Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Gör Rocket och co ett misstag med DayZ?

Permalänk
Medlem

Gör Rocket och co ett misstag med DayZ?

Har bara funderat lite på det på sistone.

Gör Rocket och Co ett misstag som utvecklar DayZ på den klumpiga Arma II motorn, istället för Arma III? Det har ju redan dykt upp videor på nätet med ett ofärdigt "DayZ-läge" till Arma III. Känns lite som om det har en risk att "ta över".

Vad tycker ni?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Arma 2.5 = blandning mellan 2an och 3an ungefär.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Arma 2.5 = blandning mellan 2an och 3an ungefär.

Ungefär. Den ger lite extra grafiska effekter, dock fortfarande inte samma som Arma III.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Har tänkt på detta också, och tycker nog att det är ett misstag, men min första prio gällande DayZ är att kunna fixa ordentlig FOV, och bättre flyt, nu måste man dra ner på inställningarna så mycket även med ett riktigt bra system för att få ordentligt flyt, jag kan i alla fall inte få det alla flyta så bra som man kan önska.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

om dom har fixat "styrningen" i standalone kommer det nog bli bra, det var det som störde mig mest i arma 2. nu är jag fast i arma 3 dock så får se hur det blir med dayz

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Beror ju lite på, som jag förstått det har de tillgång till motorn på ett helt annat sätt än en moddare vanligtvis har och kommer införa saker som de måste ner i source för att göra som inte kommer gå att klistra på.
Klart kan något göra något likvärdigt i Arma 3 motorn är det ju kört men jag har uppfattat det som att de faktiskt gör en hel del andra saker så det blir inte Arma 2 med Dayz utan just något som är Dayz rakt av med unika saker?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Hade viljat se Bohemia göra en helt ny motor istället för att ta en gammal trasig motor med trasig kod, där high end datorer gråter tårar i mängder. Då hade folk kunnat spela med bra fps OCH bra grafik.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Har tänkt på detta också, och tycker nog att det är ett misstag, men min första prio gällande DayZ är att kunna fixa ordentlig FOV, och bättre flyt, nu måste man dra ner på inställningarna så mycket även med ett riktigt bra system för att få ordentligt flyt, jag kan i alla fall inte få det alla flyta så bra som man kan önska.

Håller med att FOVen är ett stort problem. Visserligen går den (ibland) att ändra genom att dubbelklicka på - (minus), men detta är oftast inte tillräckligt. Slutar ofta (Eller alltid) att jag spelar i 3rd person för att inte få huvudvärk. Lite synd då first person ger mera inlevelse.

Bättre flyt verkar det ju som vi får i och med det nya sättet spelet ska ta hand om alla infekterade.

Men vem vet, kanske byter dom till den fulla Arma III motorn, och det är därför allt tar den tid det gör?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Håller med att FOVen är ett stort problem. Visserligen går den (ibland) att ändra genom att dubbelklicka på - (minus), men detta är oftast inte tillräckligt. Slutar ofta (Eller alltid) att jag spelar i 3rd person för att inte få huvudvärk. Lite synd då first person ger mera inlevelse.

Håller med dig om att spelet ger mer inlevelse i First-person, synd bara att upplevelsen man får är skit, dayz fungerar inge bra i first-person enligt min åsikt, och anledningen till att du bara "ibland" kan trycka på - på Numbpaden är för att man kan inte köra dubbel utzoomning med ett zoomat vapen (typ sniper)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pSYKED:

Håller med dig om att spelet ger mer inlevelse i First-person, synd bara att upplevelsen man får är skit, dayz fungerar inge bra i first-person enligt min åsikt, och anledningen till att du bara "ibland" kan trycka på - på Numbpaden är för att man kan inte köra dubbel utzoomning med ett zoomat vapen (typ sniper)

Ah! Det förklarar en HEL del, lol.

I alla fall, ja, jag hade nog gärna sett dom använda Arma IIIs karaktär-rörelser, vi får se.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

I alla fall, ja, jag hade nog gärna sett dom använda Arma IIIs karaktär-rörelser, vi får se.

Mm, satt just och kollade på den nya "Zoombies" modden till ARMA III, ser redan bättre ut än standalonen, det enda jag kan klaga på att movements ser jävligt clunky ut.... beror säkerligen på en kass mod men iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Hade viljat se Bohemia göra en helt ny motor istället för att ta en gammal trasig motor med trasig kod, där high end datorer gråter tårar i mängder. Då hade folk kunnat spela med bra fps OCH bra grafik.

Och hur länge hade du tänkt att detta skulle ta? 3 år?

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Standalone kommer vara mycket bättre optimerat och anpassat för zombie-gameplayet på ett sätt som en mod till Arma aldrig kommer bli. De har nog också goda möjligheter att utnttja många av de förbättringar som gjort i motorn till Arma 3. Jag är inte ett dugg orolig.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av pSYKED:

Mm, satt just och kollade på den nya "Zoombies" modden till ARMA III, ser redan bättre ut än standalonen, det enda jag kan klaga på att movements ser jävligt clunky ut.... beror säkerligen på en kass mod men iallafall

Ja arma 3 lär se bättre ut än standalone, fast i ett spel som dayz ser jag lite som sekundärt! Det är upplevelsen man vill åt och jag tror inte att zombies modden till arma 3 kommer att va i närheten av standalone!

Spelar häldre ett lite fulare men intensivare spel än ett snyggt och dåligt!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pSYKED:

Mm, satt just och kollade på den nya "Zoombies" modden till ARMA III, ser redan bättre ut än standalonen, det enda jag kan klaga på att movements ser jävligt clunky ut.... beror säkerligen på en kass mod men iallafall

om vi får en arma 3 port med arma 3 modeller så skulle det kännas mycket bättre, just nu är det ju typ en direkt port från arma 2 dayz

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

om vi får en arma 3 port med arma 3 modeller så skulle det kännas mycket bättre, just nu är det ju typ en direkt port från arma 2 dayz

Direkt port? Ta en titt igen vet ja

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Jag hoppas verkligen att standalonen kommer flyta mycket bättre än arma 2 dayz, Annars kommer jag bli riktigt less. Man blir ju skeptisk när man ser framedrops i gameplay videon som dom visar upp på E3...

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

För er som har problem med FOV inte har orkat googlat det än så kan man ändra sin FOV i config filerna.

Visa signatur

i7 4930k @4.6Ghz : EK/Alphacool kylt : Asus Rampage Extreme IV : Kingston HyperX Beast 16GB @2400Mhz : 2x Palit GTX 1080 JetStream : EVGA SuperNOVA 1300W : Intel 320 SSD 480gb : 2x Hyperx SSD 120gb : WD VelociRaptor 1TB : Seagate 2TB : Cosmos 2 : 1x Asus ROG Swift PG279 : 2x Asus MX279H