ASUS N56VB 15.6" Full HD, bra köp?

Permalänk
Medlem

ASUS N56VB 15.6" Full HD, bra köp?

Tja!

Har tänkt att investera i en ny laptop men eftersom mitt kunnande om hårdvara inte är speciellt stor så vänder jag mig härmed till sweclockers för hjälp!

Det jag tänkt använda datorn till är framför allt att kolla film på, surfa, eventuellt en del bild/filmredigering (men då på en högst amatörmässig nivå) samt en del lättare spel som SC2, HoN och kanske även något lite mer krävande om jag skulle vilja göra det. Behöver isåfall inte spela på några max grafikinställningar om så skulle bli fallet.

Men det är ju en jävla djungel av laptops där ute och har försökt gå efter sidor som alatest.se och en del andra sidor med topplistor etc, men dessa känns ofta outdated.. Fastnade dock lite för ASUS N56VB som verkar vara rätt ny på marknaden men i gengäld så finns det ju inte så många recensioner om den.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=777733&cks=ASS&assoc=9AC...

Det jag oroar mig över är bl.a batteritiden, den verkar inte vara den bästa om man går efter den enda recensionen jag hittade?

http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-N56VB-S4050H-Noteboo...

Kan man ens kolla en hel film utan att behöva ladda den? Prestandan i övrigt? Är det en prisvärd dator? Samt 15.6" skärm, är det i minsta laget för att spela på, eller duger det? Fungerar det att koppla in ett annat tangentbord genom USB btw? Blir ju lite enklare att spela på :).

Svar på någon av mina frågor eller kanske ett köptips på något annat som passar mina behov tackar jag ödmjukast för!

Mvh

Permalänk
Avstängd

2000:- billigare men lite sämre grafikkort :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxsve99:

2000:- billigare men lite sämre grafikkort :/

Det är olika modeller, haha insåg inte ens det..

Pratade för övrigt med en kompis och han ansåg att att 15" var i minsta laget att gejma på..

Någon som har ett förslag på en dator som klarar av mina behov fast med 17"? Gillar subwoofen på asusen men det är ju absolut inget nödvändigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Hej!

Ja, subwoofern gör faktiskt väldig skillnad också, jag har inte hört någon bärbar dator som låter lika bra.
N56 har en maxbatteritid i videoläge på cirka 5,05 timmar och i idle läge på 5,15 timmar.

Jag har provat att spela bla SC2 på den och de funkar bra i Full HD även i Multiplayer på Medium, kör man singelplayer så flyter de i High.
Personligen tycker jag 15" räcker bra att spela på, jag kör själv på 14" tom. Men om man vill ha 17" så finns de N76VZ men dem är lite dyrare också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Hej!

Ja, subwoofern gör faktiskt väldig skillnad också, jag har inte hört någon bärbar dator som låter lika bra.
N56 har en maxbatteritid i videoläge på cirka 5,05 timmar och i idle läge på 5,15 timmar.

Jag har provat att spela bla SC2 på den och de funkar bra i Full HD även i Multiplayer på Medium, kör man singelplayer så flyter de i High.
Personligen tycker jag 15" räcker bra att spela på, jag kör själv på 14" tom. Men om man vill ha 17" så finns de N76VZ men dem är lite dyrare också.

Tack för svaret! Slutade dock med en Dell istället.

http://m.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-17-tum/dell-inspiron17rspecialedition/186567.3004/

Ingen subwoofer men verkar vara rätt schysst ljud ändå:-). Blev lite av ett spontanköp i natt men jag hoppas den gör jobbet. Dom extra tummen blev den avgörande faktorn!

Är det ett ok köp eller bör jag ge mig själv en örfil och skicka tillbaka den?

Skickades från m.sweclockers.com