Bygga kraftfull HTPC som fixar allt, tips tack! :-)

Permalänk
Medlem

Bygga kraftfull HTPC som fixar allt, tips tack! :-)

Hej hopp,

Det var många år sedan jag byggde en dator själv, har inte någon koll på dagens hårdvara och vad man bör tänka på... Ber därför expertisen om hjälp

Idag sitter jag oftast vid min Mac då jag arbetar mycket med bilder och grafik. Har även en PC ståendes som nu har några år på nacken... Enda jag använder PCn till är egentligen att spela lite (min Macmini duger inte till spel).

Har blivit mer och mer sugen på att bygga ihop en HTPC, en snygg kraftfull liten rackare som gör sig bra vid mina övriga hemmabioprylar. Det är ganska viktigt att den är snygg, är så himla trött på stora fula datorlådor

Jag älskar film! Gillar även att spela lite då och då. Nu till min fråga: Är det möjligt att bygga en kraftfull HTPC som pallar med de tyngsta spelen, tanken är att kunna spela kommande BF4 på max

Lådan blir ju mindre än ett vanligt PC chassi. Får man plats med normalstora moderkort o grafikkort? Vill ju kunna peta dit det senaste grafikkortet med massa prestanda... Hur blir det med värmeutvecklingen i htpc lådan?

Vi pratar helt enkelt om en kraftig spel dator i htpc utförande. Lagring är inte så viktigt i datorn (har en NAS), räcker med en lagom stor och snabb SSD.

I övrigt så skall ju datorn användas för att streama media från NASen till hemmabion. Vilka finesser kan vara bra att ha? Finns det möjlighet att styra HTPCn från exempelvis iPhone mm?

Ös på med tips! Jag är ny på HTPC samt totalt ringrostig när de kommer till datorbyggande

Med vänlig hälsning,
Micke

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk

Hur känslig är du för fläktljud?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Budget?

Visa signatur

Chassi: Corsair Vengeance C70 Arctic White, Moderkort: Asus Maximus V Extreme, Processor: Intel Core I7 3770K, Grafikkort: Asus Geforce GTX 770 DirectCu II, Ram: Kingston HyperX beast 2133Mhz 2x4 Gb, Nätaggregat: Corsair AX760 80+ Platinum, CPU-Kylning: Cooler Master Hyper 212 Evo, SSD: Kingston HyperX 90 Gb.

Permalänk
Avstängd

En AMD 65Wattare som A10-6700 verkar kunna klara biffen och ett FM2 mATX eller mITX moderkort.
samt ett chassi som tar lite större fläktar i 120-140mm klassen.

Verkar vara en kombination som kan slå huvudet på spiken

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det så bra att spela BF4 på en TV (monitor är väl bättre)? Förmodligen så behöver du också en trådlös mus och tangentbord. Eller ska du spela med handkontroll? För då kommer du förmodligen möta folk som sitter med mus & tangentbord och vad jag vet så har man inte en så stor chans mot detta. Eller så är det jag som suger med handkontroll ;).

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

En AMD 65Wattare som A10-6700 verkar kunna klara biffen och ett FM2 mATX eller mITX moderkort.
samt ett chassi som tar lite större fläktar i 120-140mm klassen.

Verkar vara en kombination som kan slå huvudet på spiken

Hur tänker du nu? Klarar det inte BF3 så klarar det knappast BF4.

* Är det möjligt att bygga en kraftfull HTPC som pallar med de tyngsta spelen:
-Ja

*Får man plats med normalstora moderkort o grafikkort?
-Beror helt på vilken låda du andvänder dig utav

*Hur blir det med värmeutvecklingen i htpc lådan?
-Mindre låda med sämre ventilation=varmare. Tar du inte den minsta lådan du hittar och väljer komponenter som inte är allt för överdrivna är det dock inget problem.

*Vilka finesser kan vara bra att ha?
-Går att styra via iphone, fler allternativ tex. gamepad, trådlöst tangentbord, pekplata mm. Ska du spela rekomenderar jag att du skaffar en trådlös 360kontroll med pc motagare samt tangentbord och mus.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Oj så många svar, tack!

