Varning för Mediamaked online beställningar!

Permalänk
Avstängd

Varning för Mediamaked online beställningar!

Okej först och främst tror jag veterligen aldrig varit med om att sitta i telefonkö där 4 stycken före mig tagit 3 timmar på sig. Jag sitter fortfarande i telefonkö där det är 2 stycken före mig efter 3 timmar.
I lördags när jag ringde tog det bara 2timmar och 50 minuter att komma fram.Hade tur att det bara var en före mig!

Jag har beställt en Samsung galaxy tab 10.1 och allt fanns i lager. Jag väntar fortfarande en vecka efter beställningen och fortfarande inte inlämnad till posten.

Jag ringde första gången och undrade varför sakerna inte var ivägskickade 2 dagar efter beställningen.Då påstår killen att den är ivägskickad och skyller på deras kassa websida.

Två dagar senare ringer jag för att jag vill veta kollinr då jag fortfarande inte fått prylarna. Då visste han inte vad dom skickat sakerna med för bolag.Posten,Schenkel eller DHL. Han påstod att jag skulle ha sakerna dagen efter jag ringde. I Lördags ledsnade jag totalt och ringde igen. Denna gång gick det lite snabbare . 1 före och 2 timmar och 50minuter från mobil.

Hon som tillslut svarade sa att sakerna inte var skickade.0 i saldo men jag skulle få sakerna senast nu på onsdag då jag berättade att jag skulle iväg i ca en månad och har inte möjlighet att hämta ut sakerna. Hon lovade dyrt och heligt att på Onsdag senast ska jag få sakerna. Idag ringde jag Posten och Mediamarked har inte lämnat in sakerna till posten.

Det börjar brinna snart.Är så helvetes förbannad dels för att jag inte kommer få tag i dom idag då jag suttit redan över 3 timmar för 2 före mig och för att Mediamarked är totalt inkompetenta och pissar på sina kunder!

Jag fattar inte varför jag inte beställde från NETONNET. 1-2 dagar har jag haft den på! Inte 12dagar-2 veckor. Om jag nu ens hinner få den. Jag tror ärligt talat inte det!

Vad gör jag?

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Avbeställ och gå till elgiganten eller dylikt och köp den därifrån direkt istället.
Menar du Mediamarkt förresten?

Permalänk
Medlem

Avbeställ och spring och köp den någon annanstans?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Mediamarked? aldrig ens hört talas om dem, och kan inte hitta dem på Google. Kan du länka en adress är du snäll. låter tyvärr som en riktig skojarfirma....

Permalänk
Medlem

Det här är min personliga åsikt, men jag tycker du ska se igenom din text och rätta till stavfel, samt ge mer konkret information om vad som har hänt, t.ex.

2013-07-XX så beställde jag en Samsung Galaxy Tab 10.1. Efter X antal dagar/veckor ringde jag för att kolla upp om plattan hade skickats och om jag kunde få ett Koll-ID nummer, osv osv.

2013-07-XX (information, osv)

2013-08-XX (information, osv)

Jag antar att det är Mediamarkt du menar?
Som sagt så är det bara min personliga åsikt om saken.

Om jag var du så skulle jag avbeställa plattan och köpa den på NetOnNet eller Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Vad gör jag?

Till att börja med klargöra vad du snackar om?
I titel står det "Mediamaked", googlar men hittar inget på det.
I din post står det "Mediamarked", fortfarande no luck.

Är det http://www.mediamarkt.se/ du menar?

Om så, ja, är inte förvånad. Dessa stormarknader säljer ju i stort sätt allt på "REA" och "PRISPRESS", har ofta modeller med konstiga modellnamn, specialbyggda för den kedjan för att prismatch inte ska kunna användas, etc.

Så det är väl tyvärr bara att ha medlidande med dig, jag skulle aldrig få för mig att handla i nån av dom stora jättarnas onlineaffär, såvida det inte är nått av obetydligt pris där jag egentligen skiter i om det levereras eller inte

Har tyvärr inget mer givande att komma med än att säga att du får se det som en erefarenhet rikare.
Om du nu inte får leverans över huvud taget får du väl ta kontakt med ARN eller konsumentverket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Okej

....

Vad gör jag?

Först och främst läs regler för konsumenträtt.

Läs igenom 2-3 gånger eller tills du förstått reglerna.
Ta dig sedan en funderare på om det din tråd är befogad.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Jag fattar inte[...]

Ja, där har vi nog förklaringen Trots alla varningsklockor behåller du din naiva och godtrogna inställning.
Som andra redan påtalat; avbeställ och gå vidare.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

Ber om ursäkt för alla stavfel. Inte lätt att att skriva på mobilen samtidigt som man är skitförbannad. Blev antagligen fel avdelning också :).

Jag beställde av Mediamarkt utan att kolla hur nöjd folk varit innan av den anledningen att jag beställt massor av stora firmor förut såsom Netonnet,CDon,Elgiganten,Siba och ja dom flesta förutom Mediamarkt. Det har ALDRIG varit något strul värt att nämna och då Mediamakt är konkurrent till dessa så förutsatte jag att dom borde iaf vara mån om sina kunder!!

Men som sagt första och sista gången jag köper en pryl från Mediamarkt!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ja, där har vi nog förklaringen Trots alla varningsklockor behåller du din naiva och godtrogna inställning.
Som andra redan påtalat; avbeställ och gå vidare.

