Apple visar Ios 7 med ny design

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blitzenkrieger:

Hur upplever du effekten med att bakgrunds-bilden böjs till?? Jo, spännande ska det bli..

Menar du effekten med att man kan "se bakom ikoner"? Inte direkt det jag ser fram emot mest men den var faktiskt rätt schysst, bättre än de appar jag har testat som gör liknande effekter. Känns lite meningslös dock, kul ett litet tag kanske. Men kändes inte heller störande på något sätt, allafall inte den lilla tid jag testa.

Gillar verkligen sakerna som kontrollpanelen (den man får med swipe uppåt från underkanten), multitask-ändringen och nya safariflikarna. Vissa saker känns dock inte lika självklara att hitta som tidigare, vissa ikoner är ju bara konstiga tycker jag, hade det inte stått namn på apparna hade man inte fattat vad de varit för något. Och spotlight (sökrutan när man swipe:ar längst åt vänster idag) hittade vi inte först, dock verkar den finnas om man swipe:ar neråt mitt på appfönstret (såg det inte själv). Skulle också velat höra nya Siri men det verkar inte vara implementerat än för tyckte hon lät likadant, om det inte är någon inställning vi missade.

Överlag allafall mycket nöjd av det jag såg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Nej samsung är inte något helgon heller, säger absolut inget emot det men faktum var att Apple startade hela härvan med att stämma företag över patent, dom stämde ju för fan samsung som exempel över att dom hade en rektangulär telefon som dom ansåg var för lik deras, sedan att proportionerna på telefonen inte var sanna och dom mixtrade med bildbevis i domstolen gör ju inte direkt saken bättre...

Kan intyga dig om att företag stämde varandra innan Apple vs Samsung, och det pågår minst lika mycket idag då det är så det funkar där borta tack vare idiotiska patent och rättssystem. Däremot så kan jag hålla med om att det var en löjlig rättegång som Apple drog igång, men det kastades paj åt båda hållen under den rättegången. Det var bara media som fokuserade blickarna på Apple. Pressarna ska alltid stoppas så fort Apple har en fis på tvären, och denna rättegång var ju som ett uppdukat buffébord för media runt om i världen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Kan intyga dig om att företag stämde varandra innan Apple vs Samsung, och det pågår minst lika mycket idag då det är så det funkar där borta tack vare idiotiska patent och rättssystem. Däremot så kan jag hålla med om att det var en löjlig rättegång som Apple drog igång, men det kastades paj åt båda hållen under den rättegången. Det var bara media som fokuserade blickarna på Apple. Pressarna ska alltid stoppas så fort Apple har en fis på tvären, och denna rättegång var ju som ett uppdukat buffébord för media runt om i världen.

Jag håller som sagt inte riktigt med dig, apple kastade första pajen, blev sedan förbannade när pajen kastades tillbaka, när dom sedan fick ett krav att dom skulle be om ursäkt till samsung etc så hände detta aldrig och jag kan inte påminna mig om att jag faktist läst något om det heller. Jag säger inte heller något om att företag inte stämde varandra innan apple vs samsung men detta var något som folk snabbt snappade upp på och jag liksom du drogs nog med en hel del med dock så var det triviala saker som apple stämde samsung över och det var lite det som satte en tagg i sidan på mig när det gäller apple för gott. Att stämma någon för att ha gjort en fyrkantig telefon med en fysisk mittknapp (samt varsin knapp på varje sida av denna men detta ansåg inte apple var viktigt för det var denna förbannade mitt knapp som gjorde att det var identiskt med iphone O.o) anser jag är löjligare än fan och pressarna gjorde faktist rätt denna gången att stanna upp och i princip säga "What the fuck?".

Sedan var ju dock iphone fanboys förbannat snabba på att skrika att det var stöld etc mot samsung medans dom inte sagt ett ljud innan detta startade. Nja som sagt jag anser inte att apple förtjänar något som helst stöd då deras praktik just nu är att om dom inte kan konkurera ut någon så stämmer man dom istället.

Sorry om det var lite osamanhängande det jag skrev men är alldeles för trött för att orka rätt något etc, vart vaken sen 4 igår natt för en tysklands resa och kom hem för nån timme sedan.

Anyhow sorry om jag var lite barsk mot dig men tycker du skyddar apple lite för mycket, dom förtjänar det inte. Hoppas du får en fortsatt trevlig kväll för nu tänker jag ge mig själv lite välförtjänt vila.

Permalänk
Medlem

Riktigt fint blir ios 7! bara +++++

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Menar du effekten med att man kan "se bakom ikoner"? Inte direkt det jag ser fram emot mest men den var faktiskt rätt schysst, bättre än de appar jag har testat som gör liknande effekter. Känns lite meningslös dock, kul ett litet tag kanske. Men kändes inte heller störande på något sätt, allafall inte den lilla tid jag testa.

Gillar verkligen sakerna som kontrollpanelen (den man får med swipe uppåt från underkanten), multitask-ändringen och nya safariflikarna. Vissa saker känns dock inte lika självklara att hitta som tidigare, vissa ikoner är ju bara konstiga tycker jag, hade det inte stått namn på apparna hade man inte fattat vad de varit för något. Och spotlight (sökrutan när man swipe:ar längst åt vänster idag) hittade vi inte först, dock verkar den finnas om man swipe:ar neråt mitt på appfönstret (såg det inte själv). Skulle också velat höra nya Siri men det verkar inte vara implementerat än för tyckte hon lät likadant, om det inte är någon inställning vi missade.

Överlag allafall mycket nöjd av det jag såg

Jag förstår. Troligtvis bör man ha en bild med högre upplösning än själva telefonens upplösning, så att säga? Ang. bakgrunden alltså.

Jo, precis. Skönt att slippa jailbreaka sin telefon för att t.e.x snabbt som ögat kunna stänga av Wi-Fi och såna goa grejer. Lär spara lite batteri på det då jag aldrig stänger av det och är utan Wi-iFi många timmar åt gången ibland, och sen glömmer att sätta på det om jag stängt av det..

Safari glädjs jag särskilt åt. Brukar använda Chrome enkom för att få fler flikar. Jag använder såklart iCloud Tabs, så det är egentligen bara därför jag använder Safari istället för Chrome.. Ska bli riktigt skönt att slippa bokmärka flikar ist. bara för att lämna dem öppna!

Tycker nästan det är lite synd att förlora Siris röst, eller vad den rösten nu kallas under OS X, för med Mavericks när ju den försvinna där ifrån också, kanske... hah, brukar låta henne läsa saker medan jag sysslar med annat nämligen.

Spotlight i telefonen använder jag nästan aldrig. Visst, det är smidigt, men jag har nästan aldrig använt det så det känns mest onaturligt för mig. Med jailbreaket såg jag såklart till att använda tweaken så att Spotlight inte går att nå och man slipper alla sabla gånger då man råkat trycka två ggr på hem-knappen

I övrigt? Måste ju kännas som ett lite luftigare OS än tidigare? Ikonerna.. tja.. känns ju lite som om det kommer bli som med iTunes-ikonen. När den kom trodde jag att jag skulle dö, hur kunde man göra något så fult som den nya? Under OS X/Windows menar jag då.. men nu, fan, kan inte föreställa mig något annat ens xD. Tror bara det är en vanesak, men jag håller med om att chocken väl är större än kanske väntat. Men, men. Kommer kännas lite mindre plastigt, så att säga.. eller? Dagens ikoner tycker jag känns lite mycket 90-tal.

P.S. Snyggt att vi lyckas diskutera det vi kom hit för att diskutera. Vem kunde tro det i det här förbannade Forumet?! D.S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Senaste uppdateringen till SGS4 fixade alla dina krav iallafall. Fast bloatware får man leva med går enkelt bort med root. Skrikiga färger går att ändra i inställningar så de blir lite bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Även att kunna installera appar på minneskortet istället för interna minnet? Har ju alltid funnits med android vad jag läst till mig, kom det äntligen till ändring nu?