När jag spelar gör det inte så mycket om fläktarna väsnans, däremot vid filmtittande vore det skönt med lite lugn o ro (går väl inte åt så mkt kräm vid film vilket borde betyda att fläktarna kommer snurra mindre?).

En låda som är i storlek med hemmabioreceivern vore perfekt (B44cmxH15cmxD34cm)! Gör inte så mkt som höjd eller djup skulle vara aningen mer... I en sådan låda borde väl ett vanligt moderkort platsa? Dagens grafikkort däremot är ganska biffiga så där får man väl mäta exakt vad som får plats. Till detta massa ram, schysst CPU samt SSD Frågan är dock vad.

Glömde skriva. I ena hörnet i mitt hemmabiorum står en monitor, tanken är alltså att både koppla in datorn till TVn samt till monitorn, borde väl funka? Mus o tangent kanske går att köra trådlöst? Fast det är väl å andra sidan inte optimalt vid spelande... Hmm.

Prislappen för kalaset, mellan 10 till 15k. Så vad tror ni, kan det bli ngt vettigt av det här?

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
  • Z87 Mini-ITX

  • i7 4770K

  • 16GB RAM

  • GTX 780

  • 128-256GB SSD

Sen hittar du något mini-itx chassi på t.ex. prisjakt som faller dig i smaken.

Permalänk
Skrivet av Micke_JKUR:

Oj så många svar, tack!

När jag spelar gör det inte så mycket om fläktarna väsnans, däremot vid filmtittande vore det skönt med lite lugn o ro (går väl inte åt så mkt kräm vid film vilket borde betyda att fläktarna kommer snurra mindre?).

En låda som är i storlek med hemmabioreceivern vore perfekt (B44cmxH15cmxD34cm)! Gör inte så mkt som höjd eller djup skulle vara aningen mer... I en sådan låda borde väl ett vanligt moderkort platsa? Dagens grafikkort däremot är ganska biffiga så där får man väl mäta exakt vad som får plats. Till detta massa ram, schysst CPU samt SSD Frågan är dock vad.

Glömde skriva. I ena hörnet i mitt hemmabiorum står en monitor, tanken är alltså att både koppla in datorn till TVn samt till monitorn, borde väl funka? Mus o tangent kanske går att köra trådlöst? Fast det är väl å andra sidan inte optimalt vid spelande... Hmm.

Prislappen för kalaset, mellan 10 till 15k. Så vad tror ni, kan det bli ngt vettigt av det här?

Klart det kan bli vettigt.

Lade ihop något du kan bygga från. http://www.inet.se/kundvagn/visa/3677766/2013-08-04

Nätagget och processorkylaren behöver jag dock tips på bättre. Vet inte vad som passar i det chassiet så tog rätt så standard grejer. Lagringsmässigt kan du slänga in en hdd med önskvärd lagringsplats, men 250gb SSD måste du ha till program/operativsystem.

Titta gärna på recensionen av chassit. http://www.sweclockers.com/recension/15975-fractal-design-nod...

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

Klart det kan bli vettigt.

Lade ihop något du kan bygga från. http://www.inet.se/kundvagn/visa/3677766/2013-08-04

Nätagget och processorkylaren behöver jag dock tips på bättre. Vet inte vad som passar i det chassiet så tog rätt så standard grejer. Lagringsmässigt kan du slänga in en hdd med önskvärd lagringsplats, men 250gb SSD måste du ha till program/operativsystem.

Titta gärna på recensionen av chassit. http://www.sweclockers.com/recension/15975-fractal-design-nod...

Det är ett atx-kort du har lagt dit... Får nog vara ett mITX om det skall passa 304:an...
Sedan har ju asus gjort ett grafikkort just för denna typ av burk, ett 670.
I ett 304 chassi ska du med fördel ha kort nätagg, low-p minnen och liten fläkt för CPU

Permalänk
Medlem

fractal design´s node 605 hadde jag tittat på vad gäller chassie iallafall, stilrent och liknar lite en reciever, du får in endel komponenter.

https://www.inet.se/produkt/6909778/fractal-design-node-605

http://www.youtube.com/watch?v=VeFRfWaqZsM

Permalänk
Medlem
Skrivet av aLEx-16:

fractal design´s node 605 hadde jag tittat på vad gäller chassie iallafall, stilrent och liknar lite en reciever, du får in endel komponenter.

https://www.inet.se/produkt/6909778/fractal-design-node-605

http://www.youtube.com/watch?v=VeFRfWaqZsM

Instämmer.. Har det chassiet och det är både snyggt, tyst och svalt och dessutom rymligt nog att husera riktiga komponenter.

Visa signatur

ABC 80

Permalänk

random 650-750w psu
Z87 Mini-ITX
i7 4770K
8GB RAM
GTX Titan
128GB SSD corshair force GT 540/555 read write
seagate 1tb 64mb 7200rpm
bitfenix eller hur det stavas.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

random 650-750w psu
Z87 Mini-ITX
i7 4770K
8GB RAM
GTX Titan
128GB SSD corshair force GT 540/555 read write
seagate 1tb 64mb 7200rpm
bitfenix eller hur det stavas.

Varför skulle han ha 650-750w nätagg? Han har bara EN SSD, ETT grafikkort. Inga hårddiskar. En haswellprocessor (mindre strömkrävande). Skulle lätt klara dig på ett 450w.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

random 650-750w psu
Z87 Mini-ITX
i7 4770K
8GB RAM
GTX Titan
128GB SSD corshair force GT 540/555 read write
seagate 1tb 64mb 7200rpm
bitfenix eller hur det stavas.

Du lär ju knappast komma upp i 6GB Vram-användning med EN 1080p-display i BF3 och BF4, bättre att köra ett GTX780 och lägga dem 3k på annat.

Protip: inga mekaniska hårddiskar i en HTPC om man vill ha den riktigt tyst, streama från en NAS eller annat enhet.

Permalänk
Skrivet av TAG9217:

Du lär ju knappast komma upp i 6GB Vram-användning med EN 1080p-display i BF3 och BF4, bättre att köra ett GTX780 och lägga dem 3k på annat.

Protip: inga mekaniska hårddiskar i en HTPC om man vill ha den riktigt tyst, streama från en NAS eller annat enhet.

han ville ha något som fixar allt så skrev titan, då alla andra har redan rekommenderat gtx780, båda är riktigt bra kort, beror dock på vad som han tycker är mest värt, och jag såg någon moddare på youtube med 4skärmar på en bitfenix så det går nog

ps: tror knappast man hör Hddn över fläkt ljudet som han inte störde sig på

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

han ville ha något som fixar allt så skrev titan, då alla andra har redan rekommenderat gtx780, båda är riktigt bra kort, beror dock på vad som han tycker är mest värt, och jag såg någon moddare på youtube med 4skärmar på en bitfenix så det går nog

ps: tror knappast man hör Hddn över fläkt ljudet som han inte störde sig på

Grejen är ju dock att Titan är typ 3% bättre än ett GTX780, och kostar ca. 3 000 kr mer, vilket knappast är värt pengarna. Speciellt med tanke på att TS budget låg på runt 13 000 kr, och smärtgränsen vid 15 000 kr.

  • GTX Titan = 8 000 kr

  • i7 4770K = 2 500 kr

  • Z87 mini-ITX = 1 200 - 1 500 kr

  • 8 GB/16 GB RAM = 500 kr / 1 000 kr

  • 128 GB/256 GB SSD = 1 000 kr / 1 700 kr

Redan där är vi uppe i 13 200 kr som lägst. Vilket lämnar 1 800 kr kvar till chassi, nätagg, ev. mekanisk hdd, kylning och en optisk enhet.

Han lär nog inte höra den mekaniska över fläktljud när han spelar, när han däremot ser på film vill han ju ha det tyst.

