Permalänk
Medlem

Thomson TG789vn port problem

Os: W7
Isp: Telia vdls 30/10

Router/Modem: Thomson TG789vn
firmW: 8.C.H.2

Tjena

Märkte igår att Utorrent inte ville uploada och att testet man kan göra i programet säger att porten är stängd,
och jag har börja stört mig som fan på detta problem.

Inte tänkt på detta tidigare eftersom de funka med mitt gamla modem/router som också va en thomson
men kommer dock inte ihåg va den hette mer.

Har öppnat porten i thomson modeme, den säger att den Fortfarande är stängd.
Lagt till porten i både windows brandvägg och Eset smart security 4. Fortfarande stängd.
Stängt av Eset smart security 4 och windows brandvägg. Fortfarande stängd.
Testat andra portar osv osv, men det är alltid stängt

Läst som en tok om problem med utorrent och modemet, men inte hitta nån lösning till mitt problem
Tror ja läste nånstans att man måste ringa telia å öppna portar? vilket ja inte tror eftersom de funka med gamla modeme.

Ja jag har gjort exact va de står här
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/TG789vn/defaultguide.htm

Tänkte fall nån här vet vad som kan strula

Tack i förväg
//Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av fulhest:

Os: W7
Isp: Telia vdls 30/10

Router/Modem: Thomson TG789vn
firmW: 8.C.H.2

Tjena

Märkte igår att Utorrent inte ville uploada och att testet man kan göra i programet säger att porten är stängd,
och jag har börja stört mig som fan på detta problem.

Inte tänkt på detta tidigare eftersom de funka med mitt gamla modem/router som också va en thomson
men kommer dock inte ihåg va den hette mer.

Har öppnat porten i thomson modeme, den säger att den Fortfarande är stängd.
Lagt till porten i både windows brandvägg och Eset smart security 4. Fortfarande stängd.
Stängt av Eset smart security 4 och windows brandvägg. Fortfarande stängd.
Testat andra portar osv osv, men det är alltid stängt

Läst som en tok om problem med utorrent och modemet, men inte hitta nån lösning till mitt problem
Tror ja läste nånstans att man måste ringa telia å öppna portar? vilket ja inte tror eftersom de funka med gamla modeme.

Ja jag har gjort exact va de står här
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/TG789vn/defaultguide.htm

Tänkte fall nån här vet vad som kan strula

Tack i förväg
//Peter

Ändra firmwaren i din router till en mer avancerad och starkare firmware så får du nog en säkrare och stabilare modem. Kolla om modemen är kompitabel här: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices

Om ja, så är det bara följa anvisningarna till installationen och njuta!
Lyckades fixa mina random dc och massa annat då min gamla router inte uppdaterar firmware längre och inte presterade till fullo.
(Rekommendation)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Har du slagit på upnp i utorrent? Hur länge väntar du innan du kontrollerar om portarna är öppna? Jag har märkt att det ibland kan ta routern 30min efter ändringen innan portarna öppnas, även om man lägger in regler manuellt. Ibland krävs omstart också.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Har du slagit på upnp i utorrent? Hur länge väntar du innan du kontrollerar om portarna är öppna? Jag har märkt att det ibland kan ta routern 30min efter ändringen innan portarna öppnas, även om man lägger in regler manuellt. Ibland krävs omstart också.

Håller med. Kontrollera om du har upnp altiverat. Behövs ingen portöppning då, aldrig öppnat portar för utorrent så länge jag haft upnp altiverat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Upnp har vart aktiverat hela tiden både i routern och utorrent

Permalänk
Medlem

Testa sätt en port över 50000 och stäng av Upnp.

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fulhest:

Reglerna säger följande:

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

*Inlägg raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Porten är och har vart över 50k, stängde av UPnP starta om routern osv och det funkar fortfarande inte.

Och förlåt för "Ingen?" posten, inte meningen att bumpa den.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fulhest:

Porten är och har vart över 50k, stängde av UPnP starta om routern osv och det funkar fortfarande inte.

Och förlåt för "Ingen?" posten, inte meningen att bumpa den.

Om du stänger av upnp så måste du skapa egna regler (sker i två steg på 789, först portregel för ett program, sedan aktivera den regeln tillsammans med rätt IP/dator), men detta vet du väl redan. Sedan vänta 10-30min eftersom det ibland tar den tiden för routern att öppna, ingen aning om varför, bara märkt det.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

nu har ja vänta 2 timmar typ med UPnP av å de funkar inte...
måste ju va nått fel med modem/routern eller nått

förmig de krångla lite på mitt gamla thomson modeme men de funka tillslut, detta är ju bara löjligt.

nått med porten att göra? har testat 6881-6890 och 62050-60
borde inte spela nån roll tycker ja.

Liten bild på hur de ser ut i thomsonen

äre nån annan inställning nånstans som inte är itryckt i denna som kanske va de i förra???
inte så jävla superklok på detta men är inte helt sne

tack
//Peter

Permalänk
Inaktiv

Gör dig själv en tjänst och släng skiten och köp en vettig router istället. Jag stod bara ut en vecka med Thompson innan den åkte ut

Permalänk
Medlem

har inte direkt nå slantar till de, fått de med telia så den får vara kvar. =/