Asus Zenbook Infinity får 2 560 x 1 440 pixlar och Iris Graphics 5100

Permalänk
Melding Plague

Asus Zenbook Infinity får 2 560 x 1 440 pixlar och Iris Graphics 5100

Mot slutet av året anländer en ny laddning tunna och lätta bärbara datorer. En av dessa är Asus Zenbook Infinity, som bland annat utrustas med högupplöst pekskärm och Windows 8.1.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevlig ut, gillar Asus prylar!

Permalänk
Medlem

Den är grymt snygg men för det priset lär det inte bli någon storsäljare.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Avstängd

Trevligt, jag har en av föregångarna - UX21A med i7 och 11,6"/1080p och tycker att där går den absoluta gränsen för hur litet något kan vara - och ser nog en potentiell uppgradering i vinter då

Permalänk
Medlem

Det är lite upp och ner hos Asus-lägret. För det första så har dom ej uppdaterat sina 'zenbooks' med 'haswell'-cpuer; och för det andra så har dom en större zenbook med 2880x1620 pixlar i skärm-upplösning som dom inte ens har annonserat, eller lagt ut något information om den på deras hemsida.

Dom behöver jobba lite på marknadsföring och att presentera produkterna på rätt sätt och också få ut dom till butikerna vid rätt tidpunkt.

Dom gör väldigt bra grejer annars, i klass med Samsung, men dom behöver som sagt lite finputsning.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Det är lite upp och ner hos Asus-lägret. För det första så har dom ej uppdaterat sina 'zenbooks' med 'haswell'-cpuer; och för det andra så har dom en större zenbook med 2880x1620 pixlar i skärm-upplösning som dom inte ens har annonserat, eller lagt ut något information om den på deras hemsida.

Dom behöver jobba lite på marknadsföring och att presentera produkterna på rätt sätt och också få ut dom till butikerna vid rätt tidpunkt.

Dom gör väldigt bra grejer annars, i klass med Samsung, men dom behöver som sagt lite finputsning.

Asus är världsmästare i att annonsera produkter långt innan release, för lång tid innan release.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt sugen på denna, men varför kan de inte uppgradera till haswell innan plugget börjar ?`:/

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/168904-asus_zenbook_u...

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Inaktiv

Den är riktigt snygg måste jag medge!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill ha men gärna utan touch (ja man kan skippa använda den) men onödiga pengar går till denna panel.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Den ser riktigt fräsch ut men gillar inte böjningen i slutet på baksidan av skärmen, den delen är bra på tidigare modeller så varför ändra...

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk

Ska köpa laptop snart och det blir till 100% en ASUS Zenbook! Trevlig hårdvara, grym kvalitet och enormt snygga!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Inaktiv

Bara jag som tycker att så hög upplösning är onödigt ?

Permalänk
Medlem

16 990 kronor hahah för en plastdator?

Permalänk
Medlem

Lätt ju riktigt bra fram tills man läste att lansering sker första fram emot jul

Permalänk
Medlem

Behöver man verkligen en sådan upplösning på en sådan liten skärm? Eller är det bara något man kan skryta med sina specifikationer med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Lite väl saftigt pris om man jämför med Macbook Pro som snart blir uppdaterad och som sägs få Iris 5200?
Sick dator hur som helst.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

16 990 kronor hahah för en plastdator?

"Skärmen och även ovansidan av locket skyddas av ett lager Gorilla Glass 3, som ska vara mer motståndskraftigt mot repor än föregångarna. I övrigt är chassit av svarteloxerad aluminium."

Eller är det föregångaren du syftar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Bara jag som tycker att så hög upplösning är onödigt ?

Hög upplösning är bra, speciellt bra för att få lite mer utrymme på en liten fysiskt yta.

Visst blir text och annat skarpt, men det går att leva med det ändå

Men på en så liten som på en 13'' så är det onödigt med en så hög upplösning. Bättre är det enligt mig att man satsar på en RGB-led med hög gamut, hög ljusstyrka, IPS etc, och 1920x1200. 1920x1200 borde bli den nya standarden för alla bärbara skärmar som är >= 14''. Då det är en ganska optimal upplösning, dvs inte för mycket och inte för lite, så behövs inte kraftiga GPUer för det, och ej heller behöver batteritiden bli lidande.

Slut på åsikter

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

16 990 kronor hahah för en plastdator?

