Skrivet av S_Z:
Menar du effekten med att man kan "se bakom ikoner"? Inte direkt det jag ser fram emot mest men den var faktiskt rätt schysst, bättre än de appar jag har testat som gör liknande effekter. Känns lite meningslös dock, kul ett litet tag kanske. Men kändes inte heller störande på något sätt, allafall inte den lilla tid jag testa.
Gillar verkligen sakerna som kontrollpanelen (den man får med swipe uppåt från underkanten), multitask-ändringen och nya safariflikarna. Vissa saker känns dock inte lika självklara att hitta som tidigare, vissa ikoner är ju bara konstiga tycker jag, hade det inte stått namn på apparna hade man inte fattat vad de varit för något. Och spotlight (sökrutan när man swipe:ar längst åt vänster idag) hittade vi inte först, dock verkar den finnas om man swipe:ar neråt mitt på appfönstret (såg det inte själv). Skulle också velat höra nya Siri men det verkar inte vara implementerat än för tyckte hon lät likadant, om det inte är någon inställning vi missade.
Överlag allafall mycket nöjd av det jag såg
Jag förstår. Troligtvis bör man ha en bild med högre upplösning än själva telefonens upplösning, så att säga? Ang. bakgrunden alltså.
Jo, precis. Skönt att slippa jailbreaka sin telefon för att t.e.x snabbt som ögat kunna stänga av Wi-Fi och såna goa grejer. Lär spara lite batteri på det då jag aldrig stänger av det och är utan Wi-iFi många timmar åt gången ibland, och sen glömmer att sätta på det om jag stängt av det..
Safari glädjs jag särskilt åt. Brukar använda Chrome enkom för att få fler flikar. Jag använder såklart iCloud Tabs, så det är egentligen bara därför jag använder Safari istället för Chrome.. Ska bli riktigt skönt att slippa bokmärka flikar ist. bara för att lämna dem öppna!
Tycker nästan det är lite synd att förlora Siris röst, eller vad den rösten nu kallas under OS X, för med Mavericks när ju den försvinna där ifrån också, kanske... hah, brukar låta henne läsa saker medan jag sysslar med annat nämligen.
Spotlight i telefonen använder jag nästan aldrig. Visst, det är smidigt, men jag har nästan aldrig använt det så det känns mest onaturligt för mig. Med jailbreaket såg jag såklart till att använda tweaken så att Spotlight inte går att nå och man slipper alla sabla gånger då man råkat trycka två ggr på hem-knappen
I övrigt? Måste ju kännas som ett lite luftigare OS än tidigare? Ikonerna.. tja.. känns ju lite som om det kommer bli som med iTunes-ikonen. När den kom trodde jag att jag skulle dö, hur kunde man göra något så fult som den nya? Under OS X/Windows menar jag då.. men nu, fan, kan inte föreställa mig något annat ens xD. Tror bara det är en vanesak, men jag håller med om att chocken väl är större än kanske väntat. Men, men. Kommer kännas lite mindre plastigt, så att säga.. eller? Dagens ikoner tycker jag känns lite mycket 90-tal.
P.S. Snyggt att vi lyckas diskutera det vi kom hit för att diskutera. Vem kunde tro det i det här förbannade Forumet?! D.S.