Dock så kan dom väl omöjligt fixat skärmen, om man har en svart bild i mörker så får man en röd ton i det hela som är ganska synlig.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Dock så kan dom väl omöjligt fixat skärmen, om man har en svart bild i mörker så får man en röd ton i det hela som är ganska synlig.

Varför??
I senaste mjukvaran så är väl de röda dioderna släckta? (Har inte någon S4a)

För de med smearing problem.

Citat:

How to fix screen smearing:

Luckily another Xda user, ‘bala_gamer’, has posted a method that can temporarily fix the smearing on the Galaxy S4. Normally Samsung should come up with an update that fixes this, but until then feel free to try this:

This method will adjust the rgb values of the screen. Download Screen Adjuster from Play store. Then run the program and set the values of the green, blue and red colors from 5 to 10 (preferably 5). Then turn on the filter and that’s it.

Lite OffTopic.

Permalänk
Medlem

Testade på en jobbarkompis telefon idag. Designen är riktigt häftig. Ska själv återuppliva min iPhone 4, frågan är bara hur bra det kommer fungera på den jämfört med en iPhone 5. Prestandaskillnaden är väldigt stor.

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Skrivet av careface:

Riktigt ful design, men ett steg framåt, om än fortfarande en bra bit ifrån Android. Tyvärr.
Det är väl enklast att säga såhär: Det finns hundratals saker jag kan göra på en Android som inte går att göra på iOS, däremot finns det INGENTING jag kan göra på iOS som inte går att göra i Android. Summerar det ganska bra tycker jag.
Saknar så mycket när jag sitter med min iPad mini.

Det är dock väldigt mycket man "kan göra" på Android som i själva verket inte är användningsområden. T.ex "lägga in vilken ROM jag vill" eller "ställa in precis varenda parameter hur jag vill" är inte ett användningsområde. Blir väldigt nyfiken på allt som går att göra på Android som inte går att göra på iPhone (jag har haft en Android flaggskeppstelefon för ett halvår sedan, men nu bytt tillbaka till iOS). Bland de få saker jag kommer på är appar som torrents och liknande fildelningsprogram, men det är ju för att Apple inte godkänner det, samt ett exponerat filsystem (vilket inte är någon big deal enligt mig). Nummerpresentation av inkommande nummer är egentligen det enda jag saknar på allvar från Android. Men allas användningsområden är ju olika (något vissa inte tycks förstå)... trots att jag är en relativt avancerad användare skulle jag våga säga. Din sanning är inte den enda sanningen.

För övrigt tycker jag ikonerna ser för jävliga ut i iOS 7 men att utseendet på systemet överlag ser riktigt bra ut och många nya praktiska grejer

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Det är dock väldigt mycket man "kan göra" på Android som i själva verket inte är användningsområden. T.ex "lägga in vilken ROM jag vill" eller "ställa in precis varenda parameter hur jag vill" är inte ett användningsområde. Blir väldigt nyfiken på allt som går att göra på Android som inte går att göra på iPhone (jag har haft en Android flaggskeppstelefon för ett halvår sedan, men nu bytt tillbaka till iOS). Bland de få saker jag kommer på är appar som torrents och liknande fildelningsprogram, men det är ju för att Apple inte godkänner det, samt ett exponerat filsystem (vilket inte är någon big deal enligt mig). Nummerpresentation av inkommande nummer är egentligen det enda jag saknar på allvar från Android. Men allas användningsområden är ju olika (något vissa inte tycks förstå)... trots att jag är en relativt avancerad användare skulle jag våga säga. Din sanning är inte den enda sanningen.

