Xbox "Durango" blir Xbox Infinity – eller endast Xbox

Permalänk
Medlem

Jag känner mig totalt garanterad att dem inte kommer döpa den till xbox 720, jag har alltid tyckt att det är ett helt efterblivet namn och jag förstår inte varför alla vär så säkra på att det var det den skulle heta. Hurr durr 360 + 360 = 720

Dem tog ju namnet 360 pga just 360°,Du kan röra dig åt alla håll. Nya generationen, inga gamla 2D spel här, fullfjädrat 3D med öppen och fri värld etc.

Med 720 så kan du.. snurra två varv istället för ett!

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem

xBox infinity +1 tyckte jag lät bäst.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av erik49563:

Haha jag tänker på Ullevi. Först fanns Ullevi, sen byggde de nya Ullevi, sen byggdes gamla om så att den blev nyare än nya Ullevi och helt plötsligt så fattar man inte vilken som är vilken

Fast som tur är heter Gamla Ullevi fortfarande Gamla Ullevi trots att den är nyare än nya Ullevi. Annars hade det blivit jobbigt. Inte helt optimalt men tror att lösningen är den minst krångliga. Annars kunde de ju bara döpt den till Göran Johanssons Arena eller något.

Skrivet av Azodan:

Jag tänkte precis samma sak, jag hoppas verkligen att det blir så!
Enda nackdelen är ju att jag måste uppgradera min htpc för att kunna spela spel på den, men det är egentligen ingen nackdel

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är så jobbigt när man tvingas köpa nya leksaker hela tiden. Hatar när det händer

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv

Hoppas den kommer i en blå social edition utgåva! O istället för en vanlig strömbrytare så är det en gilla knapp, och direkt när jag sätter igång den så uppdateras alla mina sociala medier med att jag sätter igång min box. Vore så coolt!

Ryktet säger också att den nya Kinect 720 2.0 kommer att monteras i taket så att man kan ta sina kort snett
ovanifrån.

Spelen i sig är också skapade för att inte bara ge underhållning, utan för att samla in så många likes som man bara kan, ju snabbare du klarar spelet, och ju mer mikrotransaktioner du genomför, ju fler likes, för du vill väl bli omtyckt, din jävel?

yes jag längtar

Permalänk

jag tycker att Durango är bäst av dessa namn

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zotamedu:

-"Har du spelat Tomb Raider?"
-"Vilket av dem?"
-"Alltså det som bara heter Tomb Raider"
-"Ja, vilket av dem?"
Kommer vi få se ett till Tomb Raider två snart också?

Angående spel så tycker jag faktiskt inte att det är svårt att diskutera liknande titlar som "Tomb Raider" etc med andra. Det är ju bara att inleda frågan såhär istället:

-Har du spelat Tomb Raider 2013?
-Ja det har jag, det var askul!

Detsamma med det nya Xbox:et om det kallas för "Xbox"

-Har du köpt Xbox 2013 eller PS4?
-Jag köpte PS4.

Årtal är alltid bra på saker och ting även om jag håller med om att det borde vara förbjudet att använda samma namn om och om igen

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lontarus:

Jag känner mig totalt garanterad att dem inte kommer döpa den till xbox 720, jag har alltid tyckt att det är ett helt efterblivet namn och jag förstår inte varför alla vär så säkra på att det var det den skulle heta. Hurr durr 360 + 360 = 720

Dem tog ju namnet 360 pga just 360°,Du kan röra dig åt alla håll. Nya generationen, inga gamla 2D spel här, fullfjädrat 3D med öppen och fri värld etc.

Med 720 så kan du.. snurra två varv istället för ett!

Håller med dig. 360 var bra för ger obegränsad rörelse.

Men 720 låter som en bra uppföljning på siffrorna 360. För 360+360=720.
Det problemet jag ser med 720 som gör att man nog inte kommer ta 720 är att man kan tro att den bara kan ge 720p i upplösning och inte 1080p för normal svensson lär inte det vara självklart när det står 720p och på TV apparater 1080p.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem

Sony är de enda som har enkla och logiska namn på deras konsoler. Men Microsoft känner sig tvingade att använda löjliga namn för att de skulle ju inte kunna kalla det för Xbox 3, för att då skulle det låta som det är sämre och äldre än PS4.

Infinity är lite bättre namn än 720 dock, för att om de skulle kalla det för 720 skulle folk undra om det betyder att spelen är bara 720p eller?

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Men det blir ju fortfarande bara Infinity

Jo, det var liksom min poäng: kallar man den "Infinity" så går det liksom inte att toppa sen.. Så det funkar väl bäst om Microsoft faktiskt tror den här ÄR sista xbox konsollen de ska kränga... (Men det är jag skeptisk till)
Lite samma som att döpa den till "ultimate" eller nått sånt. Vad kallar man efterföljaren till det?

Skrivet av zwete:

Att kalla den 720 känns som det kan blandas ihop med det förlegade 720p.

Hehe det har du rätt i, och samtidigt har vi ju lösningen där också: de får kalla den nya för Xbox 1080 helt enkelt! Fin hänvisning till 1080p på köpet
(Möjligen även 1080p känns lite för förlegat i vissas ögon, men i verkligheten så är det väl en ganska rättvisande beteckning: även om nuvarande generationens konsoller "stödjer" 1080p så är det fortfarande inte så vanligt med spel som faktiskt renderas fullt ut i 1080p utan uppskalning)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Xbox 3, behövs inga knäppa namn..

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Avstängd

Xbox Infinity låter bra i mina öron. Dessutom ser loggan ut som en liggande 8 vilket passar bra.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Varför inte bara döpa den till 'Red Ring"? Då blir det inga konstigheter, alla vet att den går sönder inom 1-2 år

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

PS, PS 2, PS 3, PS 4.

XBOX, XBOX 2, XBOX 3. Varför fjanta till det?

Tillägg: Iofs vet jag nog redan svaret; för att folk då automatiskt skulle tro att PS 4 är nyare och bättre på alla sätt än XBOX 3, enbart pga siffran.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Varför inte bara köra på Xbox? Angående logotyperna var den översta i denna nyheten klart snyggast enligt mitt tycke.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Entusiast

Tycker att nummerordning är asbra. Playstation är så lätt att följa. Men visst, kör på Xbox infinity, sen kan ni kalla nästa för endast Xbox, och sen nästa efter det för Xbox 2... No confusion here...

Fast så länge håller nog inte konsollerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

PS, PS 2, PS 3, PS 4.

XBOX, XBOX 2, XBOX 3. Varför fjanta till det?

Slår vad om att folk i så fall kommer blanda ihop om de har trean eller tvåan? De mindre insatta lär tro att de har trean bara för att den heter 360. Nä, låt dem hållas med sina dumma tillägg.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av luiga:

Slår vad om att folk i så fall kommer blanda ihop om de har trean eller tvåan? De mindre insatta lär tro att de har trean bara för att den heter 360. Nä, låt dem hållas med sina dumma tillägg.

Jo, det är ju redan försent. Dumheterna började med 360.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Den översta har aldrig påståtts komma ifrån Microsoft, läckt eller ej. Utan det var bara en hemmasnickrad gissning/förslag som en kille på Reddit la ut för ett tag sedan, så det är absolut inte äkta, och heller inte en fejk eftersom det framgick att det bara var en gissning.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sisyfos:

Angående spel så tycker jag faktiskt inte att det är svårt att diskutera liknande titlar som "Tomb Raider" etc med andra. Det är ju bara att inleda frågan såhär istället:

-Har du spelat Tomb Raider 2013?
-Ja det har jag, det var askul!

Detsamma med det nya Xbox:et om det kallas för "Xbox"

-Har du köpt Xbox 2013 eller PS4?
-Jag köpte PS4.

Årtal är alltid bra på saker och ting även om jag håller med om att det borde vara förbjudet att använda samma namn om och om igen

Jo men då får de ju gärna slänga med det i titeln så som många sportspel har löst det. Det kommer dessutom ställa till det lite om ett par år när man ska komma ihåg vilket himla årtal något släpptes.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Borde bara kalla det för Xbox.

Det finns ju redan, däremot ''The xbox'' skulle funkar för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jare:

Det enda jag är rädd för att det är för mycket fokus på att sociala nätverk och hela den biten, Likt shareknappen på playstation (who gives a fuck). Fint om det blir mer som en mediastation och mellanhanden mellan tv/projj och dator men med möjligheter för fler appar och att kommunikationen mellan den och w8 (stationär + platta) blir mer utvecklat än det är nu.

