Youtube-app till iPhone som ej loss-komprimerar filmströmmen över 3G? (Utan Jaillbreak?)

Permalänk

Youtube-app till iPhone som ej loss-komprimerar filmströmmen över 3G? (Utan Jaillbreak?)

Jo det är så att jag brukar låna pappas iPhone 4 och kolla på lite Youtube när vi ska åka bil nånstans långt bort. T ex om vi ska till landet eller något, så tar bilresan kanske 3 timmar. Pappa har mobilen genom jobbet och verkar kunna strömma hur mycket som helst, ingen viss gräns efter 1 Gigabyte t ex vad vi har märkt. Det är Telenor också.

Men det som är tråkigt är att de inbyggda Youtube-apparna komprimerar alla youtube-klipp så fort man kör över 3G. Men över WiFi så verkar det inte komprimeras. Jag googlade lite och ett enkelt sätt verkar mest att Jailbreaka, men det kanske man inte det första man skar ge sig in på då det är en jobbmobil.

Men är det någon här som vet hur man kan strömma youtube-filmer utan att bitströmmen komprimeras när man kör över 3G?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Kör internetdelning på den och titta med en annan telefon över wi-fi.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag brukar köpa youtube genom webbläsaren, just för att där kan du välja manuellt vilken kvalité du vill ha.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Kan du inte välja vilken upplösning du vill ha i appen? Har ingen iPhone så vet inte, men på WP och Android så går det att välja.

Och som Rillee sa, över webbläsaren om du väljer HQ så får du 360p kvalité vilken ger ganska skarp bild för en 3,5 tum skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Kan du inte välja vilken upplösning du vill ha i appen? Har ingen iPhone så vet inte, men på WP och Android så går det att välja.

Och som Rillee sa, över webbläsaren om du väljer HQ så får du 360p kvalité vilken ger ganska skarp bild för en 3,5 tum skärm.

I webbläsaren kan man välja vilken upplösning man vill. Allt från 144p till 1080p.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillee:

I webbläsaren kan man välja vilken upplösning man vill. Allt från 144p till 1080p.

Inte på min telefon. På m.youtube.com har jag bara en on/off knapp för HQ. På officiella appen finns low/mid/high och på Metrotube appen som jag använder mest för att jag kan ladda ner vids finns 240/480/720.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Själv använder jag ProTuber, den låter dig välja kvalité och även ladda ner klipp. Just nu gratis: https://itunes.apple.com/us/app/protuber-best-player-for-yout...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.