För övrigt tycker jag ikonerna ser för jävliga ut i iOS 7 men att utseendet på systemet överlag ser riktigt bra ut och många nya praktiska grejer

Jag använder filhanterare och torrents på en daglig basis. Ja utöver smidiga saker som rullgardinen och andra funktioner i gränssnittet som iOS saknar. Kryptera minneskortet är också användningsbart. Nu har ju inte iPhone ens ett minneskort.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Jag använder filhanterare och torrents på en daglig basis. Ja utöver smidiga saker som rullgardinen och andra funktioner i gränssnittet som iOS saknar. Kryptera minneskortet är också användningsbart. Nu har ju inte iPhone ens ett minneskort.

Jag tycker tvärtom att det är skönt att slippa använda filhanterare (det vore dock skönt med någon form av "delad mapp" mellan appar) och torrents sköter jag på min dator, ev fjärrstyrt från telefonen. Kryptera minneskortet är helt ointressant för mig (varför inte bara kryptera hela telefonen?) och 98% av alla smartphoneanvändare skulle jag gissa. Men så här kan vi hålla på hur länge som helst att dividera fram och tillbaka, så vi kanske ska lägga ner och konstatera att det inte finns något självklart val för alla och att bara för att man gillar Apples prylar så betyder inte det att man gjort ett oinformerat val? "don't confuse abundance with choise"

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Jag tycker tvärtom att det är skönt att slippa använda filhanterare (det vore dock skönt med någon form av "delad mapp" mellan appar) och torrents sköter jag på min dator, ev fjärrstyrt från telefonen. Kryptera minneskortet är helt ointressant för mig (varför inte bara kryptera hela telefonen?) och 98% av alla smartphoneanvändare skulle jag gissa. Men så här kan vi hålla på hur länge som helst att dividera fram och tillbaka, så vi kanske ska lägga ner och konstatera att det inte finns något självklart val för alla och att bara för att man gillar Apples prylar så betyder inte det att man gjort ett oinformerat val? "don't confuse abundance with choise"

Nä självklart passar det olika. Jag kommer dock aldrig förstå argument som att "slippa använda filhanterare" eller att Android är svårt för att det finns fler möjligheter. Så länge man inte använder filhanterare eller torrent eller andra fördelar så blir det ju inte krångligare än en iPhone. Laddar man bara ner program i Google Play som man använder, ringer, fotar och SMS:ar och låter mer avancerade funktioner vara så är det ju minst lika okomplicerat som iPhone.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Nä självklart passar det olika. Jag kommer dock aldrig förstå argument som att "slippa använda filhanterare" eller att Android är svårt för att det finns fler möjligheter. Så länge man inte använder filhanterare eller torrent eller andra fördelar så blir det ju inte krångligare än en iPhone. Laddar man bara ner program i Google Play som man använder, ringer, fotar och SMS:ar och låter mer avancerade funktioner vara så är det ju minst lika okomplicerat som iPhone.

Jag skulle inte gå så långt att jag skulle påstå att Android är kompicerat. Dock skulle jag säga att det är en aning mer komplicerat än iOS, vilket skulle skapa problem t.ex. för min mamma som till och med kan ha problem med val och inställningar i iOS ibland. Det gör även mig irriterad då jag när jag hade Android kände mig tvungen att lägga en enorm tid på att ställa in, byta ROMar, m.m för att få det 100% som jag vill ha min telefon, då Android för mig var 40% som jag ville ha det ur boxen. Då har jag hellre en iPhone där det är 90% som jag vill ha det fungerande ur boxen. Jag använder min iPhone betydligt mindre än min Androidtelefon märker jag, dock använder jag den betydligt mer till det jag faktiskt vill använda den till, då större tiden av "användning" på Android var att försöka få den som jag ville ha den. Jag tycker helt enkelt inte sånt är roligt och värt att lägga min tid på, precis som jag inte tycker det är kul att bygga och meka med datorer på samma sätt som när jag var 15 år gammal.

Problemet med Android (enligt mig) är att Googles filosofi är att lägga till så många funktioner man bara kan, hur halvdant det än är implementerat och sedan försöka förbättra det efterhand, medan Apple försöker göra funktionen så perfekt som de bara kan innan de släpper den överhuvudtaget. Jag föredrar den senare filosofin har jag kommit till insikt till. Andra föredrar den första, vilket jag har full förståelse för! Vad jag däremot inte har full förståelse för är hur man kan idiotförklara någon för att den föredrar den senare och Apple, och direkt anta att han/hon har gjort ett oinformerat beslut.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Apple försöker göra funktionen så perfekt som de bara kan innan de släpper den överhuvudtaget.