Permalänk
Skrivet av Brannigan:

Det är ett atx-kort du har lagt dit... Får nog vara ett mITX om det skall passa 304:an...
Sedan har ju asus gjort ett grafikkort just för denna typ av burk, ett 670.
I ett 304 chassi ska du med fördel ha kort nätagg, low-p minnen och liten fläkt för CPU

Ja det var ju mindre begåvat ^^ klart det ska vara ett mini itx i den lådan. Men är det inte rätt bra med plats i 304, har för mig att man nästan får in dubbelgpuer i det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Tjena!

Har surfat runt lite och hittat prylar som jag tycker verka intressanta. Hjälp mig komplettera / ändra listan

Chassi: Fractal Design Node 605 HTPC Svart. Mycket snygg låda!

Grafik: EVGA Geforce GTX 780 ACX SC. Hyffsat "slimmat" kort som borde platsa fint.

CPU: Intel Core i7-4770K eller kanske i5-4670K "Haswell". Är det värt att köpa i7?

Kylning till processorn: ?

Moderkort: Inte en aning, hjälp! ATX antar jag...

Minne: Vad köpa? Hur snabba bör dom vara? Duger 1600MHz?

Lagring: Vilken SSD är att föredra? Samsung?

Ljudkort: köpa ett dedikerat eller duger det som sitter på moderkortet?

Nätagg: Vore smidigt med ett som man kan ta bort kablar man inte nyttjar.

Nätverk: Detta kanske sitter på moderkortet?

Har säkert missar nått

Med vänlig hälsning,
Micke

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3649973/2013-07-28

Ingen aning om moderkortet är nåt att hänga i granen eller ifall du behöver bluray

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Skulle välja bort corsair agg direkt! i alla versioner återfinner man coil whine!
Jag själv kör Be quite 630W kan inte bli mera nöjd aldrig hört agget ens,lägger man örat till hör man det inte heller.

Grymt stabilt funkar skitbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Tjena!
Kylning till processorn: ?
Minne: Vad köpa? Hur snabba bör dom vara? Duger 1600MHz?
Lagring: Vilken SSD är att föredra? Samsung?
Ljudkort: köpa ett dedikerat eller duger det som sitter på moderkortet?
Nätverk: Detta kanske sitter på moderkortet?

Kylning: Osäker på hur hög kylaren kan vara i det där chassit, men en Noctua NH-L12 ska åtminstone gå att få in.

Minne: Vilket som duger, dock brukar priset ligga helt ok på 1600mhz så skulle köra på sådana om jag var dig.

Lagring: Samsung gör bra diskar och då du inte direkt verkar snåla så skulle jag föreslå Samsung 840Pro.

Ljudkort: Kör du ljudet via hdmi/optical till en en förstärkare/tv:n mtsv. behöver du inget dedikerat ljudkort.

Nätverk: Trådat sitter på, kan vara värt att lägga några kronor extra för att få ett med integrerat trådlöst nätverkskort om du tänkt köra trådlöst.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

605an är grym

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Chassi: Fractal Design Node 605 HTPC Svart. Mycket snygg låda!

Fractal Design Node 605 är väldigt stor bara så att du vet, den är nästan en halv meter bred. Jag hade dock inte kört på något annat än ett mITX bygge eftersom du bara kommer utnyttja en expansionsplats ändå. Hade kört på Node304 eller Silverstone SG08.

Skrivet av Micke_JKUR:

Grafik: EVGA Geforce GTX 780 ACX SC. Hyffsat "slimmat" kort som borde platsa fint.

Blir bra, om du väljer ett mindre chassi så bör du dock ta en med referenskylaren.

Skrivet av Micke_JKUR:

CPU: Intel Core i7-4770K eller kanske i5-4670K "Haswell". Är det värt att köpa i7?

Antagligen inte om du bara ska köra spel och film på den.

Skrivet av Micke_JKUR:

Kylning till processorn: ?

Vattenkylning typ Corsair h60 v2 eller en låg luftkylare som Noctua NH-L12 eller NH-L9i

Skrivet av Micke_JKUR:

Moderkort: Inte en aning, hjälp! ATX antar jag...