Hade också vart riktigt riktigt tungt om det kom ut någon ny feature (tänk vr, 3d, agument reality osv) och inte bara en uppdatering på hårdvaran. Blev uppriktigt sagt fruktansvärt besviken på ps4 eftersom "nästa generation" kändes som något jag sett för några år sedan.

Håller med, fler appar vore väldigt schysst. Hoppas att Windows Store kommer till Xbox och att appar utvecklade till Windows 8 Modern UI går att köra i Xbox.

VLC ska komma med Windows 8 Modern UI version. Det vore väldigt schysst på Xbox!

Permalänk
Medlem

Första tanken när jag såg infinity-bilden är för mig att det ser ut som någon fanboys dröm, med en lite löjlig slogan och ett lite gammalt grafiktänk som hade hört hemma i gradienternas år 2009.

Nej, köper bild nummer 2 mycket enklare. Som de säger, den verkar stämma mer överens med Microsofts grafiska profil. Inte för att jag tycker den är snygg eller så..

Skrivet av Janzzze:

"the console formerly known as Durango"

Hah bästa förslaget hittils

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Xbox 720 tycker jag passar bäst eftersom de döpte förra till Xbox 360.
Bara Xbox hette första konsolen.

Enda anledningen till att jag "gillar" 720 är för att det känns som microsoft går runt i cirklar på sistonde.

Permalänk
Medlem

Xbox 8.

För givetvisa skäl.

Visa signatur

Detta är en signatur. Det finns många sådana, men denna är min.

Permalänk

Trolig namnutveckling på Microsofts konsoler:

1 gen: Xbox
2 gen: Xbox 360
3 gen: Xbox
4 gen: Xbox 720
5 gen: Xbox
6 gen: Xbox 1080
7 gen: Xbox

osv..

Visa signatur

http://planetnimn.blogspot.se Välkommen till Planet Nimn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av luiga:

Slår vad om att folk i så fall kommer blanda ihop om de har trean eller tvåan? De mindre insatta lär tro att de har trean bara för att den heter 360. Nä, låt dem hållas med sina dumma tillägg.

Fast om folk inte fattar att 360 är ett gradtal som innebär ett varv och 720 är 360 gånger två så ska man fasiken gå om grundskolan.

För övrigt så tycker jag nog att Infinity är dumt, resten är jag likgiltig till.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Borde bara kalla det för Xbox.

Varför? Den första Xbox hette bara "Xbox" så det vore inte så smart tycker jag.

Xbox X eller Xbox 3/4

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Varför? Den första Xbox hette bara "Xbox" så det vore inte så smart tycker jag.

Xbox X eller Xbox 3/4

Vore kul om de döpte varannan till 'xbox' bara..

Visa signatur

http://planetnimn.blogspot.se Välkommen till Planet Nimn!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Arzei:

Fast om folk inte fattar att 360 är ett gradtal som innebär ett varv och 720 är 360 gånger två så ska man fasiken gå om grundskolan.

För övrigt så tycker jag nog att Infinity är dumt, resten är jag likgiltig till.

Fast det är stor skillnad på hur man lägger fram det hela. De flesta tänker nog en cirkel när de hör 360 och om man frågar hur många grader två varv motsvarar så kan nog de flesta efter en stund med miniräknaren räkna fram 720 grader (eller fyra pi om man vill använda ett vettigt system). Det är dock inte samma sak som att man direkt kopplar 720 som två varv. Det ligger inte alls lika inrotat i folks hjärna som 360. Det är väl möjligtvis extremsportare som direkt drar den parallellen. I övrigt så ligger 720 betydligt närmare 720p när man tänker elektronik. Det ger genast dåliga referenser. Man vill ju inte att något nytt ska vara kopplat till något gammalt. Att dra det från 360 till 720 som två varv blir för långsökt. Det kräver ett steg för mycket och det säger egentligen inget. Allt det gör är att få folk att tänka på en dålig upplösning. Så det är ett helt värdelöst namn ur ren marknadsföringssynpunkt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Xbox, tolkningarnas konsoll

Jag köpte mitt Xbox 360 samma år som det kom ut 2005, och det har hållit nu i hela 8 år. Jag har tappat det,slagit på det, haft det framme i solen ja you name it, it happend.
Att folk har fått red ring är ju i min värld en defekt produkt, samma sak om din iphone slutar fungera när du ringer ett samtal, din samsung hänger sig när du skriver medelande, din LG tv har döda pixlar eller om hårddisken lägger av till PCN efter bara några veckor.