Bra pris för HD6950 2GB?

Permalänk

Bra pris för HD6950 2GB?

Jag har ett HIS IceQ HD6950 2GB och har funderat på att köpa ett till 2GB HD6950 för att köra korten i CF. Jag har ingen koll alls på vad de brukar gå för, så vad vore ett skäligt pris?

Visa signatur

[Phenom2 X4 940 BE@3,5GHz] [Gigabyte MA790X-UD4] [HIS IceQ HD6950 2GB] [Antec Three Hundred] [700w Cooler Master PSU] [4GB Corsair XMS-2 8500C5]

Permalänk

Tror de ligger runt 6-800 beroende på. Går ju låsa upp till6970 med så du kan ha 6970 Xfire sitter på ett 6950 2gb själv jag ska göra mig av med snart

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av znorlaxvbg:

Tror de ligger runt 6-800 beroende på. Går ju låsa upp till6970 med så du kan ha 6970 Xfire sitter på ett 6950 2gb själv jag ska göra mig av med snart

Nu är det väl inte alla som går att låsa upp? Ska nog inte ge mig på det heller, klarar mig med 2 x 6950. Klarar mig egentligen bra med ett kort, men skulle inte ha något emot lite fler FPS i de spel där CF funkar bra.

Visa signatur

[Phenom2 X4 940 BE@3,5GHz] [Gigabyte MA790X-UD4] [HIS IceQ HD6950 2GB] [Antec Three Hundred] [700w Cooler Master PSU] [4GB Corsair XMS-2 8500C5]

Permalänk

Sålde mitt för ~3-4 månader sedan för en tusing plus frakt. Skulle inte släppt det för under 800kr idag, men det är jag det.

Permalänk
Skrivet av 156Current:

Jag har ett HIS IceQ HD6950 2GB och har funderat på att köpa ett till 2GB HD6950 för att köra korten i CF. Jag har ingen koll alls på vad de brukar gå för, så vad vore ett skäligt pris?

Det presterar ungefär som 7850, men drar lite mer ström. Däremot har drivrutiner varit bättre generellt på den äldre generationen i 6950.
Rimligt pris kanske är ca 50-70 % av nypriset på ett 7850 beroende på modell och ålder.

Under tusenlappen brukar värdeminskningen plana ut något då en hundring upp eller ner inte alltid är jätteviktigt för varken säljare eller köpare.

Ca 750-900kr är rimligt i min bok. 900kr sålde jag mitt eget för i vintras men avböjde då bud på 1000kr + frakt då jag hellre mötte upp personen i min hemstad.

Permalänk
Skrivet av 156Current:

Nu är det väl inte alla som går att låsa upp? Ska nog inte ge mig på det heller, klarar mig med 2 x 6950. Klarar mig egentligen bra med ett kort, men skulle inte ha något emot lite fler FPS i de spel där CF funkar bra.

Det vet jag inte men det jag har går att låsa upp iaf. FInns en simpel o bra guide här på clockers mo du skulle känna för det.
Jag har XFX 6950 2gb dual fan så bra kylning med. Förstår din tanke, min första plan var densamma. Men nu ska jag sälja det ist o köpa ett 770 för framtida sli

Hade gärna sålt det till dig men har en liiiten skruv avknäckt i ena DVI porten.. funkar fortfarande perfekt men dvi kontakten blir bara iskruvad på ena sidan nämligen
6950 2gb xfire är fortfarande väldigt aktuellt o bra.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av znorlaxvbg:

Det vet jag inte men det jag har går att låsa upp iaf. FInns en simpel o bra guide här på clockers mo du skulle känna för det.
Jag har XFX 6950 2gb dual fan så bra kylning med. Förstår din tanke, min första plan var densamma. Men nu ska jag sälja det ist o köpa ett 770 för framtida sli

Hade gärna sålt det till dig men har en liiiten skruv avknäckt i ena DVI porten.. funkar fortfarande perfekt men dvi kontakten blir bara iskruvad på ena sidan nämligen
6950 2gb xfire är fortfarande väldigt aktuellt o bra.

Upplåsningen var främst tillgänglig på tidiga kort, flera modeller hade en "bios switch-knapp" på kortet där man lätt kunde lägga en modifierad firmware på knappens ena läge och på så sätt låsa upp extra shaders. Detta uppmärksammades dock av tillverkare och senare tillverkade kort har generellt därför dessa shaders inaktiverade inte bara genom mjukvara utan de är också "förstörda" rent fysiskt.

Permalänk
Skrivet av Irrationell:

Upplåsningen var främst tillgänglig på tidiga kort, flera modeller hade en "bios switch-knapp" på kortet där man lätt kuinde lägga en modifierad firmware och låsa upp extra shaders. Detta uppmärksammades dock av tillverkare och senare tillverkade kort generellt har dessa shaders inaktiverade inte bara genom mjukvara utan de är också "förstörda" rent fysiskt.

Jaha det är så det funkar! Hade ingen större koll utan allt jag visste vfar att det gick på vissa medans inte alls på andra.
Inte haft intresse till o låsa upp eller klocka mitt nämligen så inte läst på haha tack för infon dock

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!