Behöver hjälp med en nätverkslösning!

Permalänk
Avstängd

Behöver hjälp med en nätverkslösning!

Hej!

Undrar om ni kan hjälpa mig med mitt problem!

Jag ritade upp problemet så det blir lättare att förstå, förhoppningsvis duger mina paint skills....

Allting som är uppritat på bilden upp till frågetecknet är hur det ser ut nu. TV och PC är inkopplade på varsin kabel.

Nu till problemet: Min router D-Link DIR-615 har WLAN och fungerar i huvudhuset men fungerar inte ända ut till mitt hus.

Jag undrar om man kan ta ena nätverkskabeln som går till TV och koppla in i ännu en router som jag ställer i Hus 2, som i sin tur också är trådlös och kan ge internetåtkomst till TV/PS3/PS4/XBOX360?

Mina krav på det är att jag vill ha utmärkt signal på det trådlösa ute i mitt hus.
Kan iheller inte flytta ut D-Link DIR-615 då det trådlösa behövs i huvudhuset med.

Om det inte går eller om det är en onödig lösning får ni gärna ge förslag

MvH Bassen

Permalänk

Om du redan har en kabel dragen till det andra huset skulle det bästa vara att köpa någon form av switch, men om du prompt vill ha wifi kan du köpa en AP och sätta upp istället , du behöver inte ha en till router.

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson54:

Om du redan har en kabel dragen till det andra huset skulle det bästa vara att köpa någon form av switch, men om du prompt vill ha wifi kan du köpa en AP och sätta upp istället , du behöver inte ha en till router.

Eller så köper du en "router" till som man kan stänga av routing-funktionen i, då får du både en switch och trådlös AP i en och samma.
Kolla efter en som du kan köra tomato eller DD-WRT i.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nebudchanezzer:

Eller så köper du en "router" till som man kan stänga av routing-funktionen i, då får du både en switch och trådlös AP i en och samma.
Kolla efter en som du kan köra tomato eller DD-WRT i.

Dumt att rekommendera tomato/dd-wrt till en nybörjare för ett så enkelt "problem".

TS, stäng av en funktion i router nr 2 som heter DHCP, så ska det gå fint. (annars "bråkar" båda routerna om vem som ska dela ut IP-adresser)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

http://www.inet.se/produkt/5404453/asus-ea-n66-dualband-n900

Skulle denna fungera bra då om man sätter den på Access Point Mode?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade skaffat en liten switch (för fler uttag) och rn Ubiquity Accesspunkt.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassen87:

http://www.inet.se/produkt/5404453/asus-ea-n66-dualband-n900

Skulle denna fungera bra då om man sätter den på Access Point Mode?

Skickades från m.sweclockers.com

Den skulle fungera bra. Men där får du inga nätverksportar men en en ingående från den andra routern.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jocke92:

Den skulle fungera bra. Men där får du inga nätverksportar men en en ingående från den andra routern.

Precis. Har 2 st nätverkskablar från routern ut till mitt hus. Hade då tänkt mig en kabel till PC och en kabel till Access punkten som delar ut till de trådlösa apparaterna i rummet (PS3/PS4/XBOX360 och Smart TVn).

Skickades från m.sweclockers.com