Har en Gate 102 telefoni(SIP) dosa som jag inte kommer åt inställningarna på. Varken via röstmeny/telefon eller webb meny via lan port(datorn). En lampa på dosan blinkar som enligt manualen visar "DHCP failed or WAN port has no Ethernet connection" eller "GATE 102 is not able to register with SIP gatekeeper/proxy server".
Provat att:
"pinga" dosan utan något svar från den.
dragit ur ström kontakten.
anslutit en annan telefon.
Återställning görs enligt manualen med telefon/röstmenyn så det finns ingen knapp för detta.
Någon som har något tips på åtgärder eller är det bara att ge upp den?
Dosan, i det här fallet SIP-enheten har alltså egen router.
Den har tappat sin IP-adress verkar det som, den man förut skrev in i webbläsar'n för att logga in.
Hade det bara funnits en reset knapp hade nog saken ordnat sig :/
Ingen kontakt. Kopplade in den i ledig port på ADSL-modemet och satte en fast IP-adress till sip-dosans mac-adress.
Vet inte om jag gör riktigt rätt då jag sällan håller på med dessa inställningar.
Tack för alla förslag hittills,
men det blir nog att beställa en ny VOIP-adapter tror jag.