Rift: Planes of Telera

Permalänk
Medlem

Har tänkt att börja liar rift nu när det blir f2p, men någon som har tips om någon skön class och vilken server ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av boxerz:

Har tänkt att börja liar rift nu när det blir f2p, men någon som har tips om någon skön class och vilken server ?

Alla klasser har sin charm, finns så många olika specs att testa. Så det är mest vad du gillar bäst som avgör.
Bloodiron är pvp server och behöver mycket folk

Permalänk
Medlem
Skrivet av boxerz:

Skrivet av Teagirl:

Alla klasser har sin charm, finns så många olika specs att testa. Så det är mest vad du gillar bäst som avgör.
Bloodiron är pvp server och behöver mycket folk

Som Teagirl skriver så har alla klasser sin charm, men vad gäller server så kör på Blightweld. Där finns Friskyttarna

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

F.d. WoW-druid som börjat spela Rift på servern Icewatch, en Defiant Chloromancer, namn Danyaela.
Spelet är hittills mycket trevligt, hög population, en underbart färggrann levande värld och intressanta klasser, har trivts så mycket sista veckorna att jag var tvungen att köpa spelet med 30 dagars gametime häromdagen, whohoo
Har hittat åtminstone ett par "svenskinriktade" gillen, Isfolket och Scandinavian Fury, inte joinat något gille ännu dock.
Nån som spelar på Icewatch och kan rekommendera något schysst gille, eller måste man flytta till Blightweld?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Om du inte har något mount alls kommer cyclone inte gå fortare än att springa.

Jaha :/ Förstår inte poängen med att få ett mount från första början då.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

ska man spela som defiance eller Guardian?
samt server ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jaha :/ Förstår inte poängen med att få ett mount från första början då.

Poängen är ju att du får ett nytt mount? Du får ju se till att skaffa ett mount i spelet så du får lite fart i ditt Cyclone-mount. Det första 60%-mountet kostar ju bara 2,5 plat, det har man ju fått ihop vid level 15. Tanken från Trions sida är ju att man inte skall kunna springa runt i 110% från level 1, alltså får du spela spelet som vanligt och skaffa bättre mount ju högre level du blir.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Poängen är ju att du får ett nytt mount? Du får ju se till att skaffa ett mount i spelet så du får lite fart i ditt Cyclone-mount. Det första 60%-mountet kostar ju bara 2,5 plat, det har man ju fått ihop vid level 15. Tanken från Trions sida är ju att man inte skall kunna springa runt i 110% från level 1, alltså får du spela spelet som vanligt och skaffa bättre mount ju högre level du blir.

Det var just det jag menade, mountet man får är helt kosmetiskt och det framgick inte riktigt eller så missade jag det. Faktum är att jag tidigare hört att moutet är kosmetiskt men nu när du skrev så är det bekräftat. Visst har jag 2,5 plat men är nu lvl 24, snart 25 och vill såklart kunna köpa nästa tier (var det 90%?) men kan inte eftersom jag bara har 18 plat av de 25 som krävs. Ändå har jag bara köpt en påse eller två.

Edit - Hade 10,43 plat Loggade precis in och kollade. Aja, bara att samla vidare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Fett grym spel!!!

Visa signatur

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - Crucial M4 128GB ,1TB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Permalänk
Skrivet av boxerz:

ska man spela som defiance eller Guardian?

Det spelar ingen roll. Rift är cross-faction idag.

Permalänk
Medlem

Servrarna var stängda 16-20 GMT va? Kan inte kolla på jobbet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Servrarna var stängda 16-20 GMT va? Kan inte kolla på jobbet.

Kollade på Towelliee igår och då va en från Trionworld och chattade med folket på hans stream, killen från Trionworld sa att servrarna skulle komma upp runt 12:00 på dagen i deras tid. Vet ej vilken tidzone bara. Antar det kanske var 21 tiden kanske?

Dock kan ha fel med tiden som han från Trionworld sa med.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Kollade på Towelliee igår och då va en från Trionworld och chattade med folket på hans stream, killen från Trionworld sa att servrarna skulle komma upp runt 12:00 på dagen i deras tid. Vet ej vilken tidzone bara. Antar det kanske var 21 tiden kanske?

Dock kan ha fel med tiden som han från Trionworld sa med.

Råkade höra något i guildchat igår om att de skulle synca US/EU maintenance så det kanske var deras tid ändå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Råkade höra något i guildchat igår om att de skulle synca US/EU maintenance så det kanske var deras tid ändå.

Just de, tänkte inte på att eu och us kanske har olika tider på deras underhåll. Vi får hoppas på det bästa helt enkelt, om ingen annan vet något mer exakt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Just de, tänkte inte på att eu och us kanske har olika tider på deras underhåll. Vi får hoppas på det bästa helt enkelt, om ingen annan vet något mer exakt.

Kikade lite på Rift forumet på mobilen men hittade ingen info så jag antar att allt ligger nere hos oss

Visa signatur

Permalänk

EU servrarna stängde nyss, kl 17.00, 4 timmar skulle patchen ta, så kl 21.00 borde då servrarna vara igång igen, med f2p..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

EU servrarna stängde nyss, kl 17.00, 4 timmar skulle patchen ta, så kl 21.00 borde då servrarna vara igång igen, med f2p..

Då stämde det att det var 16-20 GMT Antar dock att det blir fullsmockat med folk när det rullar igång. Ska bil intressant att se om Prio Shard Queue perken som subscriber fungerar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte börja lira men kan man börja på nån server där ni eller ja några svenska kör? Har aldrig kört förut så är väll en så kallad noob på rift^^
Haar tidigare kört wow...
Men skulle vara kul att kunna få lite hjälp av svenskar, inga av mina polare ska börja lira så... är 18

Permalänk
Medlem
Skrivet av boxerz:

Tänkte börja lira men kan man börja på nån server där ni eller ja några svenska kör? Har aldrig kört förut så är väll en så kallad noob på rift^^
Men skulle vara kul att kunna få lite hjälp av svenskar, inga av mina polare ska börja lira så... är 18

jag och några plolare ska lira på bloodiron när servarna går igång igen, antar att det är där man ska spela om man är swe det finns dock bara 4 eu servar

Visa signatur

Permalänk

Spelar på Blightweald, lvl 33, questar på för fullt när jag har tid. Kul spel!

edit: Är det någon som har något kul Rogue spec att rekommendera?
Följer detta atm.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av boxerz:

Har du lirat WoW så kommer du in i Rift väldigt snabbt och smidigt Mycket svenskar på Blightweald servern, med bland annat Friskyttarna och Team Sweden.. är själv med Friskyttarna och trivs.

Everdeen/Channox

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem

kan man som i wow på nått sätt göra så man ser fienden med liv? i wow trycker man ju shift och v men kan man det i rift?

Permalänk
Medlem
Skrivet av boxerz:

Rekommenderar också Friskyttarna. Supertrevligt guild

Skrivet av boxerz:

kan man som i wow på nått sätt göra så man ser fienden med liv? i wow trycker man ju shift och v men kan man det i rift?

Nja, tror inte det. Dock ser du den fiendens healthbar på den du targetar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vill man ha pvp så tipsar jag om Bloodiron och finns en guild på defiant Lord of war. Antar att de kommer vara med att styra pvp händelser på servern så om det är någonstans i spelet där sånt ska hända så är det där.

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Det spelar ingen roll. Rift är cross-faction idag.

Hur fungerar world pvp då!? :s
Eller är det som i WoW. Du kan skapa gubbar på båda sidorna på samma server?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Hur fungerar world pvp då!? :s
Eller är det som i WoW. Du kan skapa gubbar på båda sidorna på samma server?

Skickades från m.sweclockers.com

Nä factions kan samarbeta på pve-servrar, där folk inte diggar det där med world pvp du vet Där kan folk från olika factions joina varandras guilder, raida med varandra och allt sånt. På pvp-servrarna är icke sådant tillåtet, där är det krig och rivalitet som gäller... förutom i warfronts då du ibland blir satt som mercenary och får slåss tillsammans med det andra factionet, det var för att snabba upp köerna. Men ute i världen på en pvp-server gäller fortfarande "if it's red, it's dead"

Permalänk

Kan någon ge mig en snabbförklaring av dimensions? Är det typ housing?

Permalänk

Trion drog i nödbromsen på Icewatch servern.
De meddelade bara plötsligt att servern ska stängas och alla måste flytta till 2 nya servrar (Gelidra och Zavie).
Fick bara 30 min varsel innan de stängde ned.

Info här från Trion.
http://forums.riftgame.com/general-discussions/general-discus...

Men den har ju varit väldigt överbefolkad och laggig där de senaste dagarna, så de var väl tvugna göra något drastiskt åt det.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

Trion drog i nödbromsen på Icewatch servern.
De meddelade bara plötsligt att servern ska stängas och alla måste flytta till 2 nya servrar (Gelidra och Zavie).
Fick bara 30 min varsel innan de stängde ned.

Info här från Trion.
http://forums.riftgame.com/general-discussions/general-discus...

Men den har ju varit väldigt överbefolkad och laggig där de senaste dagarna, så de var väl tvugna göra något drastiskt åt det.

about fucking time.