Permalänk

Känns som att det skulle kunna vara ett troll... Beware!

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Gissningsvis för att de 10s du spelat in inte skrivit klart till disken utan fortfarande ligger i bufferten. Låt datorn koda klart filen först. Det finns väldigt många inställningar i DxTory för vilken kvalitet du vill ha. Tyngre realtidskomprimering kräver mer av datorn. Raw kräver inget i princip, men filerna blir enormt stora.

Hur lång tid tar det då?

Väntat minst i 1 minut borde inte ta längre, för om jag ska spela in i 30 minuter kommer det ta 4 timmar att buffra det 0.0

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Gissningsvis för att de 10s du spelat in inte skrivit klart till disken utan fortfarande ligger i bufferten. Låt datorn koda klart filen först. Det finns väldigt många inställningar i DxTory för vilken kvalitet du vill ha. Tyngre realtidskomprimering kräver mer av datorn. Raw kräver inget i princip, men filerna blir enormt stora.

Hur lång tid ska det ta att buffra en 1 minuts video :S ?

Permalänk
Medlem

du kanske skulle testa Open Broadcaster Software http://obsproject.com/ som folk redan har rekomenderat, bra mycket bättre än Dxtory.

Permalänk
Skrivet av golom:

du kanske skulle testa Open Broadcaster Software http://obsproject.com/ som folk redan har rekomenderat, bra mycket bättre än Dxtory.

Det ska jag göra

Återkommer snart.

Permalänk

gick inte att spela in på spel :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrozzCreep:

Hur lång tid tar det då?

Väntat minst i 1 minut borde inte ta längre, för om jag ska spela in i 30 minuter kommer det ta 4 timmar att buffra det 0.0

Vänta tills filen inte växer längre. Tar det för lång tid så får du ändra inställningarna för dxtory.

Permalänk

Jag har inte fixat det, ville bara ha slut på tråden för det finns ingen lösning på det här skitet.
Jag kör med Fraps och kommer upp mellan 40-50 FPS och jag får nöja mig med det.
Det verkar så att jag har får dåligt dator för att komma upp i högre FPS
Även om jag kan köra LoL på " High " inställningar och " 1920x1080 " så har jag mellan 80-120 FPS

Hoppas tråden går vidare genom att någon annan behöver hjälp och får svaret på sin fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrozzCreep:

Jag har fixat det genom att kolla på en video på Youtube
Filen laddas bara på 1 sekund efter jag har stängt av att spela in

DxTory Rockar och är bäst av alla!!

Tack för all hjälp!!! Uppskattar det verkligen

Om du får liknande problem igen och hittar tex denna tråd. Skulle du gilla din sista post som avslutning på tråden?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB