Permalänk
Medlem

Är namnet på eventet möjligtvis golf relaterat?

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av mosl92:

Är namnet på eventet möjligtvis golf relaterat?

Can't say

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Fixa något sånt här till vinnarna med kanske? Behövs ju bara nå simpel.

http://www.pokalhuset.se/catalog/

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Haha, kanske vore något. Tror de blir glada nog av priserna som är, hårdvara, chassin, kylning.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Haha, kanske vore något. Tror de blir glada nog av priserna som är, hårdvara, chassin, kylning.

Man kan aldrig få nog av det goda

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av J7:

Man kan aldrig få nog av det goda

Lian Li sponsrar nu också så jag börjar bli riktigt avundsjuk på de som ställer upp

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Kan ju säga att de var en sjukt rolig tävling. Hoppas fler kan modda sina byggen tills nästa år. Då ses vi!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av C4B12:

Kan ju säga att de var en sjukt rolig tävling. Hoppas fler kan modda sina byggen tills nästa år. Då ses vi!

Klart som fan att du gillade det när du åkte därifrån med första vinsten på prylar för 12k.

Hur var jag på Scen? MSI Jonas var ju grym iallafall, och du med såklart, när norrlänskan bröt igenom höll jag på att dö.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Jag har gråtit ett dygn över att jag missade detta
Exfrun kunde inta ha barnen så jag fick sitta hemma och läsa på forum istället. Hoppas det blir liknande nästa år!

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt kul! Så om man har möjlighet att ta sig dit och kanske få ihop något fint i sommar så kommer jag definitivt! Men ju större det blir desto roligare blir det ju, sett att folk här på SweC vart sugna på det och de va ngn tråd med några från göteborg som ville skapa en moddningsmässa, visste inte att det fanns i Sverige. Men montrar från typ komplett där dem överklockar eller ngt, live moddning, snabb moddning (3h får lite sprejburkar, plexi etc, sedan utse en vinnare) försöka få dit Jonas och Emil så lär nog många från SweC komma XD Men än så länge tycker jag alla förslag och det låter bra Hoppas du hittar fler sponsorer och får ihop ngt bra!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av HCP:

Jag har gråtit ett dygn över att jag missade detta
Exfrun kunde inta ha barnen så jag fick sitta hemma och läsa på forum istället. Hoppas det blir liknande nästa år!

Vi satsar på nästa år!

Skrivet av Extremaz:

Verkar riktigt kul! Så om man har möjlighet att ta sig dit och kanske få ihop något fint i sommar så kommer jag definitivt! Men ju större det blir desto roligare blir det ju, sett att folk här på SweC vart sugna på det och de va ngn tråd med några från göteborg som ville skapa en moddningsmässa, visste inte att det fanns i Sverige. Men montrar från typ komplett där dem överklockar eller ngt, live moddning, snabb moddning (3h får lite sprejburkar, plexi etc, sedan utse en vinnare) försöka få dit Jonas och Emil så lär nog många från SweC komma XD Men än så länge tycker jag alla förslag och det låter bra Hoppas du hittar fler sponsorer och får ihop ngt bra!

Det blev kanon i år, och nästa års satsning är större. Birdie byter lokal från Allianshallen till något större och fräschare och 'I pimped my rig' tävlingen får större fokus. Jag tycker att moddare ska satsa på att komma dit. I år ställdes det ut 9 byggen, tre vann priser på runt 20, 000kr, varav ettan fick för 9k + People Choice på 3, 5k.

Lägg en notis och ta semester för Kristihimmelsfärd år 14!

Scenen i år var cool, med två stora projektioner på sidorna som visade vad som hände på scen och datorerna. MSI var på plats och bedömde, jag bedömde och en representant från Alina System bedömde också. Jag ser verkligen fram emot nästa år.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Vi satsar på nästa år!

Det blev kanon i år, och nästa års satsning är större. Birdie byter lokal från Allianshallen till något större och fräschare och 'I pimped my rig' tävlingen får större fokus. Jag tycker att moddare ska satsa på att komma dit.
Lägg en notis och ta semester för Kristihimmelsfärd år 14!

Har svårt att komma dit. hittar ingen information om eventet och förstår inte vilken regel du bryter mot om du säger vart och vad det heter.
Vill gärna komma annars.

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

- Att eventet skulle vara i Malmö
- Att eventet kunde vänta till i höst då jag tänker vara färdig med mitt vinnarbidrag

måste det vara så långt ner på sverige?

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sack:

Klart som fan att du gillade det när du åkte därifrån med första vinsten på prylar för 12k.

Hur var jag på Scen? MSI Jonas var ju grym iallafall, och du med såklart, när norrlänskan bröt igenom höll jag på att dö.

Haha ja jag klagar inte.
Jag tyckte du var grym, jag dog när du drog blöjskämtet.

Skrivet av HCP:

Jag har gråtit ett dygn över att jag missade detta
Exfrun kunde inta ha barnen så jag fick sitta hemma och läsa på forum istället. Hoppas det blir liknande nästa år!

Nästa år HP!

Skrivet av VHggstRm:

Har svårt att komma dit. hittar ingen information om eventet och förstår inte vilken regel du bryter mot om du säger vart och vad det heter.
Vill gärna komma annars.

Jag kan väl ta en för laget och säga att det var Birdie i Uppsala. Hoppas många får upp ögonen för det här och redan nu börjar förbereda sig för nästa år. Jag kommer definitivt vara där och ställa upp igen.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Så här nöjd var iallafall jag:

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Att publiken bestämmer fungerar inte nå vidare. Den som har mest kompisar vinner typ. Eller så är de som på Dreamhack att alla skriker på de som är fulast.

Priserna är väl enligt mig roligast om de är sånt som har med moddning att göra. Chassin, fläktar, kanske material, plexiglas osv. Sen är de väl förstås roligt med hårdvara med.

Tror de nog är bra att det är nån insatt som håller i det, blir nog bra de här Hannes!

Datornördar brukar väl inte ha några vänner?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av C4B12:

Haha ja jag klagar inte.
Jag tyckte du var grym, jag dog när du drog blöjskämtet.

Blöjskämtet? Javisst ja! Jag snackade så jävla mycket skit.

Skrivet av vinsent10:

måste det vara så långt ner på sverige?

Uppsala är klockrent. Där blir det nästa gång också.

Skrivet av VHggstRm:

Har svårt att komma dit. hittar ingen information om eventet och förstår inte vilken regel du bryter mot om du säger vart och vad det heter.
Vill gärna komma annars.

Bryter mot någon regel mot marknadsföring. Tråden ska hållas allmän. Swec blir griniga eftersom att biljetten kostade en hundring för moddare. Spelade inte någon roll att det är ideelt arbete och att alla pengar går tillbaka till deltagarna på ett eller annat sätt.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS