[Diskussion] Samsung Galaxy S4 (Android 4.2)

Permalänk
Skrivet av duckstar:

Fick telefonen idag! Hur länge ska man ladda den innan man börjar använda den? Ska bli kul att få känna på Android för första gången!

Nån timme bara. Tänk dock på att detta inte är REN android utan Samsungs version på det.

Permalänk

Har nu i dagarna fått problem med min S4, när batteriet når mellan 30-50% så dör telefonen. När jag försöker starta mobilen igen efter att den har dött så startas den med 1% batteri, och dör igen. Sedan går det inte att använda den för ens den kopplas i en laddare igen.

Har haft luren sedan maj/juni inte haft några problem med den ? är det batteriet som redan har ballat ur ?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ImThePirate:

Har nu i dagarna fått problem med min S4, när batteriet når mellan 30-50% så dör telefonen. När jag försöker starta mobilen igen efter att den har dött så startas den med 1% batteri, och dör igen. Sedan går det inte att använda den för ens den kopplas i en laddare igen.

Har haft luren sedan maj/juni inte haft några problem med den ? är det batteriet som redan har ballat ur ?

Antagligen. Garantiärende/rma.

Permalänk
Skrivet av ImThePirate:

Har nu i dagarna fått problem med min S4, när batteriet når mellan 30-50% så dör telefonen. När jag försöker starta mobilen igen efter att den har dött så startas den med 1% batteri, och dör igen. Sedan går det inte att använda den för ens den kopplas i en laddare igen.

Har haft luren sedan maj/juni inte haft några problem med den ? är det batteriet som redan har ballat ur ?

Testa med ett annat batteri för att verifiera att det är bekymret. Ett nytt batteri kostar inte mycket och du slipper vänta veckor på att få ut en ny S4.

Permalänk
Avstängd

tips för att förbättra batteritiden rejält.
vissa funktioner kan man sätta på när man använder dom istället.
stäng av S Beam och NFC

2 dagar och 3 timmar med 33% kvar och då har jag använt mobilen rätt mycket.

otroligt hur mycket vissa grejor drar när dom är aktiverade utan att man använder dom.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Har ett prolbem på min S4a. Kan inte få fram menyvalet för genvägar på låsskärmen. Den finns helt enkelt inte med...

https://www.dropbox.com/s/v87c9n70dxiy1sz/Screenshot_2013-09-...

Permalänk
Medlem

Jag har problem med 4G-täckning på min SGS4 trots att jag har lämnat in mobilen på lagning för just täckningen!. Har 0-1 "prickar" i 4G-täckning när jag är hemma i centrala Göteborg samt i området runt omkring. Detta gör att jag ofta får missade samtal på grund av dålig täckning. Har telia som operatör. Någon som har varit/är med om något liknande?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Eott:

Har ett prolbem på min S4a. Kan inte få fram menyvalet för genvägar på låsskärmen. Den finns helt enkelt inte med...

https://www.dropbox.com/s/v87c9n70dxiy1sz/Screenshot_2013-09-...

Min ser precis likadan ut.

Permalänk

Hej jag har haft min S4 några månader nu och har en del problem.
S4 stock rom, 4.2.2.

1. Clock hänger sig vid alarm ibland, och ibland ringer det inte alls utan displayen bara lyser upp för att aldrig slockna utan någon meddelanderuta ens, otroligt irriterande när jag ska stiga upp. T.ex. imorse stod det att Clock isn't responding på skärmen när jag vaknade av mig själv, kom i tid som tur var.
Har testat att rensa cache och data men det verkar inte fungera.

2. Phone/Contacts/Messages eller vad de heter hänger sig så jag inte kan ringa eller skicka sms, får då avsluta programmen manuellt för att starta om.
Det hände t.ex. just nu när jag skriver denna text när jag skulle ringa upp en person, skärmen blir svart utom "taskbar" eller vad den raden högst upp kallas, skärmen flimmrar en stund för att bli svart igen, för att avsluta med "Contacts isn't responding. Do you want to close it? [Wait] [OK]" men den hänger sig igen när jag stänger och startar om appen! Så jag måste starta om telefonen! Blir tokig på detta!

3. Camera hänger sig och är bara helt svart, nästa gång man låser telefonen försvinner kombinationsgrejen för skärmlåset. Man kan då varken låsa upp eller stänga av då den inte reagerar på något i avstängningsmenyn. Enda lösningen jag kommit på är att plocka ur batteriet och starta om. Detta har hänt 5 gånger senaste 2 dagarna, men även flera gånger tidigare.

4. En dag fanns det plötsligt två prickar på varje bild kameran tar. Dessa syns i camera appen också.
Gick till tele2 men dom hänvisar mig till samsung och säger att jag kan få vara utan telefon en vecka, och om de inte hittar några problem kan jag få betala(!!!) för undersökningsavgift, vafan. Har kollat på kameralinsen på baksidan men kan inte se något där.

Se de två svarta prickarna till vänster, har förstört större delen av mina semesterbilder tagna med S4.

Dold text

Har någon lösning på något av dessa problem?

Visa signatur

R5 2600・RX580

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av tracenewbie:

Hej jag har haft min S4 några månader nu och har en del problem.
S4 stock rom, 4.2.2.

1. Clock hänger sig vid alarm ibland, och ibland ringer det inte alls utan displayen bara lyser upp för att aldrig slockna utan någon meddelanderuta ens, otroligt irriterande när jag ska stiga upp. T.ex. imorse stod det att Clock isn't responding på skärmen när jag vaknade av mig själv, kom i tid som tur var.
Har testat att rensa cache och data men det verkar inte fungera.

2. Phone/Contacts/Messages eller vad de heter hänger sig så jag inte kan ringa eller skicka sms, får då avsluta programmen manuellt för att starta om.
Det hände t.ex. just nu när jag skriver denna text när jag skulle ringa upp en person, skärmen blir svart utom "taskbar" eller vad den raden högst upp kallas, skärmen flimmrar en stund för att bli svart igen, för att avsluta med "Contacts isn't responding. Do you want to close it? [Wait] [OK]" men den hänger sig igen när jag stänger och startar om appen! Så jag måste starta om telefonen! Blir tokig på detta!

3. Camera hänger sig och är bara helt svart, nästa gång man låser telefonen försvinner kombinationsgrejen för skärmlåset. Man kan då varken låsa upp eller stänga av då den inte reagerar på något i avstängningsmenyn. Enda lösningen jag kommit på är att plocka ur batteriet och starta om. Detta har hänt 5 gånger senaste 2 dagarna, men även flera gånger tidigare.

4. En dag fanns det plötsligt två prickar på varje bild kameran tar. Dessa syns i camera appen också.
Gick till tele2 men dom hänvisar mig till samsung och säger att jag kan få vara utan telefon en vecka, och om de inte hittar några problem kan jag få betala(!!!) för undersökningsavgift, vafan. Har kollat på kameralinsen på baksidan men kan inte se något där.

Se de två svarta prickarna till vänster, har förstört större delen av mina semesterbilder tagna med S4.
http://i40.tinypic.com/2h376lh.jpg

Dold text

Har någon lösning på något av dessa problem?

Gör en återställning och se till att det inte är skit på linsglaset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dajv:

Jag har problem med 4G-täckning på min SGS4 trots att jag har lämnat in mobilen på lagning för just täckningen!. Har 0-1 "prickar" i 4G-täckning när jag är hemma i centrala Göteborg samt i området runt omkring. Detta gör att jag ofta får missade samtal på grund av dålig täckning. Har telia som operatör. Någon som har varit/är med om något liknande?

Samma problem här fast med Tele2. Så trött på skiten att jag ändrade i telefonen till Turbo-3G istället (Endast HDSPA). Men till skillnad från min S3a så håller 4an sig på "H" läge hela tiden och byter till H+ när trafiken aktiveras. Tycker hastigheten är riktigt fin, runt 12-15 Mbit vilket är dubbelt så snabbt som med S3an.

Ännu inte hittat någonstans i centrala stan där man har 4 pluppar med 4G igång. Skall testa vidare då jag i alla fall fått tre pluppar under en kort stund på Avenyn.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Samma problem här fast med Tele2. Så trött på skiten att jag ändrade i telefonen till Turbo-3G istället (Endast HDSPA). Men till skillnad från min S3a så håller 4an sig på "H" läge hela tiden och byter till H+ när trafiken aktiveras. Tycker hastigheten är riktigt fin, runt 12-15 Mbit vilket är dubbelt så snabbt som med S3an.

Ännu inte hittat någonstans i centrala stan där man har 4 pluppar med 4G igång. Skall testa vidare då jag i alla fall fått tre pluppar under en kort stund på Avenyn.

Tycker det är väldigt väldigt synd att man ska behöva växla mellan eller alltid ha på 3G när man faktiskt har köpt en 4G-mobil. Man får ju inte riktigt valuta för pengarna då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dajv:

Tycker det är väldigt väldigt synd att man ska behöva växla mellan eller alltid ha på 3G när man faktiskt har köpt en 4G-mobil. Man får ju inte riktigt valuta för pengarna då!

Håller med till 100%! Men datatrafiken blir starkt lidande annars.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt att importera en s4 från tyskland, är det samma 3g och LTE frekvenser på deras modell?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Jag hade tänkt att importera en s4 från tyskland, är det samma 3g och LTE frekvenser på deras modell?

Så vitt jag vet finns bara en modell för Europa, så det bör funka..

Men tänk efter ordentligt, Jag är sjukt besviken på min S4..

Den är seg, och den kraschar titt som tätt..

Jag har skaffat en Oppo Find 5 som jag är väldigt nöjd med.
Halva priset av S4, samt gjort i stål...

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Någon mer som fick 4.3 uppdateringen i förrgår? Fick även ännu en uppdatering igår?
Märkte dock inte av några nyheter med 4.3 förutom att fonten på tangentbordet är annorlunda (fulare).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Så vitt jag vet finns bara en modell för Europa, så det bör funka..

Men tänk efter ordentligt, Jag är sjukt besviken på min S4..

Den är seg, och den kraschar titt som tätt..

Jag har skaffat en Oppo Find 5 som jag är väldigt nöjd med.
Halva priset av S4, samt gjort i stål...

Då var det ju nåt fel på din S4, Min är riktigt snabb, aldrig kraschat nån gång och funkar hur bra som helst.

Visa signatur

Asus P8P67 B3, Asus GTX 660, A-data 8GB minne 1600mhz, Intel 2600K, Samsung ssd 830 256gb
sidewinder 4, Corsair ax 850, Samsung galaxy s4 snart, Windows 8.

Permalänk
Medlem

Har lite problem med en S4a, det ska lysa en lampa när man laddar vad jag har förstått och något sådant går inte igång när jag kopplar in sladden sen låter den främst om man trycker på on knappen så börjar den ticka.
Är detta ett vanligt fenomen? Är laddardelen dyr att byta ut?

MVH fesen

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Plasmatic:

Så vitt jag vet finns bara en modell för Europa, så det bör funka..

Men tänk efter ordentligt, Jag är sjukt besviken på min S4..

Den är seg, och den kraschar titt som tätt..

Jag har skaffat en Oppo Find 5 som jag är väldigt nöjd med.
Halva priset av S4, samt gjort i stål...

Uppenbart att du inte har/hade ett bra exempel. Varför inte bara lämna in den på garanti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Har lite problem med en S4a, det ska lysa en lampa när man laddar vad jag har förstått och något sådant går inte igång när jag kopplar in sladden sen låter den främst om man trycker på on knappen så börjar den ticka.
Är detta ett vanligt fenomen? Är laddardelen dyr att byta ut?

MVH fesen

i9505?
http://www.euromobile.se/se/samsung-galaxy-s4-lte-i9505-laddk...

Sen om det kan få den att pipa o ticka har jag ingen aning om.
Batteriet är inte svullet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

i9505?
http://www.euromobile.se/se/samsung-galaxy-s4-lte-i9505-laddk...

Sen om det kan få den att pipa o ticka har jag ingen aning om.
Batteriet är inte svullet?

Batteriet är inte svullet, snacka med en som jobbat med mobiler och han trodde också det kan vara porten som är vajko om den inte vill ge ström, 130kr är inget sen fixar jag det själv då det ska vara rätt simpelt.
Får se om jag träffar brorsans tjej som har en S4 så kan vi byta batterier och kolla om det är någon skillnad.