Min kompis kan surfa köra AVG virus sökning och göra massa saker samtidigt men inte jag

Permalänk
Avstängd

Min kompis kan surfa köra AVG virus sökning och göra massa saker samtidigt men inte jag

Hej. Min kompis har en Windows 7 32 bitars, 4GB och ett runt 700mb på Grafikkortet. Jag har Windows 7 64bitars, 6GB och 1 GB grafikkort.
Min kompis kan köra massa spel, program, surfa medans hans AVG antivirus söker efter virus. Det kan inte jag. Det laggar bara då. Har han mixtrat och fått hjälp av själva gud för en sånt underverk till dator eller är det jag som har en dator det är fel på?

Jag kör samma saker som hnoom. GTA IV, AVG, Firefox, Photoshop och ändå laggar det. Jag har också lägsta prestanda medans han har medium prestanda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av angryencoder:

Hej. Min kompis har en Windows 7 32 bitars, 4GB och ett runt 700mb på Grafikkortet. Jag har Windows 7 64bitars, 6GB och 1 GB grafikkort.
Min kompis kan köra massa spel, program, surfa medans hans AVG antivirus söker efter virus. Det kan inte jag. Det laggar bara då. Har han mixtrat och fått hjälp av själva gud för en sånt underverk till dator eller är det jag som har en dator det är fel på?

Jag kör samma saker som hnoom. GTA IV, AVG, Firefox, Photoshop och ändå laggar det. Jag har också lägsta prestanda medans han har medium prestanda.

Varför söker du efter virus när du använder datorn?

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk

Din kompis har antagligen snabbare komponenter även om hans minnes kapaciteter är mindre. Hans processor och hårddisk kan även vara snabbare än dina.

Permalänk
Medlem

Man kan välja hur mycket kraft avg ska ta. Ni lär ha olika inställningar där

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk

Att söka efter virus är ganska cpu-krävande om jag inte förstått fel. Vad ni har för cpu:er har du utelämnat, så det är svårt att säga vad det beror på.

Som tidigare sagt: Måste du köra virusscanning och spela samtidigt?

Hade varit roligt med en bild på det runda grafikkortet...

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Jag håller med Ralleballe, en bild på det runda grafikkortet hade varit fantastiskt underhållande!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Tänk om kompisen har en SSD?

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Skrivet av angryencoder:

Hej. Min kompis har en Windows 7 32 bitars, 4GB och ett runt 700mb på Grafikkortet. Jag har Windows 7 64bitars, 6GB och 1 GB grafikkort.
Min kompis kan köra massa spel, program, surfa medans hans AVG antivirus söker efter virus. Det kan inte jag. Det laggar bara då. Har han mixtrat och fått hjälp av själva gud för en sånt underverk till dator eller är det jag som har en dator det är fel på?

Jag kör samma saker som hnoom. GTA IV, AVG, Firefox, Photoshop och ändå laggar det. Jag har också lägsta prestanda medans han har medium prestanda.

Ge oss dina specs på både din dator och din polares! Allt!

CPUn ser du i "dator" på windows 7 längst ner!

Grafik ser du om du öppnar start, skriver kör, trycker "enter" och sedan skriver dxdiag och "enter" sedan under display.

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk

Din kompis har troligtvis en snabbare processor och att du har 2GB mer minne betyder inte att din dator kommer vara snabbare. Sedan när det gäller grafikkort: snälla, bedöm inte hur bra ett grafikkort är på hur mycket minne det har. Lite som att säga att min bil har större tank än din och därför är den snabbare.

Ta reda på vilka processorer ni har och kanske om någon av er kör med SSD så kan vi se varför han kan göra mer saker samtidigt jämfört med dig. Och skanna efter virus gör man när man inte är vid datorn eller kanske surfar/pratar med någon, inte när man spelar.

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av angryencoder:

Hej. Min kompis har en Windows 7 32 bitars, 4GB och ett runt 700mb på Grafikkortet. Jag har Windows 7 64bitars, 6GB och 1 GB grafikkort.
Min kompis kan köra massa spel, program, surfa medans hans AVG antivirus söker efter virus. Det kan inte jag. Det laggar bara då. Har han mixtrat och fått hjälp av själva gud för en sånt underverk till dator eller är det jag som har en dator det är fel på?

Jag kör samma saker som hnoom. GTA IV, AVG, Firefox, Photoshop och ändå laggar det. Jag har också lägsta prestanda medans han har medium prestanda.

Vad har era datorer för specifikationer som cpu och grafikkort?

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||