Permalänk

Laptop mod

Jag är väldigt sugen på att modda min laptop, jag tänkte bygga in den i ngt.
MEN VAD!? Kom med förslag som vad som hade sett bra ut...
Är just nu lite inne på den här: http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010090029
Men är lite osäker, det kommer bli mkt plats över på sidorna...

Tacksam för hjälp!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

då kan du ha externa hdd där

-pizza kartong och i den en mettallåda och i den laptopen ...glöm ej att eta färdigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beweer
då kan du ha externa hdd där

-pizza kartong och i den en mettallåda och i den laptopen ...glöm ej att eta färdigt

jaa, det var ju ett förslag..men jag tänkte mig ngt mer diskret och stilrent...

Det får inte plats några HDD bredvid..så stor plats är där inte..möjligtvis 2,5"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bygg in den i en bok.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danney
bygg in den i en bok.

Jaa, der var ju en idé, men det blir en rätt stor bok isf, det är ju en 15" skärm..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePenguin
Jaa, der var ju en idé, men det blir en rätt stor bok isf, det är ju en 15" skärm..

Kartbok

Permalänk
Medlem

nationalencyklopedin är väl rätt stor?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Hehe, sant...klart det går..men diskret att springa runt på stan med en jävla
nationalencyklopedin :D...Jag hade tänkt mig ngt i stil med:

Någon som vet var man kan få tag på en väska som har ungefär den formen?

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm "ladybag" ? stora feta väskor
för såna som vill ha medsig sitt rum när dom drar till stan

Permalänk

Mhmm, länk?, någon?

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Nej för fan, skitful ju..HAHA...vill ha en "oval" liknande väska i hårdplast...som bilden jag bifogade innan, fast en väska..jaa..om ni fattar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePenguin
Nej för fan, skitful ju..HAHA...vill ha en "oval" liknande väska i hårdplast...som bilden jag bifogade innan, fast en väska..jaa..om ni fattar?

Du borde kanske kolla på verktygslådor och liknande på tex clas ohlssons. Syftar inte på de fyrkantiga stora, utan de minre som det tex sitter borrbits i etc... är väl det närmaste jag kan komma på

Permalänk

Jaa, kollade lite runt..men hittade bara rektangulära lådor..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ta 2 st sitt pulkor... Måla om dem styla dem kan bli snyggt.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

håller fast vid mitt "bok förslag" ;D, tycker inte den runda formen e särskilt snygg. Men aja... smaken e som baken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danney
håller fast vid mitt "bok förslag" ;D, tycker inte den runda formen e särskilt snygg. Men aja... smaken e som baken

Rund eller

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Modda på!

Jag har börjat på ett par stycken mods på min laptop. Det är svårt, men kommer att vara värt det.
Ingen vågar modda laptops av någon anledning när garantin är slut är det ju typ som att modda en stationär, fast med sämre information och mindre utrymme för tillägg. Och det är så få som redan har moddat så det är hemskt att försöka hitta ngt på internet om just ens eget problem, men om man kommer till ett lan med en välmoddad bärbar så blir alla sjukt avundsjuka

Jag har änsålänge bara gjort enkla tillfälliga moddar av min heatsink och öppnat upp fläktventilerna lite men snart ska jag göra modden som jag planerat i nästan ett år

Vattenkyld laptop!

Det finns bilder och videos på totalt 3 vattenkylda laptops på google, och ett företag som gör en färdig lösning till ailienware mx17 eller ngt, men ingen har gjort det riktigt snyggt på egen hand

Jag ska lägga in ett vattenblock med kopparrör längs med och på heatsinken, utan att ta bort den nuvarande kylningen, och jag ska bygga in radiatorn i en laptopkylare eller bygga något liknande själv, och jag ska göra om hela chassit, nu i plast, i metall och anpassa det efter den nya, mindre profilen som datorn kan ha sen jag bytte dvd-brännaren mot en hdd

Varför ska man då ha vattenkylning på en laptop? den har ju ändå låst BIOS m.m...
Jag har låst upp mitt bios och kan ipraktiken överklocka både cpu, gpu och ram redan, men det är redan för varmt för att må bra, så...

VATTENKYLD LAPTOP

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNut94:

Jag har börjat på ett par stycken mods på min laptop. Det är svårt, men kommer att vara värt det.
Ingen vågar modda laptops av någon anledning när garantin är slut är det ju typ som att modda en stationär, fast med sämre information och mindre utrymme för tillägg. Och det är så få som redan har moddat så det är hemskt att försöka hitta ngt på internet om just ens eget problem, men om man kommer till ett lan med en välmoddad bärbar så blir alla sjukt avundsjuka

Jag har änsålänge bara gjort enkla tillfälliga moddar av min heatsink och öppnat upp fläktventilerna lite men snart ska jag göra modden som jag planerat i nästan ett år

Vattenkyld laptop!

Det finns bilder och videos på totalt 3 vattenkylda laptops på google, och ett företag som gör en färdig lösning till ailienware mx17 eller ngt, men ingen har gjort det riktigt snyggt på egen hand

Jag ska lägga in ett vattenblock med kopparrör längs med och på heatsinken, utan att ta bort den nuvarande kylningen, och jag ska bygga in radiatorn i en laptopkylare eller bygga något liknande själv, och jag ska göra om hela chassit, nu i plast, i metall och anpassa det efter den nya, mindre profilen som datorn kan ha sen jag bytte dvd-brännaren mot en hdd

Varför ska man då ha vattenkylning på en laptop? den har ju ändå låst BIOS m.m...
Jag har låst upp mitt bios och kan ipraktiken överklocka både cpu, gpu och ram redan, men det är redan för varmt för att må bra, så...

VATTENKYLD LAPTOP

hur gjorde du för att hitta en 6 år gammal tråd att väcka till liv?

Permalänk
Skrivet av CSM101:

hur gjorde du för att hitta en 6 år gammal tråd att väcka till liv?

Han sökte nog på laptopmoddning, väldigt bra att använda den funktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lingen123:

Han sökte nog på laptopmoddning, väldigt bra att använda den funktionen.

Det är dock bättre att skapa ny tråd när man ser att senast aktuella tråd är sex år gammalt.