Läs gärna igen

Ontopic/ Sjukt snygg dator, men jag personligen kommer aldrig mer att köpa en bärbar för 16 000kr igen.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Hög upplösning är bra, speciellt bra för att få lite mer utrymme på en liten fysiskt yta.

Visst blir text och annat skarpt, men det går att leva med det ändå

Men på en så liten som på en 13'' så är det onödigt med en så hög upplösning. Bättre är det enligt mig att man satsar på en RGB-led med hög gamut, hög ljusstyrka, IPS etc, och 1920x1200. 1920x1200 borde bli den nya standarden för alla bärbara skärmar som är >= 14''. Då det är en ganska optimal upplösning, dvs inte för mycket och inte för lite, så behövs inte kraftiga GPUer för det, och ej heller behöver batteritiden bli lidande.

Slut på åsikter

Samt att alla hemska 16/9 och breadare upplösningar kan förpassas till soptunnan, de har inget med datorer att göra. De gör sig dock rikigt bra till film och konsoller.

16/10 med 1920x1200 på 12 till 14" håller jag med om. Sen hålla sig till den pixeltätheten när man går uppåt i storlekarna.

Mvh
Mattias

Permalänk
Medlem

Om den hade 500ssd så hade jag köpt den...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är lite synd att de skruvar upp Zenbooken så högt i pris. Tyckte det passade väldigt bra att ha dem runt 11-12.000kr för standard häftiga varianten.
Haswell, 8GB, HD5100 och minst 256 SSD känns som krav på en dator inköpt mot sista delen av 2013.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayth:

Samt att alla hemska 16/9 och breadare upplösningar kan förpassas till soptunnan, de har inget med datorer att göra. De gör sig dock rikigt bra till film och konsoller.

16/10 med 1920x1200 på 12 till 14" håller jag med om. Sen hålla sig till den pixeltätheten när man går uppåt i storlekarna.

Mvh
Mattias

Precis. En u-sväng till 16:10 från flera tillverkare skulle inte vara något dumt.
I dagsläget så är det tyvärr bara 'Apple' som erbjuder 16:10 på sina laptops.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Ontopic/ Sjukt snygg dator, men jag personligen kommer aldrig mer att köpa en bärbar för 16 000kr igen.

Varför?

Permalänk
Medlem

16:10 skulle inte skada men i och med högre upplösningen spelar 16:9 mindre roll då man får plats med mycket mer i höjdled. 1920x1080 är en annan femma då det är aningen tight vertikalt.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Lite väl saftigt pris om man jämför med Macbook Pro som snart blir uppdaterad och som sägs få Iris 5200?
Sick dator hur som helst.

Den här är väl så tunn att den nog ska jämföras med Macbook Air. Jag tror dock att Apple kommer releasa en liknande produkt som infinity... fast utan touch då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

16 990 kronor hahah för en plastdator?

Det är ju en plåtdator. Med gorilla-glas ovanpå för att få lite hållbarhet och glans...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Det är lite upp och ner hos Asus-lägret. För det första så har dom ej uppdaterat sina 'zenbooks' med 'haswell'-cpuer; och för det andra så har dom en större zenbook med 2880x1620 pixlar i skärm-upplösning som dom inte ens har annonserat, eller lagt ut något information om den på deras hemsida.

Dom behöver jobba lite på marknadsföring och att presentera produkterna på rätt sätt och också få ut dom till butikerna vid rätt tidpunkt.

Dom gör väldigt bra grejer annars, i klass med Samsung, men dom behöver som sagt lite finputsning.

Håller med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Echelon:

Därför att jag köpte en Toshiba Qosmio (som då kostade 15 995kr) för flera år sen, och jag satt mer vid mina stationära, dom gånger jag hade med den på resor så vart det mest surfandet och lite bildredigering.

Det var ett litet impulsköp från min sida, och jag personligen hade klarat mig lika bra med en bärbar för 5000kr.

Men ibland tänker "teknikhuvet" inte, om du fattar vad jag menar. Ärligt talat så tror jag inte att jag spelade ett ända spel på den Spelar gör jag hemma.
Jag har kvar den än, och jag retar mig på den (eller rättare sagt, jag retar mig på mig själv) för att jag inte sålde den i tid, nu är den inte värd ett skit.

Stationära med krut i, är min grej Inte bärbara! Dom är ju rent värdelösa efter en kort tid. Och nu när jag har min kära Nexus 7 sitter jag säkert.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Om det nu är en värsting, varför bara 2-kärnig processor?