Skolundersökning: Hur mycket spelar du? Igen...

Permalänk
Entusiast

Jag vill spela mer, men hinner inte med mer än kanske två timmar om dagen om jag har tur. Förstår inte hur man kan sitta tio timmar om dagen. Skiter man fullständigt i skolan då, samt skippar saker som flickvän och vänner helt och hållet?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbis:

Tänkte lägga upp ytligare en undersökning om vad man spelar på. Är det någon idé här på Sweclockers eller skulle alla bara ta dator. Våran lärare sa att vi helst skulle ha två frågor. Kan vara kul att se, om inte 99% svara datorn.

Finns många konsoler, kör på. Men ha inte så att man kan välja 1 av 10, utan ha så att man kan välja alla 10 om man vill.

Permalänk
Medlem

Du kan alltid fråga varför man spelar...
Då bör inte alternativen endast vara kul, utan kanske vara lite mer utvecklade, så som avkoppling, socialt eller liknande.

Permalänk
Medlem

Spelar generellt på vardagar ungefär från när jag kommer hem från skolan mellan 13:20 och 17:30 till mellan klockan 01 och 02.
På helgerna kan det bli allt emellan att man spelar hela helgen eller ingenting alls.

Permalänk
Medlem

I genomsnitt 2-3 timmar per dag tror jag. Vissa dagar hinner jag ingenting alls, vissa dagar hinner jag lite mer.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga ca 5-10h per dag XD lov för nu innan studier börjar

Permalänk
Medlem

är så olika för min del, vissa veckor fastnar jag i serier och filmer helt, så jag spelar inte nå alls på några veckor, andra gånger gör jag i princip inget annat än att spela om dagarna...

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Skrivet av Gibbis:

Lite samma för mig, ibland kan det bli upp mot 4-5 timmar om dagen men ibland mindre än 1timme. Varierar gissar jag så ta det som känns bäst överlag!

Har så hetsigt i skolan så blir inte mera än 2-3 timmar. Men kan erkänna att man sitter och spelar över 24 timmar på helgen. (Måndagen <3)

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Onödigt att lägga ner tid Men visst ett par timmar är väl okej
Edit: vad får man ut liksom, förutom att det kan vara skoj för stunden?

Just det, det är roligt med spel. Man kan ju inte leva ett liv utan att ha kul, meningslöst annars

Permalänk
Medlem

De varierar, ibland spelar jag 8h nonstop och ibland inte en minut, beror på humöret. timmar/vecka hade vairt lättare att svara på... Svarade 2-3 iaf.
Har jobb så har inte så fasligt mycket tid att lägga på spel längre.

Främst data men har fastnat lite för Ocarina of Time igen, lirar det på luren, kanske totalt 2-4h/vecka. Sen lite andra små mobilspel man fastnar i i en vecka sedan överger.

Permalänk
Medlem

Verkar som det varierar för många, det tar jag med i undersöknigen!

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Jag vill spela mer, men hinner inte med mer än kanske två timmar om dagen om jag har tur. Förstår inte hur man kan sitta tio timmar om dagen. Skiter man fullständigt i skolan då, samt skippar saker som flickvän och vänner helt och hållet?

Har man inte vänner eller flickvän/pojkvän samt har det lätt i skolan får man väl göra vad man vill med sin fritid.

Permalänk
Medlem

Små tips:
Att det varierar "ska" du inte ta med i undersökningen, utan du ska fråga om hur mycket folk spelar exempelvis en genomsnittlig vecka/dag istället. Då accepterar man att det "varierar" men det jämnar ut sig bland alla respondenter, några kommer spela mer än vad de säger genomsnittligt, andra kommer spela lite mindre.

sen måste du vara tydlig när du redovisar ditt resultat var du har samlat in det - på en entusiastsida för datorer, det kommer garanterat vara överrepresenterat många som spelar mycket här jämfört med svenska populationen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av belieberslayer:

Har man inte vänner eller flickvän/pojkvän samt har det lätt i skolan får man väl göra vad man vill med sin fritid.

Jo det är klart, påpekade bara att jag önskade att jag hade mer tid att spela. Jag har det lätt i skolan, men vänner, flickvän och olika fysiska aktiviteter tar otroligt mycket av min tid.

Måste ju även få min dagliga dos med Sweclockers/Swedroid/Anandtech samt diverse andra hemsidor. Efter det har vi mycket uppsatser och liknande som vi får som hemläxa, spelar ingen roll hur lätt man har det i skolan då, för jag måste ta av min fritid för att göra uppgifter som vi ska göra på fritiden.

Kontentan av det hela är att man måste offra något för att kunna sitta 10 timmar framför datorn varje dag, och frågan är om det är värt det.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Väldigt lite då dagens spel blir alltmer som dåliga filmer, så man sitter mest och bara stirrar :/

Spelar också mindre, däremot så kollar jag inte på en massa skitfilmer! ; )

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

För sp spel 1-3h och för mp 5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218473:

Om man inte har några vänner och för mycket fritid så går det! Haha

Hört talas om multiplayer? Är ganska vanligt att spela med sina vänner

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jo, det är klart att jag tar med vart jag hade undersökningen.

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asprarn:

Spelar också mindre, däremot så kollar jag inte på en massa skitfilmer! ; )

Så Max Payne 3 är en bra "film" då?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd

3 till 15 timmar typ

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av elev10:

Onödigt att lägga ner tid Men visst ett par timmar är väl okej
Edit: vad får man ut liksom, förutom att det kan vara skoj för stunden?

Då antar jag att du aldrig ser på TV eller gör någonting annat för skojs skull heller?

Väldigt konstig livsstil...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Så Max Payne 3 är en bra "film" då?

Blev lite fel, men ja, jag måste hålla med om att spelen består till stor del av en jädra massa filmsekvenser som man gärna inte kollar på ändå, senast jag led av det var Devil May Cry

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Då antar jag att du aldrig ser på TV eller gör någonting annat för skojs skull heller?

Väldigt konstig livsstil...

Nej det gör jag faktiskt inte Själv tycker jag inte att det är konstigt, men jag är väl annorlunda :/

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av elev10:

Nej det gör jag faktiskt inte Själv tycker jag inte att det är konstigt, men jag är väl annorlunda :/

Måste vara grymt tråkigt att aldrig göra något man tycker är kul...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

När jag kommer hem från plugget är jag så trött att jag bara lägger mig i soffan och surfar lite på mobilen. Orkar inte sätta på datorn längre även om jag älskar att spela.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

5 timmar per dag är ju för fan ingenting..

dagligen gör man väl en sittning på ~8-10h helger är väl ~15-20

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Medlem

En timme i veckan kanske. Har knappt till till sånt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henke420:

När jag kommer hem från plugget är jag så trött att jag bara lägger mig i soffan och surfar lite på mobilen. Orkar inte sätta på datorn längre även om jag älskar att spela.

Vad är fel?

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Vad är fel?

Jag är så lat.

Visa signatur
Permalänk

2-3 timmar beroende på plugg

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.