GTX 550ti 400W med ett 300W PSU?

Permalänk

GTX 550ti 400W med ett 300W PSU?

Det är så att jag kör ett 8800GT överklockat och enligt tester på nätet drar kortet runt 236W under belastning, utan överklockning då. Jag kör med ett 300W PSU och kortet "kräver" 400W. Det fungerar alldeles utmärkt och kortet är stabilt, temperaturerna helt acceptabla vid överklockning.

Jag skulle däremot vilja uppgradera. Eftersom det är väldigt ont om utrymme i mitt chassi och på moderkortet är valen väldigt begränsade. Det bästa jag har hittat är ett GTX 550ti. Det kräver också 400W och ligger på runt 248W under belastning, oklockat. Så jag tänker att det kortet kanske borde kunna funka i min dator med min nuvarande konfiguration, vad tror ni? Är det hållbart?

Permalänk

Vad har du för nätaggregat? Det är skillnad på olika nätaggregat, därför bör vi veta vad du har för något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Skrivet av Ralleballe:

Vad har du för nätaggregat? Det är skillnad på olika nätaggregat, därför bör vi veta vad du har för något.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett DPS-300AB-19B: http://www.itwinkle.com/beathp3024ps.html