Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Make.Sense:

Sätt det i förhållande till arbetsinsats rent tidsmässigt och kostnad för att registrera domäner och ha webhotell.
Är det värt det? Tror du får mer per timme för att fylla i undersökningar för någon krona styck.

Har inte så mycket för mig på dagarna så tid är inget problem. Och så länge de täcker kostnaderna så är de ju värt det

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Har inte så mycket för mig på dagarna så tid är inget problem. Och så länge de täcker kostnaderna så är de ju värt det

OM det täcker kostnaderna.. Vilket det troligen inte kommer göra ändå.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FlorrpaN:

OM det täcker kostnaderna.. Vilket det troligen inte kommer göra ändå.

Kan alltid prova då de inte är så mycket pengar det rör sig om

Permalänk
Medlem

wowreklam.com

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Sant, Men de jag var ute mest av var alla besökare eftersom wow är stort eller va. Så tänkte mer på att fylla med wow reklam som wow guld och allt skit som dom kilckar på.

Tror nog att du borde tänka över din idé några steg. För att du ens ska dra in "någon hundring" som du säger så behöver du tiotusentals besökare minst som besöker din sida, och eftersom du inte verkar ha tänkt fylla det med kvalitetsmaterial som folk återkommer till eller ens en anledning till att folk ska besöka din sida så ser jag det som bortkastad tid.

Det som du skulle kunna tjäna någon hundring på och faktiskt är genomförbart till skillnad från att göra en hemsida med allt vad det innebär är att skapa videoguider som du slänger upp på YouTube och länkar i redan etablerade forum. Du du då kan göra är att t.ex. göra en guide skriftligt i något forum, och sedan länka till din YouTubefilm där du visar hur man gör i praktiken.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shrudder:

Tror nog att du borde tänka över din idé några steg. För att du ens ska dra in "någon hundring" som du säger så behöver du tiotusentals besökare minst som besöker din sida, och eftersom du inte verkar ha tänkt fylla det med kvalitetsmaterial som folk återkommer till eller ens en anledning till att folk ska besöka din sida så ser jag det som bortkastad tid.

Det som du skulle kunna tjäna någon hundring på och faktiskt är genomförbart till skillnad från att göra en hemsida med allt vad det innebär är att skapa videoguider som du slänger upp på YouTube och länkar i redan etablerade forum. Du du då kan göra är att t.ex. göra en guide skriftligt i något forum, och sedan länka till din YouTubefilm där du visar hur man gör i praktiken.

Ska fundera på det du sa

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt att du kommer tjäna mer på att hålla på med Litecoins/Feathercoins istället för hemsidan.
Skulle hellre tänka mig att du lär dig istället på din fritid, skapa hemsidor menat för olika saker och ha dem för dig själv. Skapa hemsidor och sälj dem på andra hemsidor osv. Men jag tror knappast att du kommer lyckas tjäna in någon hungring eller så, speciellt inte inom wow.

Permalänk
Medlem

eeh... här är en bra: wowhead.com - oj fanns den redan med precis allt man kan behöva.. trist....

Visa signatur

- Raven rv03 - 2500k @ 4,5 - p8p67 deluxe - ax750w - 8gb ram - h50 - ssd+3,5tb hdd -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Widholm:

Det finns en knapp... Den är jätte jätte jätte bra.. denkanciteraflerasåmanintedubbelellertrippelpostarhelatiden.. den heter "citera flera" "citera flera" "citera flera"

Gör det säkert

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fl0ppy:

eeh... här är en bra: wowhead.com - oj fanns den redan med precis allt man kan behöva.. trist....

Nu var du rolig!

Permalänk
Skrivet av Fl0ppy:

eeh... här är en bra: wowhead.com - oj fanns den redan med precis allt man kan behöva.. trist....

Jamenvänta... då har jag en bra idé. Man reggar en annan domän och kopierar/skapar/stjäl/skriver själv allt material så att sidan blir lika stor och populär som wowhead.com - Fast äh, typiskt om det finns TVÅ likadana sidor kommer ju folk bara gå till den dom hade som favorit först.
Fast om min sida innehåller MINDRE material, som kom ut SENARE så kanske idén är bra? Nehej?

Köp ett AMD grafikkort och mine'a Bitcoins istället. DET drar man in någon hundring i månaden på!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

De var faktiskt inte dålig.

kanske inte för någon som redan spelat wow i flera år, men nya spelare som du hoppas "klicka hej vilt" på din sida lär ju inte ha en aning om vad internetfenomenet Leroy är...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Bara kombinera ord och kolla om namnet är ledigt.

Bjuder på en drös...
Vissa är upptagna, andra är säkerligen företagsnamn etc. lite work får du göra själv
Bara lägga på t.ex. .se eller .com och kolla om det är ledigt.

Good hunting!

wowble
wowba
wowdeo
wowdo
wowjo
wowmbo
wowndo
wownix
wowtz
wowvee
wowyo
wowzio
wowzu
wowzzle
wowave
wowtide
wowstream
wowsea
wowriver
wowrain
wowport
wowharbor
wowcreek
wowcove
wowbay
wowblab
wowbuzz
wowclub
wowcube
wowmix
wownic
wowopia
wowpad
wowpath
wowpoint
wowspace
wowsphere
wowvine
wowzone
wowzoom
wowedition
wowpade
wowroam
wowtrek
wowventure
wowbase
wowbit
wowcode
wowload
wowmap
wowmodule
wowscript
wowserv
wowserver
wowset
wowstate
wowsystem
wowtoken
wowtag
wowunit
wowatar
wowblog
wowbot
wowbug
wowflash
wowhost
wowicon
wowsource
wowsrc
woware
woway
wowork
wowdigita
wowfeed
wowfire
wowology
wowspan
wowtechnica
wowire
woworks
woweria
wowplaza
wowlane
wowpass
wowtrail
wowloft
wowplex
wowteria
wowtopia
wowurbia
wowverse
wowville
wowband
wowcircuit
wowlink
wownet
wowroute
wowstation
wowswitch
wowbaron
wowster
wowmaster
wowkeeper
wowator
wowcraft
wowiance
wowism
wowiter
wowizer
wowget
wowmator
wowment
wowton
wowtor
wowadier
wowboss
wowonaut
wowoneer
wowmajor
wowpilot
wowcolony
wowherd
wowpride
wowshoal
wowswarm
wowclan
wowcrew
wowgang
wowgroup
wowguild
wowleague
wowlot
wowmob
wowparty
wowteam
wowtroop

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Har inte så mycket för mig på dagarna så tid är inget problem. Och så länge de täcker kostnaderna så är de ju värt det

Oavsett innehåll på en hemsida så kan man inte räkna hem någon speciell inkomst första året, hur man än gör.
Det tar tid att bygga besökare, medlemmar och potentiella kunder till ev. annonsörer etc.

De flesta gör såhär
- Skapar en wordpress
- Skriver 2-3 artiklar
- Skriver "kommer snart" på resten av delsidorna
- Spammar forum i tron om att de ska få återkommande besökare.

Gör inte så, det är så FAIL det kan bli och bara titta i forumet för man ser det nästan varje dag

När jag startar nya sajter tar det tid, oerhört med tid.
En ny sajt vi (en till swec-medlem) har vi petat på sedan nyår. Det tar tid att skriva artiklar, ta bilder, lägga strategier och fundera ut på vad man vill besökaren ska uppleva. Så de inte möts av en tom sida med "under construction" texter här och där.
Skapa ett tjugotal, trettiotal artiklar om de är korta, 5-10 om de är lite mer ingående. SEN kan du lansera en sajt.

Har du gjort allt rätt och får folk att stanna men framförallt återkomma så kommer det se ut såhär på en välplanerad lansering, det sprider sig snabbt och besöken ökar. Gör du fel, får du ett gupp i statistiken som sen planar ut.

Domännamnets betydelse är egentligen bara ett sätt för någon att komma ihåg det, annars kan du heta wowsuperduperdeluxeflytväst.se och boosta sajten på google som en dåre och ändå ligga före alla andra. De flesta hittar in via facebook, forumlänkar, ev. youtube och länkar från bekanta etc.

Strategy first - do later!

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Behöver hjälp med ett domännamn. Då nästan allt är taget..

Sidan kommer handla om World of warcraft guider och sånt

EDIT: Gör mest sidan för att prova dra in lite pengar på reklam. Och de är ju många som söker efter wow guider.

det är bara till att brainstorma.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

leeeeeeroy.se

Fast ska det inte vara leeeeeeroooooooooooooy.com? And, "kolla på leroy.com. Hur stavas det? Med 6 e och 13 o."

On a more serious note så tror jag att det kanske är dags att ge upp innan du ens startar, speciellt när du redan har sagt att det bara ska vara massor av skräpinnehåll och ads på sidan. Det är liksom inte bara att registrera en domän och håva in stålar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon142735:

Gör det säkert

Skrivet av anon142735:

Nu var du rolig!

Kolla så lätt det var. Jag föreslår att du försöker använda "Citera flera" annars kan det tolkas som bumpning och tråden kan komma att låsas. Se till att inläggen innehåller något vettigt som för tråden framåt. Dina inlägg kan nu upplevas som otrevliga och det hjälper ingen.

MVH
Moderator Shimonu