Iphone 5 downgrade frågor.

Permalänk
Medlem

Iphone 5 downgrade frågor.

Nu är det så att min iphone blivit lite konstig ända sen jag skaffade iOS 6.1.4 de 2 problemen är att min batteritid blivit lite sämre och sen så funkar mitt wifi knappt. Jag undrar då om man kan på något sätt downgradea men samtidigt spara alla sina kontakter,appar osv?

Permalänk

tror du kan bara byta firmware med hjälp av att ladda ner på t.ex piratebay, men dock vet jag inte om det sparar...

Permalänk
Medlem

Tyvärr så kan du inte nedgradera iOS på iPhone 5.

Visa signatur

MS-7673 | i5-2500K @ 4.4Ghz | GTX 670 @ ~1.3GHz | Corsair 24GB VENGEANCE LP | Corsair AX 860W 80+ Platinum | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av djwalle:

Tyvärr så kan du inte nedgradera iOS på iPhone 5.

Nedgraderade från ios 7 beta till ios 6.1.4?

Permalänk
Medlem

Det finns vissa spärrar hur långt man downgrade i iOS men jag antar att du skulle kunna backa nåt steg . För att göra det får du helt enkelt ladda ner en ipsw fil med önskad model sätta telefonen i DFU läge och köra shift lmb restore i iTunes förutsatt att du kör windows maskin. Angående kontakter appar och dyligt går det bra att lägga in på nytt om du har en backup från tidigare iOS version kan du köra backup annars måste du lägga in allt själv igen.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Det finns vissa spärrar hur långt man downgrade i iOS men jag antar att du skulle kunna backa nåt steg . För att göra det får du helt enkelt ladda ner en ipsw fil med önskad model sätta telefonen i DFU läge och köra shift lmb restore i iTunes förutsatt att du kör windows maskin. Angående kontakter appar och dyligt går det bra att lägga in på nytt om du har en backup från tidigare iOS version kan du köra backup annars måste du lägga in allt själv igen.

Kommer det komma någon mer uppdatering med ios 6 eller är nästa ios 7?

Permalänk

Vad jag hört så går det inte att downgrada från 6.1.4 tyvärr.

Däremot kan du ju uppdatera till iOS 7 Beta 2 Fast då kommer du ju behöva stå ut med en del buggar och lite sämre batteritid, men jag kör på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Kommer det komma någon mer uppdatering med ios 6 eller är nästa ios 7?

iOS 7 ska väl släppas runt jul? Det kommer säkert att släppas buggfixar och andra uppdateringar till iOS 6.

Visa signatur

ǀ i5 4670K ǀ GTX 770 TwinFozr ǀ Corsair CX 600M ǀ Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz ǀ

Permalänk
Medlem

Ios7 släpps troligen i höst, inte i vinter. Kör själv Ios7 beta och varken första eller andra betan har dragit mycket batteri för mig, verkar skilja för olika användare, min har absolut inte sämre batteritid med ios7 mot ios6

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallor:

Ios7 släpps troligen i höst, inte i vinter. Kör själv Ios7 beta och varken första eller andra betan har dragit mycket batteri för mig, verkar skilja för olika användare, min har absolut inte sämre batteritid med ios7 mot ios6

Min batteritid var precis likadant som med ios 6 men dock så kraschade appar allt för mycket för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Kommer det komma någon mer uppdatering med ios 6 eller är nästa ios 7?

Det lär inte komma nåt mer i iOS 6 serien nu när iOS är i rullning. Misstänker att skarp iOS 7 senast kommer andra halvan augusti som senaste när nästa iphone iaf släppts i USA om inte lite tidigare. Det är ju inte helt säkert att dom håller iOS 7 tills nästa modell av iphone men det återstår nog minst 3 beta version à 15 dagar mellan varje till vilket sätter oss i augusti . Sverige får väl tidigast se nästa iphone mitten/slutet september med lite tur.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 