Understreck blinkar, kan inte formatera. Kan delvis inte gå vidare. Tips?

Permalänk
Medlem

Understreck blinkar, kan inte formatera. Kan delvis inte gå vidare. Tips?

Hjälper en kompis med hans dator. Den har fått för sig att inte komma in i windows. Det blinkar "_" i vänstra hörnet. Den passerar uppstarten där jag kan gå in i bootmenyn eller recovery. (Boot funkar men i recovery stannar den på windowsloggan..)

Om jag kör in en Windowsskiva så kommer den vidare till "tryck valfri knapp för starta skivan..." efter det rullar den vidare på windowsloggan för att slutligen få fram en svart skärm där jag ser muspekaren. Som jag kan röra.

Nu har jag slut på idéer. Tips?

Visa signatur

//Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av icqdevil:

Hjälper en kompis med hans dator. Den har fått för sig att inte komma in i windows. Det blinkar "_" i vänstra hörnet. Den passerar uppstarten där jag kan gå in i bootmenyn eller recovery. (Boot funkar men i recovery stannar den på windowsloggan..)

Om jag kör in en Windowsskiva så kommer den vidare till "tryck valfri knapp för starta skivan..." efter det rullar den vidare på windowsloggan för att slutligen få fram en svart skärm där jag ser muspekaren. Som jag kan röra.

Nu har jag slut på idéer. Tips?

Hade liknande problem tidigare när jag skulle installera windows 7 och då var det skivan som jag hade bränt som var korrupt, körde på USB minne och det funkade fint

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Hade ett liknande problem med min rigg (stationär då) och då var mobot defekt bara o byta. MSIs ingenjörer kunde inte sätta fingret på problemet, de hade aldrig sett en sånt förut. Fick då ett nytt på goodwilll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tyvärr verkar det inte vara något med skivorna heller.. Har testa bootbar usb nu också utan det funkar. Inga mer tips? Hårdvara? Har provat annan disk också..

Edit: prova skiva med Ubuntu.. Kom massa fel om sda3 och sda2 osv.. Verkar som hdd fel? Men märkligt inte min usb disk funka då..

Visa signatur

//Johan

Permalänk
Medlem

För er som följt denna tråd kan jag informera att jag lämnade in datorn eftersom ett hddbyte inte hjälpte (kom vidare i installationen men fastnade på 0%). Datorbutiken har felsökt och kom fram till samma sak som mig! Att hårddisken är trasig! Fyfan så ovärda 400kr. Det märkliga är att dom kunde installera direkt på ssddisken och jag fastnade både när jag testa ultimate 32 och 64bit. Opartionerat och partionerad. Nu funkar den klockrent iaf..

Ifrågasatt om varför skärmen vart rosa efter Ubuntuinstallationen som gick fint och det trodde dom berodde på grafikdrivisar. Inte grafikkortsfel som jag trodde..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

//Johan