Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

PS4/X1 - Vilken leder i försäljning?

Permalänk
Medlem

PS4/X1 - Vilken leder i försäljning?

Undrar om någon hemsida har publicerat några siffror hur försäljningen går för den gode och den onde? Letade runt lite på internet där jag inte hittade några försäljningssiffror. Ni kan ju också gärna spekulera kring hur det ser ut.
Själv skulle jag bli förkrossad ifall X1 ligger före och kommer ut vinnande i konsolkriget. Min högsta önskan om försäljningen skulle vara ifall inte en enda person har köpt ett X1, och Microsoft går i konkurs (:)), fast det kommer ju inte hända....!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Smart tänkt där. Konkurrens är alltid bra där.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Ingen av konsolerna har börjat att säljas än

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Ingen av konsolerna har börjat att säljas än

Du kan förhandsbeställa den! Undrar om någon sida har siffror angående pre-orders!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Smart tänkt där. Konkurrens är alltid bra där.

Självfallet är konkurrens bra, men skulle ändå vilja se Microsoft gå ner i grunden.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Hmm ser bara din amazon länk men nu när jag skriver i så ser jag att du har skrivit mer.
Inte bra att de leder på Amazon, kan inte folk växa en hjärna och trycka ner dem för att de ville förslava oss?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Hmm ser bara din amazon länk men nu när jag skriver i så ser jag att du har skrivit mer.
Inte bra att de leder på Amazon, kan inte folk växa en hjärna och trycka ner dem för att de ville förslava oss?

Notera att det finns EN xbox variant, och 6 st Playstaiton på första sidan.

Sedan är Xbox One populärast i USA, Där också de flesta tjänster kommer funka.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Notera att det finns EN xbox variant, och 6 st Playstaiton på första sidan.

Sedan är Xbox One populärast i USA, Där också de flesta tjänster kommer funka.

Jo förstod det efter att jag skickade det Men men, man får hoppas att Microsoft får brinna lite för deras dumma presentation och låda.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Hmm ser bara din amazon länk men nu när jag skriver i så ser jag att du har skrivit mer.
Inte bra att de leder på Amazon, kan inte folk växa en hjärna och trycka ner dem för att de ville förslava oss?

Du vet inte mer om konsollerna än vad dem har sagt till dig. Allt är inte guld och gröna skogar med Sony heller. Men du verkar vara lite för trångsynt för att förstå det. Sony har tagit flera tvivelaktiga beslut innan. Ingenting som säger att de inte kommer göra det denna gången.
Mitt tips är att du väntar och ser vilken som är bäst i praktiken. Men det är ju coolt att hata Xbox One så varför inte en till som sprider sina åsikter utan att egentligen veta hur det kommer att se ut när de släpps. Tröttsamt är ordet.

fanboyinsinuation borttagen
Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Varför skulle man vilja se Microsoft "gå ner i grunden"?.
Förklara gärna mera.

Själv ser jag hellre att dom "skärper till sig" då vi som konsumenter gynnas av konkurrans.
Microsoft har även en hel del riktigt bra grejer.

Och förresten, tack vare er gnällspikar så har den absolut bästa funktionen med de nya konsolerna tagits bort. Funktion att dela sitt spelbibliotek online med upp till 10 vänner/familjemedlemmar. Nu måste jag istället cykla 500 mil för att överlämna skivan...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Hmm ser bara din amazon länk men nu när jag skriver i så ser jag att du har skrivit mer.
Inte bra att de leder på Amazon, kan inte folk växa en hjärna och trycka ner dem för att de ville förslava oss?

Sony har i princip samma DRM-funktioner angående nya och begagnade spel som Microsoft skulle ha, enda skillnaden var att MS skulle bestämma medans Sony låter utgivarna bestämma ifall man ska kunna sälja sina begagnade spel eller inte. Folk har uppenbarligen missat detta?

Sedan när det gäller försäljning skulle jag tippa på att det är ganska lika, är dock ganska säker på att det kommer att säljas 10-20% mer One än PS4 i denna konsollcykel eftersom One är bättre överlag tack vare sina mediafunktioner och gränssnitt.

Hur som helst så har jag förbokat en One och det kommer att bli en rolig vinter

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Hoppas att det blir jämnt mellan Sony och Microsoft. Gillar dom båda när det kommer till spelkonsoler men också för att hålla konkurrensen uppe. Nintendo är dock uträknade för mig, iallafall när det kommer till Wii U. 8 år gammal hårdvara och en stor, blaffig handkontroll med skärm som jag inte ser någon finess i.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Du vet inte mer om konsollerna än vad dem har sagt till dig. Allt är inte guld och gröna skogar med Sony heller. Men du verkar vara lite för trångsynt för att förstå det. Sony har tagit flera tvivelaktiga beslut innan. Ingenting som säger att de inte kommer göra det denna gången.
Mitt tips är att du väntar och ser vilken som är bäst i praktiken. Men det är ju coolt att hata Xbox One så varför inte en till som sprider sina åsikter utan att egentligen veta hur det kommer att se ut när de släpps. Tröttsamt är ordet.

