Permalänk
Medlem

Allroundskärm. IPS. <1500kr.

Hej! Jag skulle vilja höra om ni har tips för mig. Vill ha en skärm (1080) 23-24 tum. Måste vara IPS eller PLS. ska använda för en del spel och fotoredigering, samt till vardagsanvändning.. ska kosta under 1500 kr. Verkar finnas en hel del i denna klass, men någon som har konkreta erfarenheter? Lutar just nu lite åt att köpa Thor-skärmen från CDON så kommer jag undan billigt (bara 1k).

Permalänk

Sitter själv med THOR skärmen och måste säga att jag är mycket nöjd, bra färger och allting.
Använder den till spel, film och lite fotoredigering

Permalänk
Medlem

Köpte nyss den till flickvännen, och var väldigt nära att köpa en till mig själv också.
Kör på den säger jag.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Thor-skärmen är väldigt bra för sitt pris, den har sina brister (inte lika bra bild som min ZR2440W och läcker lite ljus på undersidan) men man får räkna med några brister för det priset.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Jomenvisst har ni rätt, mer pengar mer prestanda. Var dock inte många år sen man inte kunde drömma om en ips för 1k..

Men så bra pris är det iaf att det i värsta fall blir en bra andraskärm. Tror dock jag blir nöjd när jag kalibrerat den. Ska bli skönt att slippa 720p only (g46vw).

Beställde den nu så får vi se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaxc:

Hej! Jag skulle vilja höra om ni har tips för mig. Vill ha en skärm (1080) 23-24 tum. Måste vara IPS eller PLS. ska använda för en del spel och fotoredigering, samt till vardagsanvändning.. ska kosta under 1500 kr. Verkar finnas en hel del i denna klass, men någon som har konkreta erfarenheter? Lutar just nu lite åt att köpa Thor-skärmen från CDON så kommer jag undan billigt (bara 1k).

Tjena!

Jag har en LG IPS277 27" men den kostade straxt över 2000 och jag måste säga att jag är riktigt nöjd med den. Tror jag har haft den i snart ett år och det ända negativa är Backlightbleed, men den blöder inte så himla mycket utan det är mest nere i det vänsta hörnet och jag måste säga att touch är lite jobbiga.
Men absolut ingen dealbreaker. Skärmen fungerar perfekt i spel fast jag var orolig över att det var 5ms på LG'n mot dom 2ms jag hade innan men märker absolut ingen skillnad!

Här hittade jag "lillebror" LG IPS237L på 23" för 1600:- om du loggar in på webhallen

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem

Fick precis hem THOR-skärmen och har kopplat in. Jättenöjd! Känns klockren för 1k, sjukt prisvärt! Venne om man ska köra med driversen som kom med eller om det finns nyare att få tag på nånstans dock? Hittar inget när jag googlar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaxc:

Fick precis hem THOR-skärmen och har kopplat in. Jättenöjd! Känns klockren för 1k, sjukt prisvärt! Venne om man ska köra med driversen som kom med eller om det finns nyare att få tag på nånstans dock? Hittar inget när jag googlar..

Kör utan. Skärmar behöver knappast drivrutiner. Jag kör iaf min utan drivrutinerna som följde med.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaxc:

Fick precis hem THOR-skärmen och har kopplat in. Jättenöjd! Känns klockren för 1k, sjukt prisvärt! Venne om man ska köra med driversen som kom med eller om det finns nyare att få tag på nånstans dock? Hittar inget när jag googlar..

Strunta i drivrutiner överhuvudtaget till skärmen, fungerar väl så bra utan.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305