Synpunkter sökes - Speldator 10K!

Permalänk
Medlem

Synpunkter sökes - Speldator 10K!

Tjena, har satt ihop en inköpslista åt min lillebror då han nu ska införskaffa en ny speldator.

Budgeten ligger på 10,000 kr och detta är vad jag själv kommit fram till.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3662881/2013-07-30

Låt kritiken hagla

Visa signatur

ASUS Maximus IX Hero + i7-7700K | Corsair Hydro H100i v2
Corsair PowerSupply AX760W 80 PLUS Platinum | Corsair Carbide 400C
Corsair Vengeance LPX Black 16 GB (2x8GB) / 3200 Mhz / DDR4 / CL16
Samsung SSD 850 EVO - 500 GB
EVGA Geforce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem

Byt nätagget till typ detta. Gott om kraft för SLI och överklockning. Corsairs CX utan M på slutet är skräp och bör inte användas av någon.

När du ändå har en så stor SSD borde du klara dig med en 5400RPM mekanisk men du kanske ska göra lite tyngre saker på den så det behövs 7200RPM.

DVD-läsaren borde du kunna skippa. Ingen använder optisk media nuförtiden. Om något så borde du investera i en extern så du kan ha en till alla datorer.

I övrigt är det precis som jag skulle föreslå. Fin lista!

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Byt nätagget till typ detta. Gott om kraft för SLI och överklockning. Corsairs CX utan M på slutet är skräp och bör inte användas av någon.

När du ändå har en så stor SSD borde du klara dig med en 5400RPM mekanisk men du kanske ska göra lite tyngre saker på den så det behövs 7200RPM.

DVD-läsaren borde du kunna skippa. Ingen använder optisk media nuförtiden. Om något så borde du investera i en extern så du kan ha en till alla datorer.

I övrigt är det precis som jag skulle föreslå. Fin lista!

Ah, alright. Tackar för suverän feedback

Finns det någon modulär variant av nätagget detta som dessutom inte kostar skjortan?

Visa signatur

ASUS Maximus IX Hero + i7-7700K | Corsair Hydro H100i v2
Corsair PowerSupply AX760W 80 PLUS Platinum | Corsair Carbide 400C
Corsair Vengeance LPX Black 16 GB (2x8GB) / 3200 Mhz / DDR4 / CL16
Samsung SSD 850 EVO - 500 GB
EVGA Geforce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Hjälpsam

Detta valdes i SweC sommardator som har extremt många likheter med din korg http://www.inet.se/produkt/6909758/be-quiet-pure-power-l8-630...

O det klarar dubbla GTX760

Permalänk
Hjälpsam

Din korg är så lik sommardatorn att du nästan lika gärna kunde ta den, annat chassi bara o annan större HDD
http://www.inet.se/produkt/v100244/sweclockers-sommardator-20...

Permalänk
Medlem
Skrivet av musarn:

Ah, alright. Tackar för suverän feedback

Finns det någon modulär variant av nätagget detta som dessutom inte kostar skjortan?

Ta det som han ovanför länkade. Det räcker och blir en del över. Dock är jag inte själv sugen på att ligga så nära gränsen på ett nätagg, men det är ju jag. För dig kommer det fungera utmärkt.

Jag vill dock påpeka att det inte är några problem att gömma kablar från ett "omodulärt" nätagg i define r4, så om det är det du oroar dig för så är det inga problem. Jag står fast vid min rekommendation, men om du vill ha modulärt så är be quieten ditt bästa val.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Ta det som han ovanför länkade. Det räcker och blir en del över. Dock är jag inte själv sugen på att ligga så nära gränsen på ett nätagg, men det är ju jag. För dig kommer det fungera utmärkt.

Jag vill dock påpeka att det inte är några problem att gömma kablar från ett "omodulärt" nätagg i define r4, så om det är det du oroar dig för så är det inga problem. Jag står fast vid min rekommendation, men om du vill ha modulärt så är be quieten ditt bästa val.

Ah, då är jag med. Får se hur jag gör, lär bli en jämn dragkamp

Visa signatur

ASUS Maximus IX Hero + i7-7700K | Corsair Hydro H100i v2
Corsair PowerSupply AX760W 80 PLUS Platinum | Corsair Carbide 400C
Corsair Vengeance LPX Black 16 GB (2x8GB) / 3200 Mhz / DDR4 / CL16
Samsung SSD 850 EVO - 500 GB
EVGA Geforce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Skrivet av musarn:

Ah, då är jag med. Får se hur jag gör, lär bli en jämn dragkamp

Började plocka ihop ett mATX-bygge och insåg snabbt att jag behövde ha ett modulärt nätagg. Nu när jag tänkt om och tänker bygga i ett Define R4 så känns det som att det kan kvitta om det är modulärt eller inte. Ska man ha kvar samma burk ett tag så kan det nog kvitta om det är modulärt eller ej i ett så stort chassi :).

Nu insåg jag att jag i princip upprepade vad LemonIllusion.. men hey ho, klockan är mycket för en arbetare

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5 4670K | Gigabyte Geforce GTX 760 rev 2.0 | Crucial 8GB Ballistix Sport | be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär | Kingston SSD V300 120GB | WDC 750GB | ASUS Z87-A ATX