Gratis virusskydd till WIN7!

Permalänk
Medlem

Ännu en antivirus tråd då :/.

Här kommer några gratis. Välj vilken du vill.

Comodo Internet Security
Outpost Security Suite Free
ZoneAlarm Free Antivirus + Firewall
Roboscan Internet Security Free
FortiClient Lite Free Internet Security
AVG AntiVirus Free
Avast Free Antivirus
G-Data CloudSecurity
Panda Cloud Antivirus Free
PC Tools ThreatFire Free
PC Tools AntiVirus Free
Rising Free Antivirus
Ad-Aware Free Antivirus+
Microsoft Security Essentials
Avira Free Antivirus
ClamWin Free Antivirus
Kingsoft Security Antivirus
UnThreat Free Antivirus
VirIT eXplorer
Immunet Free Antivirus
Bitdefender Free Edition
Celframe Antivirus Free

Varsågod

Permalänk
Avstängd
Skrivet av harald705:

Men är ett nödvändigt ont.

Om man inte har någon koll på vad man sysslar med ja.

Permalänk
Skrivet av Bort:

Virusskydd slöar ju ner datorn något enormt.

vadå har du inget virus skydd alls i datorn?

det gör nog Virus,trojaner,keyloggers,malware, också

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Har själv haft avast ända sen 2005 själv och kommer fortsätta med det så kan rekommendera avast i combination med comodo firewall och malwarebytes antimalware som scan-ondemand, men AVG har fått mycket bra betyg med så vilket du väljer e upp till dig

Visa signatur

Gaming: Sabertooth P67 B3 & i7 2600k @4,2Ghz 1,28v kylda av EK H30 HFX + EK Mosfet loop | MSI GTX 770 Lightning 1320/ 7400 | Patriot Viper 3 IEM LE 16GB CL9 1600mhz | OCZ V4 128GB System/Spel + A-Data S510 120GB Spel + 3,5TB lagring | Corsair TX V2 850w | SoundBlaster ZxR + Qpad QH-90 | 298X4QJAB + Dell 19" | Aquarius X90 | Win 7 x64
Tablet: Nexus 7 LTE PA 4.4, Samsung Galaxy Player 5 CM 11 Mobil: Xperia Z2 RomAur v4.0

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Om man inte har någon koll på vad man sysslar med ja.

hur gör du för att surfa på sidor där du inte vet säkerheten ?
tracking cookies.. tar du bort dom manuellt ?
vilken Windows version använder du ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

AVG har ju inte Anti-Spyware/Adware och Avast har inte Web Protection. Vad är viktigast att ha tro ni?

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk

Jag tycker Microsofts är bra för det märks inte medans AVG gratisversion kräver uppmärksamhet med en massa pop up fönster.

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk

http://www.av-test.org/en/tests/home-user/windows-7/novdec-20... här ett test, visst lite gammalt men ändå

http://www.av-test.org/en/tests/home-user/windows-8/janfeb-20... finns ett nyare med dock ör W8 men inte så stor skillnad på funktion och skydd

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av jonataan.host:

Jag tycker Microsofts är bra för det märks inte medans AVG gratisversion kräver uppmärksamhet med en massa pop up fönster.

jag har avg och det kräver inga pop-up alls! funkar klockrent och faktiskt bättre än Microsofts.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av adaq:

AVG har ju inte Anti-Spyware/Adware och Avast har inte Web Protection. Vad är viktigast att ha tro ni?

Vad menar du med Web Protection?

Du har web shield, network shield med mera som standard, båda dem fångar upp vilka sidor du besöker alternativt vad som händer med din dator, det enda du inte har med gratis versionen av Avast är brandvägg, Safezone som bygger på Chrome och mer sandbox stöd.

Nästan alla Antivirusskydd har Anti-Spyware detection inbakat i produkten däremot har det "olika namn".

Jag förstår inte riktigt hur du har fått det där ifrån.

Permalänk
Medlem

Använder själv Microsoft security essentials på några datorer men har sett att det fått dåligt betyg i flera tester (bland annat i senaste numret av Datormagazin), verkar främst bero på att det är dåligt på att upptäcka virus. Lite synd då jag annars gillar det. Får väl gå tillbaka till AVG Free som jag körde tidigare.

Visa signatur

PC: Cooler Master Cosmos 1000 | Intel i5-4670K | Asus Z87-PRO | Radeon HD 5770 | Linux Mint 17.2 Cinnamon / Windows 10 Pro
Amiga: Amiga600HD | 40MB HDD | 1MB RAM
Commodore C-64 med bandstation

Permalänk
Skrivet av nostalgi:

Använder själv Microsoft security essentials på några datorer men har sett att det fått dåligt betyg i flera tester (bland annat i senaste numret av Datormagazin), verkar främst bero på att det är dåligt på att upptäcka virus. Lite synd då jag annars gillar det. Får väl gå tillbaka till AVG Free som jag körde tidigare.

Avast är faktisk bättre än AVG. AVG har ett rätt allvarligt säkerhetshål (om dom inte lyckas fixa det).

Säkerhetshålet gör så uppdateringarna inte hämtas på rätt ställe utan tankar hem ett virus i stället (Vet inte exakt hur det går till). Men tycker dom borde ha fixat det.

Fördelen med har Avast skärmskäckar skanning och uppkopplad till moln databas med. Så det blir dubbel säkerhet och uppstartsscan som man kan bocka i (så nästa uppstart kollar den över hdd en gång).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Microsoft security essentials och Avast har hållt mina datorer virusfria

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Avast är faktisk bättre än AVG. AVG har ett rätt allvarligt säkerhetshål (om dom inte lyckas fixa det).

Säkerhetshålet gör så uppdateringarna inte hämtas på rätt ställe utan tankar hem ett virus i stället (Vet inte exakt hur det går till). Men tycker dom borde ha fixat det.

Fördelen med har Avast skärmskäckar skanning och uppkopplad till moln databas med. Så det blir dubbel säkerhet och uppstartsscan som man kan bocka i (så nästa uppstart kollar den över hdd en gång).

Det där skulle jag väldigt gärna vilja ha en källa på.

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Alla här verkar bra, men jag skulle välja MSE om jag inte vill krångla. Jag kör MSE nu.

Vill man ha något bra skulle jag välja Avast över AVG, comodo kanske men jag använder sällan något utöver deras brandvägg.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Virusskydd slöar ju ner datorn något enormt.

Levt under en sten dom senaste åren eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

tracking cookies.. tar du bort dom manuellt ?

Är man paranoid över att webbsidor lagrar antalet gånger en annons visats och annan statistik i cookies kan man alltid ta bort alla cookies genom webbläsaren eller hindra att cookies lagras på disken, man klarar sig rätt bra med endast sessionscookies aktiverat. Men är man inte överdrivet paranoid för statistik ser jag ingen vits med att vara rädd för tracking cookies, de är inte skadliga i sig och innehåller inte någon skadlig exekverbar kod.

Visa signatur

Stationär: HP Phoenix | 12 GB RAM | 120 GB SSD | 1 TB HDD
Laptop 1: Sony Vaio | 4 GB RAM | 80 GB SSD
Laptop 2: Dell Inspiron | 1 GB RAM
Telefon: Apple iPhone 4S

Permalänk
Skrivet av Navi97:

Det där skulle jag väldigt gärna vilja ha en källa på.

Det är en extremt gammal nyhet ca 3/4 år minst.

Svårt att hitta det nu. Men var i alla fall på IDG jag läste det eller i pappersupplaga. Men om det fanns ett sådant säkerhetshål bör det i alla fall vara fixat nu.

Vet inte exakt hur problemet uppstod dock.

Hade gärna delat med mig om jag hade hittat det. Men som sagt hör ju till dåtiden (förhoppningsvis):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Inte med rätt program

Håller med, märker ingen skillnad med eller utan.
Jag kör med Avg free edition.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av adaq:

AVG har ju inte Anti-Spyware/Adware och Avast har inte Web Protection. Vad är viktigast att ha tro ni?