Tänker direkt på kartorna i ios6.

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Apple försöker göra funktionen så perfekt som de bara kan innan de släpper den överhuvudtaget.

Tänker direkt på kartorna i ios6.

Jag säger verkligen inte att de lyckas jämt. De har tagit ett par desperata beslut genom åren... Notera ordet FÖRSÖKER i ditt citat av mig. Du kan väl knappast bestrida att deras designfilosofi är som jag beskrev? Det är är ju ganska uttalat från dem själva. Dock håller Google på att skifta mer mot att genomarbeta och förfina funktioner i ett tidigare skede, men det är ju bara att titta på alla projekt/betatjänster/osv som de lanserat genom åren, många gånger för att skrota dem en tid senare. De kör (eller har iaf kört) på väldigt mycket trial and error.

Jag förstår inte detta behov av att klanka ner på Apple från Androidanvändare, jag är inte inne i Androidtrådar och klankar ner på deras val? Jag håller med om att Apple Maps är skräp (fortfarande) men hur kommer det sig förresten att Google Maps är bättre på iOS än på Android för tillfället?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Jag klankar inte ned på de som gillar ios. Jag klankar ned på apple p.g.a deras beteende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Jag klankar inte ned på de som gillar ios. Jag klankar ned på apple p.g.a deras beteende.

Och eftersom du riktar in dig på just Apple, vad är det de gör som inget annat storföretag gör?

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem
Skrivet av mludd:

Och eftersom du riktar in dig på just Apple, vad är det de gör som inget annat storföretag gör?

Kolla tidigare i denna tråd.
Vadå inget annat företag gör? Microsoft o intel står inte heller högt i mina ögon.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att IOS går ett steg närmare Android för varje uppdatering ?

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Kolla tidigare i denna tråd.
Vadå inget annat företag gör? Microsoft o intel står inte heller högt i mina ögon.

Du föredrar Google som tjänar sina pengar inte på hårdvaran utan på informationen de samlar in om sina användare och kränger riktad reklam till? Inget fel med det, men alla storföretag är nog egentligen lika "onda" enligt din definition skulle jag tro, trots Googles motto "don't be evil". Alla stora aktiebolag är SKYLDIGA att agera i aktieägarnas bästa intresse, inom gällande lagar och regler, och det innefattar att spela i det absurda amerikanska patentsystemet (som jag misstänker är det du har emot Apple). Ingen tycker det är speciellt kul, inte heller Apple vad jag förstår. Och inte amerikanska staten heller längre.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante9306:

Är det bara jag som tycker att IOS går ett steg närmare Android för varje uppdatering ?

I will spend my last dying breath if I need to, and I will spend every penny of Apple's $40 billion in the bank, to right this wrong. I'm going to destroy Android, because it's a stolen product. I'm willing to go thermonuclear war on this.

Permalänk
Medlem

Mycket likt Windows Phone skulle jag säga.
Bifogad video som demonstrerar Windows Phone mot IOS 7

Nu får Microsoft allt hoppa på dem lite!

Visa signatur

- Det är inte lätt när det är svårt...
- Jag har alla stall inne hos hästarna!
- Stenar är hårda men när man tar på dem så spänner de sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Och Apple uppfann MP3-spelaren också?

Det fanns pektelefoner innan, det Apple var nya med var att de kunde ta betalt och komma undan med det. Den första tiden kostade en iPhone över 20000:- inklusive abonnemanget. Nokia skulle inte komma undan med att sälja en sådan telefon. Det var med Apple som topptelefoner tilläts kosta mer än 3000:- av konsumenter, därför kunde de vara flera månader tidigare med att anamma de bättre kapacativa IPS-skärmarna som Samsung med flera just utvecklat.
Det var inte Apple som uppfann den nya vågen av små kapacativa IPS- och VA-paneler som möjliggjorde den typen av smartphone. De kunde bara vara dyra nog att släppa telefoner med dem tidigare.

Apple gjorde det ju bättre förvisso, men sådana saker som kvalitet är vissa blinda för. Det är ingen slump att dom är störst, dom gjorde allt bättre uppenbarligen. Ingen har sagt att Apple uppfann ditt eller datt, dom tillverkade samma saker bättre än konkurrenterna.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Apple gjorde det ju bättre förvisso, men sådana saker som kvalitet är vissa blinda för. Det är ingen slump att dom är störst, dom gjorde allt bättre uppenbarligen. Ingen har sagt att Apple uppfann ditt eller datt, dom tillverkade samma saker bättre än konkurrenterna.

Kvalitet? Var det sämre kvalitet på t.ex. Creatives spelare? Eller var det marknadsföring och hype som gjorde att iPod sålde mer? Och sedan kan väl kvaliteten på deras telefoner diskuteras. Går sönder rätt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkett:

Mycket likt Windows Phone skulle jag säga.
Bifogad video som demonstrerar Windows Phone mot IOS 7
http://www.youtube.com/watch?v=DM8NSSzxNGM

Nu får Microsoft allt hoppa på dem lite!

I den där videon finns felaktigheter, halmstrån och saker som WP8 inte var först med till att börja med.

- Den första bilden inte visar iOS7 låsskärm utan dess notification center.
- iOS7 SMS-app ser typ likadan ut som den alltid har gjort fast man gjort pratbubblorna platta.
- Inkommande samtal. Ja, den är lik helt klart.
- Webbrowsern vet jag inte vad som skall vara likt.
- Väderappen förstår jag inte heller vad de vill visa på (om något så är iOS7 version väldigt lik Yahoos nya iOS väderapp tycker jag).
- Kalenderappen, inte heller här förstår jag vad de vill visa. Båda använder nu grå färg?
- Musik-spelaren? WP version är mer lik tidigare iOS versioner (som är mörka) än iOS7 versionen.
- Kartor. Båda har ett skiljestreck mellan pil/avstånd som går tvärs över skärmen? Den enda likhet jag kan komma på.
- Kalkylatorn, det kan jag köpa. iOS 7 versionen har samma enkla/platta design.
- AppSwitcher. Ja, den är lik men WP var långt ifrån det första OS som har haft denna design på app switching. Både andra OS och iOS jailbreak communityn har haft denna design tidigare.
- Mail? Ser ut som på iOS 6 men de har tagit bort de blå fälten upp och nere.
- Kontakter, finns likheter helt klart och den är mer lik WP version en tidigare iOS.

Av allt de visade skulle jag säga att två saker som jag tycker är mycket likt och det är inkommande samtal och kalkylatorn.
Bara för att Apple går på samma spår som Microsoft och satsar på ett enkelt, platt designspråk blir ju inte OS:en automatiskt lika för det. WP och iOS är det ju två väldigt olika OS, tror inte många har problem att skilja på iOS traditionella hemskärmar med ikonrader jämfört med WPs tiles.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Kvalitet? Var det sämre kvalitet på t.ex. Creatives spelare? Eller var det marknadsföring och hype som gjorde att iPod sålde mer? Och sedan kan väl kvaliteten på deras telefoner diskuteras. Går sönder rätt mycket.

