Rösta fram t-shirt till communityt!

Sony visar Playstation 4 – tillkännager prissättningen

Permalänk
Medlem

Synd att den var så fruktansvärt ful i jämförelse med xbox one bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Tänk dig då hur det blir nästa generation när optiska enheter slopas helt och hållet. Då lär det bli lika lätt att spela begagnade spel som på Steam, dvs inte alls.

Det är inte så säkert att optiska enheter kommer slopas. Skivor är ett billigt sätt att distribuera filmer, till exempel kommer de nog användas för 4k filmer i framtiden, för att folk vill inte ladda ner 100 GB stora filmer, och då kommer det vara smart att använda dessa skivor för spelkonsoler också.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Skrivet av zAjtarN:

Håller med. Jag ska nog också köra på PS3 något år till och sen köpa PS4 när priset sjunkit lite.

Skulle vilja göra samma sak, men troligtvis kommer jag drabbas av extrem prylfeber ju närmare releasen vi kommer.
Plånboken får ta sig en liten smäll.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Ska bli spännande att se vilka som tar hem pokalen denna gången. Känns som att 360:n idag har en ordentligt stor kundbas och med tanke på hur konservativa och smått rädda många är för att lära sig nya grejer kommer nog en markant skara av dessa köra vidare med Xbox One.

Fanboys ja. Deras förlust. Jag kommer välja den konsol som är bäst i mina ögon, med andra ord så klart PS4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Wii U kommer sopa mattan med både Xbox one och PS4

PS4 körde över XB1, in kommer ambulansen, Wii U Wii U Wii U Wii U

(skämt fräckt stulet från en Neogaf-tråd)

Permalänk
Medlem

Påminner mig ganska mycket om Playstation 2 måste jag säga, utseendemässigt. Jag gillar det!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Ja pris och spec talar ju helt klart för PS men så länge de inte erbjuder Forza så blir det kryssbox igen för mig, men kommer inte köpa vid release

ja det är så irriterande att dom inte kan släppa det spelet till mer plattformar

Det får bli att köa så man får spelet och konsolen på release dag

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av holin59:

Påminner mig ganska mycket om Playstation 2 måste jag säga, utseendemässigt. Jag gillar det!

Samma här. Ser high-tech ut.

Permalänk
Medlem

Hade Sony petat in en trådlöst 802.11ac kort också skulle man fan varit imponerad men visst tar PS4 hem spelet på hårdvarusidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Shit vad billigt det är jämfört med nuvarande generation!

Xbox får ju spö på alla håll o kanter.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

PS4 - Snabbare, billigare.
Xbox One - Kinect är bättre än Eye (eller?) fast det skulle jag inte använda ändå förmodligen

Permalänk
Medlem

Blir PS4 för min del och övertalat min Xbox fanboy kompis att köra på PS4 också.

Permalänk
Medlem

PS4 is thä shit! Vart paff när jag såg prisskillnaden, trodde inte Playstation skulle hålla lägre pris. Tror inte det finns några fördelar med Xbox den här gången faktiskt, om man gämför dom båda.

Permalänk
Medlem

Om jag kan koppla in en PS4 till min datorskärm så kanske det kan vara intressant. Har inte satt mig in i hur man kan åstadkomma det. Men det kanske är toklätt.

Annars är det lika intressant som messmör. Tänker liksom inte skaffa en TV och ljudanläggning bara för att kunna ha en box på golvet.

Permalänk
Medlem

Inget om Uncharted 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Ska bli spännande att se vilka som tar hem pokalen denna gången. Känns som att 360:n idag har en ordentligt stor kundbas och med tanke på hur konservativa och smått rädda många är för att lära sig nya grejer kommer nog en markant skara av dessa köra vidare med Xbox One.

Kundbasen för PS3 är nog också hyffsad stor då det sålts fler PS3: or än 360:s

Permalänk
Medlem
Citat:

Sony väljer dock att likt Microsoft ta betalt för den tillhörande internettjänsten, som bland annat krävs för att spela online.