Typ valfritt z87 kort runt 1000-1400kr, Asrock och msi har rätt prisvärda varianter.

Skrivet av Micke_JKUR:

Minne: Vad köpa? Hur snabba bör dom vara? Duger 1600MHz?

1600Mhz cl9 minnen räcker gott å väl

Skrivet av Micke_JKUR:

Lagring: Vilken SSD är att föredra? Samsung?

Samsung 840 250GB är väldigt prisvärd och populär.

Skrivet av Micke_JKUR:

Ljudkort: köpa ett dedikerat eller duger det som sitter på moderkortet?

Beror på, antar att du kör digitalt ljud ut till hemmabiosystemet? Isf spelar det ingen roll. Tror annars MSi z87 Gaming och Asrock extreme4 har hyfsad integrerad ljudkrets.

Skrivet av Micke_JKUR:

Nätagg: Vore smidigt med ett som man kan ta bort kablar man inte nyttjar.

Ja ta ett modulärt nätagg på 500W-600W. Typ Fractal Design Newton R3 600W

Skrivet av Micke_JKUR:

Nätverk: Detta kanske sitter på moderkortet?

Ja, men dock inte trådlöst på alla modeller om du vill ha det.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret!

Lådan jag valde är ngt stor, men det är ingen större fara då den kommer passa in fint bland resten av mina hemmabioprylar, lådan är i samma storlek som min receiver.

Angeånde processor... Har tidigare kört Intel, men hur är det med AMD nu för tiden? Hitta detta moderkort samt CPU på Komplett.

ASUS Crosshair V Formula-Z, Socket-AM3+
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760831#info

AMD FX-8350 8-Core Processor
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=766047

En annan sak som bekymrar mig är hur värmeutvecklingen blir i lådan, borde väl bli ganska varmt när man petar dit ett riktigt "gaming grafikkort"?

Tack än en gång för alla tankar, idéer och tips!

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Skrivet av TAG9217:

Grejen är ju dock att Titan är typ 3% bättre än ett GTX780, och kostar ca. 3 000 kr mer, vilket knappast är värt pengarna. Speciellt med tanke på att TS budget låg på runt 13 000 kr, och smärtgränsen vid 15 000 kr.

  • GTX Titan = 8 000 kr

  • i7 4770K = 2 500 kr

  • Z87 mini-ITX = 1 200 - 1 500 kr

  • 8 GB/16 GB RAM = 500 kr / 1 000 kr

  • 128 GB/256 GB SSD = 1 000 kr / 1 700 kr

Redan där är vi uppe i 13 200 kr som lägst. Vilket lämnar 1 800 kr kvar till chassi, nätagg, ev. mekanisk hdd, kylning och en optisk enhet.

Han lär nog inte höra den mekaniska över fläktljud när han spelar, när han däremot ser på film vill han ju ha det tyst.

var ingen budget när jag kommenterade.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

var ingen budget när jag kommenterade.

Han skrev sitt inlägg innehållandes en budget 2 timmar innan du gjorde ditt inlägg.

Permalänk
Medlem

kanske ska testa en sli lösning, pengarna verkar ju finnas

men amd är fina grejer det (kanske för att jag har det)

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Som den novis jag är så knåpade jag ihop en dator hos Inet. Såg i efterhand att jag glömde blueray spelaren (måste vara en slim för att få plats i htpc chassit). Har säkert glömt ngt mer...

Sen så är ju frågan om jag skall köra på GTX780, eller kanske det billigare AMD radeon kortet 7790? Inte heller helt säker på om jag behöver i7, kanske duger med i5? En annat stort frågetecken är om det över huvudtaget går att bygga en kraftig speldator i detta chassi? Saker o ting kanske brinner upp

Nog tjötat! Så här ser min kundvagn hos Inet ut, ni får fria händer att ändra o lägga till prylar
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3791485/2013-08-29

Tanken var att försöka hålla en budget på 15 - 16k. Tänkte be Inet bygga datorn åt mig.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers