Permalänk
Medlem

repeater

Är det någon ide att köpa en sådan här om jag vill ha bättre fart trådlöst till de bärbara datorerna?
Netgear routern står på nedervåningen/källaren och de bärbara är i våningen över.

http://www.aliexpress.com/store/product/Hot-Sale-New-Wireless...

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet att ansluta denna repeater någonstans mellan router och där bärbara finns nu, så kan det bli bättre.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd

Du får förmodligen vad du betalar för, när det gäller en sån här produkt...så hoppas inte allt för mycket på några mirakel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Bättre mottagning kommer du få om allt fungerar korrekt. (Signalstyrka)

Bättre eller lika snabb fart som att vara direkt uppkopplad till din router kommer du dock inte få.
En trådlös repeater kommer införa ett extra steg som datapaketen måste tas emot och sedan skickas vidare.

Men är mottagningen just nu helt horribel så är det helt klart möjligt att en repeater gör att det blir användbart.

Permalänk
Medlem

Har jag fattat det rätt?

En repeater är bra om man har bra signalstyrka men behöver mer räckvidd. Dvs. den ökar inte signalstyrkan.

Om jag vill ha ökad signalstyrka ska jag ha en accesspunkt.
Då får jag ökad räckvidd också.

Stämmer det?

Permalänk
Medlem

En repeater hjälper dig att förlänga täckningen/styrkan av en signal.
Säg att du har kass täckning i vardagsrummet, men hyffsat bra i hallen mellan vardagsrummet och sovrummet där din (nu enda) access punkt står. Om du sätter en repeater i vardagsrumsändan av hallen så kan repeatern då göra så att du också får bra täckning i vardagsrummet om du kopplar upp dig mot repeatern från vardagsrummet..
Jag har själv tvingats göra så här själv.. och det funkar ganska bra som "förlängning" av mitt trådlösa i huset.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Köp ej en Netgear någonting med 4 ethernet portar bakom. Fungerar kanske första veckorna sen hoppar den ur regelbundet

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av redpois0n:

Köp ej en Netgear någonting med 4 ethernet portar bakom. Fungerar kanske första veckorna sen hoppar den ur regelbundet

Jag kör själv på en WN2000RPT till en WNR3500L och det funkar ganska bra. Har inte problem med att den tappar kontakten på trådlösa bryggan..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus