jag pillar? ;P

Permalänk
Medlem

Och dock så går den ner helt rakt utan problem även om jag klickar i ett av hörnen.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Vemman:

Försvinner inte min garanti ifall jag pillar? ;P

Ta loss en tangent ryker knappast garantin av.
Läs min edit så kommer du se lite bättre hur det är du ska göra.

EDIT:
Det du kan testa först är att trycka rätt hårt och "gnugga" lite på tangenten ute i hörnen där fästena för stabilisatorn sitter före du plockar loss allt.

Permalänk
Medlem

Tackar för hjälpen, provar lite och kommer tillbaka med update, och btw, jag har tagit bort spacebaren och en annan tangent och jämfört ljudet på dom och dom låter annorlunda utan själva "knappen" så det borde inte vara stabilisatorn men jag provar lite.

Permalänk
Medlem

Blackwidow reagerar ju efter ca halva vägen ner och det är det klicket som jag saknar.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Vemman:

Blackwidow reagerar ju efter ca halva vägen ner och det är det klicket som jag saknar.

Då är det switchen som är trasig om du tagit loss space och själva switchen låter mindre.
Bara lämna tillbaka på garantin.

Permalänk
Medlem

Teknikmagasinet är skit så dom sa att dom inte tog emot den eftersom knappen fortfarande fungerar.

Permalänk
Medlem

Dessa Switchar skall ju hålla för 50 000 000 tryck typ. Inte illa jobbat att knäcka Space

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Har hört från väldigt många att Blackwidow ska vara skitkvalite

Permalänk
Medlem

Det känns som den har fixat sig själv, hmm.. kanske något hamnat snett och sedan fixat sig efter lite användning.. väldigt skumt dock..

Edit: Tack för hjälpen DerpMcDerp och huttala