Många apple produkter går sönder ja men har du några siffror på % trasiga enheter av den totala försäljningen? 600 miljoner enheter sålda iPod / iPhone / iPad inte undra på att man ser några trasiga då och då till skillnad från Lumia 920 med 5 miljoner sålda enheter och förmodligen en till och med märkbar % ökning på postgångar tack vare alla returer.
Allt kan gå sönder det som skiljer är mängden trasiga enheter av den totala försäljningen. Jag känner säkert 40 pers minst som kör med någon eller har kört med någon form av iPhone , 2 av dessa har haft trasig telefon medans om vi jämför med mängden trasiga Nokia då jag känner 5 pers som köpte Lumia 920 , 4 av dom har fått lämna in telefon på service första månaden.
Om vi sen tar Samsung då så känner jag ett 10 tal varav 3 har haft spruckna displayer, 5 har fått resetta och böka alternativt byta ut mot ny enhet pga av spökande programvara. Inget företag har turen att ha en noll nivå på trasiga produkter men vissa har färre än andra. Appropå kvalité min far har om det är första eller andra utgåvans iPod den har legat uti i bilen som står parkerad utomhus sen den kom och fungerar än den har varit på MC-träffar i ur och skur och fått tagit emot kondens och stötar genom flera år och funkar precis som ny.
Min iPhone 3G köpt 2008 har några repor men den har ofrivilligt fått både bada och åkt i backen 100 tals gånger och legat i snödrivor och den funkar än samma med min iPhone 4 plågad från dag 1 tills nu och den är felfri bortsett från kosmetiska repor.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Många apple produkter går sönder ja men har du några siffror på % trasiga enheter av den totala försäljningen? 600 miljoner enheter sålda iPod / iPhone / iPad inte undra på att man ser några trasiga då och då till skillnad från Lumia 920 med 5 miljoner sålda enheter och förmodligen en till och med märkbar % ökning på postgångar tack vare alla returer.
Allt kan gå sönder det som skiljer är mängden trasiga enheter av den totala försäljningen. Jag känner säkert 40 pers minst som kör med någon eller har kört med någon form av iPhone , 2 av dessa har haft trasig telefon medans om vi jämför med mängden trasiga Nokia då jag känner 5 pers som köpte Lumia 920 , 4 av dom har fått lämna in telefon på service första månaden.
Om vi sen tar Samsung då så känner jag ett 10 tal varav 3 har haft spruckna displayer, 5 har fått resetta och böka alternativt byta ut mot ny enhet pga av spökande programvara. Inget företag har turen att ha en noll nivå på trasiga produkter men vissa har färre än andra. Appropå kvalité min far har om det är första eller andra utgåvans iPod den har legat uti i bilen som står parkerad utomhus sen den kom och fungerar än den har varit på MC-träffar i ur och skur och fått tagit emot kondens och stötar genom flera år och funkar precis som ny.
Min iPhone 3G köpt 2008 har några repor men den har ofrivilligt fått både bada och åkt i backen 100 tals gånger och legat i snödrivor och den funkar än samma med min iPhone 4 plågad från dag 1 tills nu och den är felfri bortsett från kosmetiska repor.

Det var han som kom med påståendet, han som får stå för bevisbördan. Min erfarenhet är att har man iPhone så måste man ha något fodral för att gardera sig hyfsat från skador. För att inte tala om deras fuktkänslighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Det var han som kom med påståendet, han som får stå för bevisbördan. Min erfarenhet är att har man iPhone så måste man ha något fodral för att gardera sig hyfsat från skador. För att inte tala om deras fuktkänslighet.

Och jag dela bara med mig av min syn på hur kvalitén var. Fuktkänsliga är alla elektroniska prylar för det mesta. Dock så är iPhone första telefonen sen 94 eller 95 som jag inte haft sönder pga av fukt eller tapp skador. Tiden som snickare gick det väl i snitt 2 telefoner per år fram tills dess jag fick min 3G den höll abonnemangs perioden ut och till och med än.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Iphone 3 var byggd av samsung prylar, med ett plast skal o framsida av inte så tåligt glas. Den var varken bättre eller sämre än något annat. Vad aleshi sade I posten du quotade..
Jag har en fungerande 3gs ligger o skräpar, som jag tappat flera ggr utan att gå sönder, precis som mina andra lurar inkl de innan smartphone eran.

Såg statestik på 4an för länge sedan o den hade klart fler glas rep i procent mot konkurrensen.. Mrn det är ju naturligt eftersom den har glas på båda sidor, o slumpen avgör hur den faller.