Det ser ut som att jag skippar Xbox denna gång, Microsoft har verkligen ballat ur totalt nu tyvärr...
Det som avgör om det blir ett PS4 eller inte är det jag citerade ovanför.
På mitt 360 går det inte att varken gå in på youtube eller använda internet explorer utan att vara en så-kallad guldmedlen, en extra utgift för att få använda mitt eget internet på xboxet med andra ord.
Att betala en månadsavgift för att få tillgång till multiplayer för SAMTLIGA spel gillar jag inte heller, men så länge som vissa spel som vanligtvis kanske skulle haft en månadsavgift för att ge tillgång till multiplayerfunktionen nu skippas iochmed dessa avgifter så är jag nöjd, men tvivlar på att det lär hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Det ser ut som att jag skippar Xbox denna gång, Microsoft har verkligen ballat ur totalt nu tyvärr...
Det som avgör om det blir ett PS4 eller inte är det jag citerade ovanför.
På mitt 360 går det inte att varken gå in på youtube eller använda internet explorer utan att vara en så-kallad guldmedlen, en extra utgift för att få använda mitt eget internet på xboxet med andra ord.
Att betala en månadsavgift för att få tillgång till multiplayer för SAMTLIGA spel gillar jag inte heller, men så länge som vissa spel som vanligtvis kanske skulle haft en månadsavgift för att ge tillgång till multiplayerfunktionen nu skippas iochmed dessa avgifter så är jag nöjd, men tvivlar på att det lär hända.

Vem ska betala underhåll av servrar och allt annat som PS4 respktive Xbox One behöver?? Ingenting är gratis, betala eller låt bli..

Permalänk
Medlem

Det enda negativa med PS4 verkar vara att man måste betala för att spela online. Hoppas det inte kommer kosta allt för mycket. Ni som har PS3 nu, hur gör ni? Kör ni fram tills PS4 går att köpa och sen säljer PS3:et?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Kundbasen för PS3 är nog också hyffsad stor då det sålts fler PS3: or än 360:s

Mest baserat hur det tycks vara bland folk jag träffat, även att PS3:an kostade ju kalasmycket vid release och en hyfsad tid därefter, jämfört med en 360, vilket jag kan tänka mig gav 360:n ett fint försprång innan PS3:an kom ikapp (och då uppenbarligen förbi ). Fint att Sony inte klampar ner foten i samma träsk denna omgången.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

PS4 - Snabbare, billigare.
Xbox One - Kinect är bättre än Eye (eller?) fast det skulle jag inte använda ändå förmodligen

Tveksam till att PS4 är så mycket snabbare i verkligheten än Xbox One till skillnad från papper. Båda konsolerna kommer ju optimeras så in i bomben och glöm inte molnets krafter

Permalänk
Skrivet av darkmoon:

Om jag kan koppla in en PS4 till min datorskärm så kanske det kan vara intressant. Har inte satt mig in i hur man kan åstadkomma det. Men det kanske är toklätt.

Annars är det lika intressant som messmör. Tänker liksom inte skaffa en TV och ljudanläggning bara för att kunna ha en box på golvet.

Har du HDMI-in på din skärm så är det inga problem. Eller DVI-in går det också med men då måste du ha en DVI-HDMI adapter mellan + extra kabel för ljud

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Tveksam till att PS4 är så mycket snabbare i verkligheten än Xbox One till skillnad från papper. Båda konsolerna kommer ju optimeras så in i bomben och glöm inte molnets krafter

Hahah.. yeah.. molnet.. Och det funkade ju så bra för Sim City..... Men faktumet är att PS4 har snabbare minne och på pappret ca 50% kraftfullare GPU.. så känns som utvecklare, om dom väljer att göra det, kan kräma ut lite mer awesomeness ur PS4an.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt jag lutar mer åt ps4 tack vare priset och att spelen går köpa beg. Dock måste jag testa handkontrollen först så den inte är lika kass som ps3 (för mina händer i alla fall.).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Så ingen begränsning av begagnat-marknaden... Då blir det en PS4 istället för Xbox nästa omgång då alltså.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

PS4 har bättre hårdvara och är billigare.