Mitt avg free tar bort spy/adware när jag manuell söker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Virusskydd slöar ju ner datorn något enormt.

Dags och kravla sig upp från stenen du bott under i några år?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Bort:

Virusskydd slöar ju ner datorn något enormt.

Virus fuckar up hela datorn

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Skrivet av Bort:

Virusskydd slöar ju ner datorn något enormt.

Skrivet av Friterad:

Levt under en sten dom senaste åren eller?

Skrivet av morxy49:

Dags och kravla sig upp från stenen du bott under i några år?

nånting säger mig att Adava egentligen inte använder Windows.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv

Antivirus gör bara datorn slö, ungefär som vissa virus så nej tack. De ställer till med mer problem än nytta. Jag själv skulle aldrig installera ett antivirusprogram på min dator, helt bortkastat då jag haft virus en gång på 15 år eller så.

Permalänk
Inaktiv

Då har du kanske datorn full med skräp nu då det finns skräp på var och varanan sida.
Antivirus program märks ju inte så du har nog något fel på datorn då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kunzite:

Antivirus gör bara datorn slö, ungefär som vissa virus så nej tack. De ställer till med mer problem än nytta. Jag själv skulle aldrig installera ett antivirusprogram på min dator, helt bortkastat då jag haft virus en gång på 15 år eller så.

Här har vi virusmakarnas favoritanvändare:(

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Antivirus gör bara datorn slö, ungefär som vissa virus så nej tack. De ställer till med mer problem än nytta. Jag själv skulle aldrig installera ett antivirusprogram på min dator, helt bortkastat då jag haft virus en gång på 15 år eller så.

Suck.........

Dem flesta "bra" Antivirusprogrammen idag använder runt 10 megabyte av minnet eftersom man använder sig av molnet. Moln tekniken har inneburit till att stora delar av den kod som slöade ner ens dator för i tiden är som bortblåst.

Istället kanske du kan berätta vilka problem ett antivirusskydd ställer till med eftersom det känns mer som något personligt tyckande. Så du menar att det är ingen nytta om man kan förhindra en trojan eller ransomware av typen "polisen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Comodo är för jobbigt. Det gnäller för mycket.

Jag har använt Comodo ett bra tag, och den senaste gnäller bra mycket mindre än tidigare versioner.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av buddaz:

Suck.........

Dem flesta "bra" Antivirusprogrammen idag använder runt 10 megabyte av minnet eftersom man använder sig av molnet. Moln tekniken har inneburit till att stora delar av den kod som slöade ner ens dator för i tiden är som bortblåst.

Istället kanske du kan berätta vilka problem ett antivirusskydd ställer till med eftersom det känns mer som något personligt tyckande. Så du menar att det är ingen nytta om man kan förhindra en trojan eller ransomware av typen "polisen".

McAfee har på väldigt många datorer blockerat internetanslutningen, det är ett exempel på problem. På alla stackars underspecifierade billiga laptops så stjäl antiviruset allt för mycket processorkraft, disktid och minne, de kan bli enormt sega med antivirus. Ytterligare problem kommer när man spelar, extremt många "fixar" för anslutningsproblem, frånkopplingar, problem att nå servrar beror på antivirusprogrammens.

Jag har aldrig fått något polisvirus, däremot så har alla datorer som jag har sett det viruset på (10-15st) haft antivirusprogram.

Permalänk
Skrivet av Kunzite:

McAfee har på väldigt många datorer blockerat internetanslutningen, det är ett exempel på problem. På alla stackars underspecifierade billiga laptops så stjäl antiviruset allt för mycket processorkraft, disktid och minne, de kan bli enormt sega med antivirus. Ytterligare problem kommer när man spelar, extremt många "fixar" för anslutningsproblem, frånkopplingar, problem att nå servrar beror på antivirusprogrammens.

Jag har aldrig fått något polisvirus, däremot så har alla datorer som jag har sett det viruset på (10-15st) haft antivirusprogram.

vliket OS använder du iOS/Linux? beror ju på vilket antivirus Mcafee, gammla norton, så ja då går det segt. testa Avast, AVG så ska du se att det inte slöar ner datorn

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644