Apple lanserar Iphone 5S och 5C

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Väldigt spännande att de släppte en 5C, trodde aldrig de skulle överge sitt premium märke förens de var i botten på riktigt. Synd att 5C inte finns i någon lite neutral färg dock.

Haha. "På botten"...
Meneh... Är inte vitt neutralt?

Skrivet av TheJepz:

Hur blir det med frekvensbanden för 4G? Hade gärna sett ett stöd för de frekvenser vi använder här.

Tyckte mig se en slide med "världens bredaste" om man får parafrasera. Så det finns en möjlighet för 4G för oss verkar det som.

Skrivet av Flygarfisken:

Riktigt nyfiken på prisskillnaden mellan 5S och 5C

Kommer säkert att bli en fin shitstorm...

Jag är lite nyfiken på det med, men jag har en iPhone 5 nu så jag ska hålla mig minst ett år till.

Skrivet av Vasadu:

ÖVERRASKNING! (eller kanske inte )

Måste faktiskt hålla med. Tråkigaste keynoten på länge.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

64 bit processor borde väl betyda minne över 4GB..?

Varför det?

Permalänk
Avstängd

Iphone 5c c'et står for color. Iphone 5c kommer ersätta iphone4,4s 5c är en budget model. Jag antar att priset blir samma som 4s.

Permalänk
Medlem

4 tum skärm haha de följer verkligen inte med tekniken.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Vad kommer 64-bit faktiskt göra för telefon? Vad blir skillnaden gentemot en vanlig?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av damoloni123:

Iphone 5c c'et står for color. Iphone 5c kommer ersätta iphone4,4s 5c är en budget model. Jag antar att priset blir samma som 4s.

Nej, iPhone 5c ersätter iPhone 5, medans 4S fortsätts säljas.

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

I grund och botten har de haft samma design på telefonerna sen iPhone 4. Varför vågar de inte ändra på formen?

Varför ändra något som är välprövat fungerandes?

Se MickeySoft som gärna ändrar saker bara för ändrandets skull, det är jättehäftigt när man är 14 år men mindre trevligt om man använder verktygen som jobbmedel exempelvis.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

CPUn verkar ju väldigt intressant men annars verkar den ligga efter ordentligt.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Bakgrund:

Är det någon som helst skillnad på Iphone 5 och Iphone 5c?

Jo liten, inget wow direkt, inte ens mellan 5 och 5S, sägs dock att den S är dubbelt så snabb. Men på pappret visas ingen väsentlig skillnad.

Skrivet av Viceroy:

Står C för "cheap" eller?

Jo tyckte mig läsa det för nån dag sen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Varför det?

Är det inte det som är skillnaden mellan 64 och 32? 32 kan utnyttja 3,6GB RAM + VRAM och 64 har ingen begränsning.

Eller är jag ute och cyklar?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Kul att dom jämför med den gamla iPhone.

Jag menar "Reveala 5S" Samma skärm, samma batteritid, samma kamera, samma vikt, samma storlek.. En processor som är 40x bättre än första iphone. Detta är ju irrelevant hur mycket bättre än femman är den? Hur mycket ram.

Hoppas verkligen att folk inte är naiva nog att köpa den här jävla skiten.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Är det någon som helst skillnad på Iphone 5 och Iphone 5c?

ta och läs lite VÄLIGT stor skillnad!

Visa signatur

CPU:i7 3770k @4,5Ghz Kylning:Custom water-loop RAM:16GB @1866Mhz GPU: 2 X R9 290x @ 1200Mhz PSU:Corsair AX 1200w MB: P8 Z77-pro Chassi:NZXT swich 810 white

Macbook Pro Retina.iPhone 7
200/200Mbit/s fiber.

Permalänk
Medlem

Lansera gärna något nytt! Tack. Dock håller jag mig hellre till Samsung

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJepz:

Hur blir det med frekvensbanden för 4G? Hade gärna sett ett stöd för de frekvenser vi använder här.

Verkar som Apple löst problemet. Enligt http://store.apple.com/us/buy-iphone/iphone5s#tech-specs stödjer en av iPhone 5S-varianterna LTE på band 1, 2, 3, 5, 7, 8 och 20.
Enligt http://en.wikipedia.org/wiki/LTE_(telecommunication)#Frequenc... ligger LTE i Europa på 800, 900, 1800, 2600 MHz, d.v.s. band 3, 7 och 20.
Kollar man på http://www.induowireless.com/nu/gsm-3g-4g-frekvensband/ så ser det ut att stämma.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Snälla, det är Australiensisk dollar...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Reyintaz:

Som Nokia US skriver på facebook

"Thanks, #Apple. ;)"

You can always count on Nokia

Permalänk
Medlem

Knappt nå bättre batteritid fast den är så urusel på 5an?!

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

£549 - 5S 16gb
£469 - 5C 16gb

£629 - 5S 32GB

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Kul att dom jämför med den gamla iPhone.

Jag menar "Reveala 5S" Samma skärm, samma batteritid, samma kamera, samma vikt, samma storlek.. En processor som är 40x bättre än första iphone. Detta är ju irrelevant hur mycket bättre än femman är den? Hur mycket ram.

Hoppas verkligen att folk inte är naiva nog att köpa den här jävla skiten.

Tänkte nästan precis detsamma! Får kännslan av att skillnaden i prestanda är så liten mellan 5 och 5S så att de istället väljer att jämföra med den första iPhonen :S

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Varför ändra något som är välprövat fungerandes?

Se MickeySoft som gärna ändrar saker bara för ändrandets skull, det är jättehäftigt när man är 14 år men mindre trevligt om man använder verktygen som jobbmedel exempelvis.

Det var ju ett jättebra exempel...

Så du menar att det kan vara svårt att arbeta med telefonen om den byter form lite? Jag pratar om utseendet på telefonen, inte iOS eller något sådant.

Jag tycker att designen är väldigt tråkig. Den ligger dåligt i handen med sin kantiga form. Hade de bytt form hade jag kunnat vara en potentiell köpare. Den första iPhone formen var betydligt bättre enligt mig.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Är det inte det som är skillnaden mellan 64 och 32? 32 kan utnyttja 3,6GB RAM + VRAM och 64 har ingen begränsning.

Eller är jag ute och cyklar?

Sett lite mellan fingrarna så är du på rätt spår. På 64bit kan du utnyttja ett extremt mycket större "address space" bland annat. Det finns fler skillnader men det är nog den överlägset största.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Då var Apple marknadsledande igen. 64-bit CPU, Fingerprint och 120 FPS kamera. Blir lätt en 5S för min del!

64 bit är ju nytt, men hela prestanda race'et börjar bli old nu. Fingerprint sensor har funnits i flera år på flera olika modeller. 120 FPS kamera hade jag på min LG mobil, 2007.

Så inte så mycket nytt trots allt.

Permalänk
Medlem

Den vitguldiga ser ut som något SWaG sWaG YOLO YOLO kidsen kan ha ihop med sina beat by dre

Permalänk
Medlem

Inte jätteimponerad.. Trodde dom skulle höja upplösningen. Det är det som får mig att hålla kvar till android!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Casper:

Är det inte det som är skillnaden mellan 64 och 32? 32 kan utnyttja 3,6GB RAM + VRAM och 64 har ingen begränsning.

Eller är jag ute och cyklar?

Du tänker nog mest på en av de mest omtalade sakerna som skilde 32bit och 64bit-versionerna av Windows. Det är lite annat på tal här.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ingen ny skärm? Trodde den skulle få sig en uppgradering. Kommer väl i 6:an.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut, hade gärna tagit den ända high end mobilen i mina ögon en 5S men har en 5:a och den får stå ut till 6:an kommer

Tråkigt att alla Android fanboy måste in här och göra kommentarer, jag bryr mig inte om ni haft en funktion i 1 år sedan tidigare, jag använder funktionerna är den är i perfektion ist

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

iPhone 5S känns inte nog intressant för att byta ifrån min kära lilla 4a som fungerat så bra alla dessa år. Får hoppas att den håller till 6an kommer ut. Eller om det kommer någon annan smartphone som inte är lika stor som en tablett som och är intressant nog....

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Djinn1982:

4 tum skärm haha de följer verkligen inte med tekniken.

För att dom inte har en gigantisk skärm? Jag tycker 4 tum är tillräckligt stort. Det är ju dock för mina användningsområden.
Äger personligen en iPhone 5 och har aldrig tyckt att jag behöver en större skärm.

Dagens "mode" på telefonerna är att dom ska gränsa mellan tablet och telefon verkar det som.