Hur mycket snabbare startar operativet om man kör RAID 0?

Permalänk
Medlem

Hur mycket snabbare startar operativet om man kör RAID 0?

Antar att det inte blir dubbelt så snabbt eftersom andra enheter blir flaskhals, men hur mycket snabbare blir det?

Visa signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Permalänk
Medlem

Har bara kört så under Win2k (kör XP nu) men jag tyckte att det blev en märkbar skillnad. Nu bootar XP så pass snabbt ändå så det är inte värt besväret imo.

Permalänk

Det finns en märkbar skillnad men jag skulle inte rekommendera att skaffa RAID för att snabba upp uppstarten av datorn men det har ju andra fördelar

Permalänk
Hedersmedlem

Det har dessutom nackdelar också. Har man information som man inte vill bli av med bör man undvika att köra Raid 1, speciellt på Ide-Diskar.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olit
[..snip...] Har man information som man inte vill bli av med bör man undvika att köra Raid 1, speciellt på Ide-Diskar.

Va?? skall man undvika att köra RAID1 om man är rädd om infon? RAID1 är ju spegling. Då har jag ju infon på två ställen = Mycket större datasäkerhet... Det är inte RAID0 du menar?