Xboxone har sämre hårdvara (sämre GPU och slöare RAM), 24h online checks och är dyrare...

Har läst att MS blev överrasskade av Sony när de hade 8GB GDDR5, MS trodde de skulle ha 4GB.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Mest baserat hur det tycks vara bland folk jag träffat, även att PS3:an kostade ju kalasmycket vid release och en hyfsad tid därefter, jämfört med en 360, vilket jag kan tänka mig gav 360:n ett fint försprång innan PS3:an kom ikapp (och då uppenbarligen förbi ). Fint att Sony inte klampar ner foten i samma träsk denna omgången.

Ja om man tittar på siffror så är basen inte så mycket större än vad du tror

PlayStation 3 (PS3) 77.58
Xbox 360 (X360) 77.48

Siffrorna är i miljoner såklart..

Skrivet av ParasiteX:

Hahah.. yeah.. molnet.. Och det funkade ju så bra för Sim City..... Men faktumet är att PS4 har snabbare minne och på pappret ca 50% kraftfullare GPU.. så känns som utvecklare, om dom väljer att göra det, kan kräma ut lite mer awesomeness ur PS4an.

Sim City är inte Microsoft, EA är skräp det vet vi alla!

Låt framtiden avgöra, tror nog det blir lika jämnt hur du än vrider och vänder på det. Xbox One är framför allt en media maskin en renodlad spelmaskin(större målgrupp??). Molnet kommer ändå bli framtiden förr eller senare, like it or not!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Ja om man tittar på siffror så är basen inte så mycket större än vad du tror

PlayStation 3 (PS3) 77.58
Xbox 360 (X360) 77.48

Siffrorna är i miljoner såklart..

Sim City är inte Microsoft, EA är skräp det vet vi alla!

Låt framtiden avgöra, tror nog det blir lika jämnt hur du än vrider och vänder på det. Xbox One är framför allt en media maskin en renodlad spelmaskin(större målgrupp??). Molnet kommer ändå bli framtiden förr eller senare, like it or not!

Hela molnet bullshittet är bara en ursäkt av M$ att tvinga folk att vara konstant online.
Sen har även Sony sin egen moln teknik.. så det blir inte så stor fördel för M$..

Men jämnt tror även jag det kommer bli. Som du sa så fokuserar M$ på andra målgrupper.. Men det beror helt på om dom ens nappar på hela TV skitet eller inte. Men sen lär dom TV funktionerna bara funka i USA endån..
Och om M$ kan punga ut några vettiga spel som använder Krapnect

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Hela molnet bullshittet är bara en ursäkt av M$ att tvinga folk att vara konstant online.
Sen har även Sony sin egen moln teknik.. så det blir inte så stor fördel för M$..

Men jämnt tror även jag det kommer bli. Som du sa så fokuserar M$ på andra målgrupper.. Men det beror helt på om dom ens nappar på hela TV skitet eller inte. Men sen lär dom TV funktionerna bara funka i USA endån..
Och om M$ kan punga ut några vettiga spel som använder Krapnect

Öhh nej, många media funktioner finns ju i Sverige redan idag för Xbox 360. Fler lär väl komma, vara så pessimistisk?

Permalänk
Medlem

Kan PS4 spela PS3- och äldre spel? Ser inget om varken ja eller nej på den punkten.
I övrigt håller jag med om att det är tråkigt att de ska ta betalt för onlinefunktionerna men de spöar ju som sagt MS på alla sätt ändå.
Tror att det blir att köpa en begagnad PS3 i jul, kommer ju inte kosta någonting alls då

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730