Nämner nästan aldrig "Hatar X1" (X1 skrattar jag åt!) utan att jag hatar Microsoft, varför? Pga. den äckligt jobba inloggningsskiten du måste göra varje gång du villa köra GTA/Batman eller något annat spel som kräver Xbox live, ibland går det inte att göra ett e-mail konto så då går det inte att spela etc. Sen finns det andra saker jag stör mig på förutom det... Usch och fy för det företaget, därav vill jag att X1 inte ska sälja och på så sätt skapa förlust i Microsofts portfölj.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Hoppas att det blir jämnt mellan Sony och Microsoft. Gillar dom båda när det kommer till spelkonsoler men också för att hålla konkurrensen uppe. Nintendo är dock uträknade för mig, iallafall när det kommer till Wii U. 8 år gammal hårdvara och en stor, blaffig handkontroll med skärm som jag inte ser någon finess i.

Ja Wii U är ju en extrem flopp för Nintendo. Hoppas Nintendo fattar att det är bättre finansiellt att skrota sin konsoll och släppa Mario, Zelda, Metroid etc till One/PS4 som är en konsoll som faktiskt kan göra dom rättvisa

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Nämner nästan aldrig "Hatar X1" utan att jag hatar Microsoft, varför? Pga. den äckligt jobba inloggningsskiten du måste göra varje gång du villa köra GTA/Batman eller något annat spel som kräver Xbox live, ibland går det inte att göra ett e-mail konto så då går det inte att spela etc. Sen finns det andra saker jag stör mig på förutom det... Usch och fy för det företaget, därav vill jag att X1 inte ska sälja och på så sätt skapa förlust i Microsofts portfölj.

Det är ju bara logga in med samma mail som vanligt, funkar utan problem för mig

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Det är ju bara logga in med samma mail som vanligt, funkar utan problem för mig

Inte för mig.... behöver få tillstånd av förälder, skapar nytt konto där jag är 18+ som inte känns igen för Xbox live..... Men innan det behövde jag försöka två dagar tills den sa att det inte fungerade. Allt är så krångligt när jag kommer till något som har med Microsoft att göra

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Försäljningen borde vara lika på noll då ingen konsol är såld än.

Gissar på att ps4 leder då europa verkar gilla den starkt i jämförelse med ps3 och 360 då det var ganska lika.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Försäljningen borde vara lika på noll då ingen konsol är såld än.

Gissar på att ps4 leder då europa verkar gilla den starkt i jämförelse med ps3 och 360 då det var ganska lika.

Jo, Sony har verkligen lyssnat på sina användare och tagit till sig all kritik. De har nog förstått att det är bra att köra en aggressiv prissättning då de ändå kommer tjäna mest genom spel etc.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Inte för mig.... behöver få tillstånd av förälder, skapar nytt konto där jag är 18+ som inte känns igen för Xbox live..... Men innan det behövde jag försöka två dagar tills den sa att det inte fungerade. Allt är så krångligt när jag kommer till något som har med Microsoft att göra

Snackar du om Games for Windows Live, eller Xbox live?

Permalänk
Medlem

Ingen skillnad sedan första generationens maskiner. Xbox störst i USA, Playstation störst i Europa (och i viss mån i Asien).

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik7191:

Snackar du om Games for Windows Live, eller Xbox live?

Haha tror jag menar GFWL och inte XL

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Entusiast

Är det så svårt att ignorera den andra konsollen och deras användare om du nu ogillar dem så starkt? Köp en PS4 och var nöjd bara?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Haha tror jag menar GFWL och inte XL

Okej, tänkte väl!

Har själv haft problem med det där, har du tankat spelet? Isåfall finns det inte mycket att göra.. Om du inte har det, har du aktiverat ditt konto via mailet du fått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik7191:

Okej, tänkte väl!

Har själv haft problem med det där, har du tankat spelet? Isåfall finns det inte mycket att göra.. Om du inte har det, har du aktiverat ditt konto via mailet du fått?

Jo jo allt sådant har jag gjort, men om jag t.ex. startat GTA IV och vill bara köra lite så måste jag logga in via GFWL för att kunna spara, och det är då allt helvete brakar lös.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Avstängd

Microsoft och Apple är ju till trots djävulens egna företag

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Inte för mig.... behöver få tillstånd av förälder, skapar nytt konto där jag är 18+ som inte känns igen för Xbox live..... Men innan det behövde jag försöka två dagar tills den sa att det inte fungerade. Allt är så krångligt när jag kommer till något som har med Microsoft att göra

Om jag förstår denna posten rätt så är du under 18 och då förstår jag denna tråd bättre också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Jo jo allt sådant har jag gjort, men om jag t.ex. startat GTA IV och vill bara köra lite så måste jag logga in via GFWL för att kunna spara, och det är då allt helvete brakar lös.

Därför finns xliveless.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

Microsoft och Apple är ju till trots djävulens egna företag

För det mesta så tycker jag båda företagen har gjort väldigt bra produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Varför skulle man vilja se Microsoft "gå ner i grunden"?.
Förklara gärna mera.

Själv ser jag hellre att dom "skärper till sig" då vi som konsumenter gynnas av konkurrans.
Microsoft har även en hel del riktigt bra grejer.

Och förresten, tack vare er gnällspikar så har den absolut bästa funktionen med de nya konsolerna tagits bort. Funktion att dela sitt spelbibliotek online med upp till 10 vänner/familjemedlemmar. Nu måste jag istället cykla 500 mil för att överlämna skivan...

Förklara gärna hur detta kan bli vårt.fel. MS hade utan problem kunnat ha kvar denna.funktion ändå.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold