Internet problem, men bara i DOTA och COD MW3 :S

Permalänk
Medlem

Internet problem, men bara i DOTA och COD MW3 :S

Tjena Sweclockare!

(Inkommande textvägg på 1600sidor...:I)

Jag har haft bredband i snart 5 månader...(jo, det är sant, det finns sådana människor också )
Dock så har jag nu börjat uppleva problem, och undrar om det finns någon insatt, och duktig person som kan hjälpa mig.

Grundinfo: Dator(se signatur) │ Bredbandsleverantör: Universal Telecom │Router: Pingcom är då märket

(Jag bor i sommarstugan, till och från, så jag kanske tar lite tid på mig att svara :/

Jag har spelat DOTA i åtminstone 3 månader felfritt, fram till releasen, då deras server inte klarade av alla spelare. Sedan dess har det bara gått utför.

För 6 dagar sedan spelade jag DOTA felfritt med nåra polare

För 4 dagar sedan skulle jag spela DOTA, då kunde jag joina deras party, och finda ett game, men när jag kom till loading screenen, så bara fastnar den där. Jag antar att det bara är servrarna som laggar, men ALLA mina kompisar kunde köra, men inte jag :/

För 2 dagar sedan kom jag hit och skulle "felsöka" men då fungerade DOTA prima igen... Så då blev det att spela ett gäng matcher (så när det fungerar så går det felfritt)

Sen kom jag hit idag, och då blev det samma sak igen, DOTA går inte, då blev jag sur och skulle se om något annat inte fungerade, så jag testade COD MW3 och där blev jag fast vid "connecting to online service" som man kan bli om servrarna är nere, (och då kunde ändå min komis spela felfritt)

I denna röra så tänkte jag att man kan ju alltid prova ett spel till, och då blev det Left4Dead 2 men -hör och häpna- det gick felfritt online...

Skype, Steam, G.Chrome, Spotify, Youtube, allt funkar prima utom dessa spel. Vad kan det vara som är fel? jag har som sagt spelat felfritt i månader på denna router och jag har tillåtit dem i branväggar och virusskydd, så där sitter inte problemet.
Jag skulle kunna ringa min bredbands support, men deras svar blir ju helt garanterat "Vi kan ju tyvärr inte hjälpa dig att få ingång ett enstaka spel, så länge du har internet till datorn..."

Så, om någon vet VAD det kan vara för fel, så jag kan ringa supporten och RAGEa på dem, eller rent av fixa problemet själv, och kan hjälpa mig vore jag JÄTTE tacksam!

Tack på förhand//Bildoor

Visa signatur

CPU Intel core i5-3570k│MB ASRock Z77 Extreme4│Cooler Corsair Hydro H80i + 2xNoctua NF-F12│GPU 2x EVGA Classified GTX 780 Sli│HDD Western Digital 2tb│SSD Intel 330 reseller│RAM Corsair Vengeance (2x4GB) + Gskill Ripjaw (2x8GB)│PSU Corsair RM1000 │Chassi Fractal Design define r4 titan│Mus Mionix NAOS 7000│Tangentbord FUNC kb-460 cherry mx blue│Belysning NZXT HUE RGB LED Controller│

Permalänk
Medlem

Testa att starta cmd och skriv in ipconfig /flushdns