Vet inte om jag orkar kommentera ditt inlägg! Naiv är det sista jag är! Jag har som sagt aldrig haft något nämnvärt strul med stora butiker förut. Kanske var naivt att inte surfa runt och kolla först. Dock har jag inte haft den här typen av problem innan och då jag är rätt aktiv på nätet så jag borde sett någon tråd om detta innan men ikke.

Nåja man får väl skylla sig själv! Något support personalen på Mediamarkt verkar tycka med! Det verkar vara helt i sin ordning att sitta i telefonkö i flera timmar. Att personalen ljuger verkar inte vara någon stor grej, sen vart sakerna befinner sig det hade tjejen i kundtjänst ingen aning om som jag pratade med idag. Hon fick inte tag i rätt person som hon sa.

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Till att börja med klargöra vad du snackar om?
I titel står det "Mediamaked", googlar men hittar inget på det.
I din post står det "Mediamarked", fortfarande no luck.

Är det http://www.mediamarkt.se/ du menar?

Om så, ja, är inte förvånad. Dessa stormarknader säljer ju i stort sätt allt på "REA" och "PRISPRESS", har ofta modeller med konstiga modellnamn, specialbyggda för den kedjan för att prismatch inte ska kunna användas, etc.

Så det är väl tyvärr bara att ha medlidande med dig, jag skulle aldrig få för mig att handla i nån av dom stora jättarnas onlineaffär, såvida det inte är nått av obetydligt pris där jag egentligen skiter i om det levereras eller inte

Har tyvärr inget mer givande att komma med än att säga att du får se det som en erefarenhet rikare.
Om du nu inte får leverans över huvud taget får du väl ta kontakt med ARN eller konsumentverket?

Stavpolis

Ja Mediamarkt . Fast jag håller inte med dig där riktigt! Är som sagt kund hos Komplett (Sen det öppnade) ,Inet ,NETONNET, Elgiganten, CDON, Ginza och en del andra och jag har aldrig råkat ut för att dom ljuger om leveransen förut. I detta fall 2 gånger.

Jag har aldrig varit med om ett sådant oseriöst företag innan. Ändå har jag handlat på en hel del ställen, Inte bara elektronik prylar!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DDemis:

Det här är min personliga åsikt, men jag tycker du ska se igenom din text och rätta till stavfel, samt ge mer konkret information om vad som har hänt, t.ex.

2013-07-XX så beställde jag en Samsung Galaxy Tab 10.1. Efter X antal dagar/veckor ringde jag för att kolla upp om plattan hade skickats och om jag kunde få ett Koll-ID nummer, osv osv.

2013-07-XX (information, osv)

2013-08-XX (information, osv)

Jag antar att det är Mediamarkt du menar?
Som sagt så är det bara min personliga åsikt om saken.

Om jag var du så skulle jag avbeställa plattan och köpa den på NetOnNet eller Inet

Ja nästa gång blir det Netonnet eller Inet! Tyvärr fanns inte den plattan i lager på Netonnet när jag skulle beställa den.
Ja jag förstår din synpunkt.Dock var jag en aning irriterad och satt i andra telefonen samtidigt i kö. Det blev som det blev !

Ja det är Mediamarkt. Dock säger dom att sakerna är skickade nu och skyller på posten (Dom har väl semester) som hon sa på kundtjänst.Hon i kundtjänst kunde inte hjälpa mig då hon inte fick tag i dom som skulle skicka plattan. Dock har posten inte mottagit någon platta då jag pratat med dom.

Att makulera ordern verkade inte möjligt

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Verkar som du haft max med otur. Men om det finns en fysisk butik (stor butik) så som Elgiganten, NetOnNet eller MediaMarket så skulle jag åkt till den närmsta och köpt plattan. Annars hade jag beställt den från en "riktig" internetbutik så som Inet, Webbhallen, Cdon och Komplett

Det ska ju absolut inte vara så som du haft det och du borde nog kunna få ngt för besväret då det troligtvis är ngn sommarjobbare som gjort ngt fel så det fördröjts väldigt länge. Vet att Komplett har bett om ursäkt någon gång då det blev massa fel och inga ordrar skickades ut pga sommarjobbare men fick då en 50:- rabattkod eller ngt för besväret

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Har också dålig upplevelse av MediaMarkt. Beställde och betalade för ett par Bluetooth hörlurar på deras hemsida.
Dagarna gick och inget kom. Åkte till butiken och efter att ha stått i 45 min i kundtjänst (inte i kö, utan det tog så lång tid för tjejen i informationen att lista ut vad som hänt) så fick jag beskedet att dom "glömt" beställa hem varan.
Så fick snällt vänta ett par dagar till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:
Skrivet av Wiruz:
Skrivet av Wiruz:
Skrivet av Wiruz:

Psst, citera flera!

Permalänk
Medlem

Oseriöst företag. Bara det att inte svara i telefon är uselt, resten är horribelt. Tack för varningen om Mediamarkt.

Permalänk
Medlem

Hittar inte Mediamarkt på Trygg e-handels hemsida. Så om de inte finns med där så är det inte heller en trygg affär att handla ifrån!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Avstängd

Kan tillägga att jag fått 300:- i presentkort för det som inträffat som plåster på såret.
Känns lite bättre i alla fall.

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Kan tillägga att jag fått 300:- i presentkort för det som inträffat som plåster på såret.
Känns lite bättre i alla fall.

Har varan kommit?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"