Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Avstängd

Senaste klockinköpet från i höstas, en ny winder

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fick denna av morsan här om sistens, riktigt najs.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Har dom här tre att variera mellan, har en fjärde på ingång. Just nu har jag Seikon på mig Ursäkta mobilkvalitén.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyrst:

Finns så otroligt många fina klockor man vill ha..

Själv har jag en IWC Pilot Classic

https://lh4.googleusercontent.com/-SccojWvCRPs/UHBeO1kgIpI/AA...

Samt en billigare Tissot PRC 200. Den har dock fått ställa sig i skamvrån efter inköpet av min IWC

https://lh4.googleusercontent.com/-2rxK5qso_qw/T_FLzfrzyEI/AA...

Bra val av klocka (IWC), har en likadan själv. Är lite sugen på att köpa metalllänken till men det tar emot lite att lägga ~10k på länken.

Permalänk

Har en billigare Casio som jag gillar rätt mycket, har allt jag vill ha utav en armklocka
En sån hära' http://www.casio-europe.com/se/watch/collection/ae-1000w-1bve...

Permalänk
Medlem

En Casio EF-514

Haft den i typ 5-6 år, gillar den fortfarande

Permalänk

Tänkte testa att ha klocka ett tag igen så jag köpte denna soldrivna Seikodykare innan sommaren. Får se om jag köper något mer seriöst senare.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg hur jag suktade efter en sådan där när jag var tolv-tretton år. Till slut fick jag en billig G-shock åtminstone. Inte lika häftig, men rätt cool ändå.

Permalänk
Medlem

Just nu använder jag mest dessa. Fritid, jobb, fritid och fest. Har MÅNGA fler. Lite av en fetish. Alla i denna tråd har verkligen mycket grymma klockor. Skulle vilja ha alla i min samling.

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Kommer ihåg hur jag suktade efter en sådan där när jag var tolv-tretton år. Till slut fick jag en billig G-shock åtminstone. Inte lika häftig, men rätt cool ändå.

Jag kommer ihåg modellen med fjärrkontroll. den var kung

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Kör en http://www.google.com/search?q=gantklocka&tbm=isch&ei=yNEBUtWaAeSw4QT4ioC4CA&start=20&sa=N#i=12

Sitter med mobilen på jobbet så kan ej ta en bild på klockan nu, sen har jag en Casio Titan också, men Gant klockan är mycket skönare att ha på sig, läder är skönare än metall på armen tycker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Senaste tillskottet

IMGP7762-3 by Soyish, on Flickr

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Kommer ihåg hur jag suktade efter en sådan där när jag var tolv-tretton år. Till slut fick jag en billig G-shock åtminstone. Inte lika häftig, men rätt cool ändå.

Miniräknar klockorna var det ballaste i teknikmagasinet, lyckligtvis fick jag en som legat i en "upphittat" låda hos brorsan i nåt år den gav förvånansvärt lite streetcred.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Använder inte armbandsur, kör med klockan på mobilen

Permalänk
Medlem

Klocka från Marathon. Tritiumbelysta visare och markeringar.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Köpte mig en automat med hipster stil. Seiko SNK809K2 & nato band.

Permalänk
Skrivet av nmc:

Köpte mig en automat med hipster stil. Seiko SNK809K2 & nato band.
http://forumbilder.se/CF6AK/2013-08-09-16-18-02.jpg

Mhm, den var fräsch Har funderat på att skaffa ett Nato-band till min Seiko också. Men jag gillar stållänkarna Men alltid roligt att kunna variera..

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Mhm, den var fräsch Har funderat på att skaffa ett Nato-band till min Seiko också. Men jag gillar stållänkarna Men alltid roligt att kunna variera..

Tack. Har en större Fossil med stållänkar också, som jag byter mellan.

Permalänk
Medlem

Har väl någon typ av bokstavsdiagnos för jag blir galen av att ha på mig klockor eller smycken.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Eftersom jag borde lämna in min Omega på service (drar sig lite mer än det gjort, samt håller endast "laddning" en dygn typ) sportar jag ett fickur för stunden. Vet inte mycket om det då det var min mammas farfars. Tror jag.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

har inte använt mig av armbandsur sedan jag slutade gymnasiet för över 10 år sedan.
men i våras fick jag en klocka av mormor och morfar efter deras resa.
gillar den och nu är den på varje dag.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Fick ett armbandsur av farsan, en Certina Ds action limited edition.
Sitter på varenda dag!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Respekt på de med IWC och Lecoultre här inne. Jag har en halvtrist Citizen Nighthawk (solcellsdriven).

Permalänk
Hjälpsam

Jag gillar min klassiker, Rolex submariner

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Det skall vara Kronograf klockor om man älskar klockor! Ingenting annat räknas (iallafall inte för klockälskare)

Har en Omega Seamaster. Och är väldigt nöjd.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det skall vara Kronograf klockor om man älskar klockor! Ingenting annat räknas (iallafall inte för klockälskare)

Har en Omega Seamaster. Och är väldigt nöjd.

Dummaste jag hört, kronograf är inte speciellt ansedd som komplikation. Skulle säga att in-house verk är viktigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det skall vara Kronograf klockor om man älskar klockor! Ingenting annat räknas (iallafall inte för klockälskare)

Har en Omega Seamaster. Och är väldigt nöjd.

Intressant att just den klassiska Seamaster Diver, inte brukar vara med kronograf då.