[Diskussion] Samsung Galaxy S4 (Android 4.2)

Permalänk

Någon med s4 som har problem med batteritiden? säger inte att de är dålig batteritid för den håller en dag vid lite användande då och då, rätt normal tid tror ja gemfört med min iphone5, men tjejen har också s4 och den drar mindre ström av nån anledning!? Och ingen av oss har någon app eller nån inställning som skiljer. Vetefan va de kan va

Visa signatur

Surface Pro | 12,3 PixelSense | Intel i5 Kaby Lake 2,6-3,5Ghz | 8gb 1866mhz | Samsung 256gb ssd NVme M.2 | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Fick precis en uppdatering på strax under 80MB. Skulle tydligen öka stabiliteten. Halvkass changelog

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Något är gjort med kameran. När man startar den uppdaterar den "kamerans fasta mjukvara".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Min mobil uppdaterades till ME2. Nu öppnas galleriet direkt, och svart är svart.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Hur ska första laddningen ske? Ladda till fullt batteri innan man använder telefonen första gången?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Hur ska första laddningen ske? Ladda till fullt batteri innan man använder telefonen första gången?

Du behöver inte ladda dagens batterier alls direkt. Du kan leka med och ladda när det behövs.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Bara jag som inbillar mig eller blir batteritiden faktiskt lite bättre när man stänger av 4g?

Inställningar -> Fler nät -> Mobila nätverk -> Nätläge och välj GSM/WCDMA istället för LTE/GSM/WCDMA.

Förövrigt så kan jag väl säga om telefonen att den inte skiljer sig så mycket från en S3.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem

Batteritiden blir bättre utan 4g.

Finns det nån som byter rom och grejar ofta och vet vad man ska ta sig till om uppdateringen fastnade på 30%? Sen ville kies göra emergency recovery som fastnade på 66%. Skulle behöva konsultering via skype om nån har möjlighet!

Permalänk

Jag har två mailkonton i mobilen. Tillsammans med sms blir det ett jäkla massa plingande! Har inte hittat nånstans var man kan-om det går att stänga av notifieringen av mailen. Alternativt skulle jag vilja ha ett annat ljud för mailen om det inte går att stänga av.

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mattia-SS:

Jag har två mailkonton i mobilen. Tillsammans med sms blir det ett jäkla massa plingande! Har inte hittat nånstans var man kan-om det går att stänga av notifieringen av mailen. Alternativt skulle jag vilja ha ett annat ljud för mailen om det inte går att stänga av.

I Gmail's inställningar kan man enkelt stänga av notifieringarna.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Äntligen har väntat på att min telefon ska skickas från CDON nu sen release och äntligen idag(fredag) så skickades den då e det bara vänta till måndag då=)

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Skrivet av BaZZe:

Äntligen har väntat på att min telefon ska skickas från CDON nu sen release och äntligen idag(fredag) så skickades den då e det bara vänta till måndag då=)

min med, sen ska man bara vänta på minneskortet, skärmskyddet, samt hitta en case some ser bra ut.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Avstängd

S4:an verkar trevlig, speciellt när man får Snapdragon 600 och inte Exynosskräpet. Kommer dock inte bli någon mer Samsung för min del efter all skit de gjort med S2/S3..
Ang. Flash så fungerar det bra i 4.2.2, använd exempelvis Boat browser eller lägg in Androids standardbrowser som följde med innan de la in Chrome eller någon av alla andra som har flashstöd.

Visa signatur
Permalänk

Försöker få in emojis och använder denna guide:

Citat:

Note: This procedure requires you to root your Galaxy S3 first. Otherwise, it won’t work.

Download the following files: DroidSansFallback.ttf | fallback_fonts.zip. Save files into a directory you can easily access. You need to unzip fallback_fonts.zip and copy what’s inside it.
Connect your Galaxy S3 to your computer and copy the files into your SD card. Disconnect device after copying.
Launch the Play Store app and search for ES File Explorer.
Download and Install the app.
Launch the app once installation is completed.
Navigate to the directory in your SD card where you saved the files. Long tap DroidSansFallback.ttf and tap ‘move to’ option.
Navigate to /system/fonts directory and drop the file there.
Do the same for fallback_fonts.xml.
Reboot your phone and wait ’til it’s active before using it.
Launch the messaging app. Viola! Emoji Emoticons are now available in your Galaxy S3.

Har rootat mobilen men när jag ska lägga över DroidSansFallback/fallback_fonts till system/fonts så säger den att jag inte har permission, att det typ bara är read only. Hur löser jag detta? Använder ES file explorer

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av rapparsven:

Försöker få in emojis och använder denna guide:

Har rootat mobilen men när jag ska lägga över DroidSansFallback/fallback_fonts till system/fonts så säger den att jag inte har permission, att det typ bara är read only. Hur löser jag detta? Använder ES file explorer

Du ska i inställningar ha en root utforskare, "mount as write" eller liknande som ska bockas i.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Du ska i inställningar ha en root utforskare, "mount as write" eller liknande som ska bockas i.

Tack, det löste sig! :*

Permalänk

Någon som vet nån smiley app som funkar och som syns om man skickar till iphone?

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattia-SS:

Någon som vet nån smiley app som funkar och som syns om man skickar till iphone?

Handcent + Handcent Emoji Plugin. Det borde kirra biffen!

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Go, chomp, sliding messages etc har också möjligheten till emoji smileys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Ones skärm är vanlig lcd, strömslukare så därför tror jag inte den är lika bra nej. Dessutom är detta tråden för just SGS4 så du kan förvänta dig mothugg om du hissar HTC här.

Skickades från m.sweclockers.com

Citerar Swedriod här: "HTC One är lämplig för dig som vill ha marknadens bästa skärm"
Så jag tror inte den är så dålig.
Själv så har jag en Note 2 men tycker det är kul å läsa här då folk blir fanboys, nästan som att folk tror det är deras egna kreation dom försvarar.
Det är ju bara en produkt.

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem

Funderar på att byta min iPhone 5 mot en S4, dock har jag egentligen jättedålig koll på fördelar/nackdelar.
Någon som fått sin S4 och kan berätta lite?
Man vet ju aldrig vilka tester som är partiska eller inte liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett tips är att åka till exemeplvis elgiganten, media markt eller likanade och testa själv. Annars finns det en drös av recensioner både text och video (youtube) som går genom telefonen ganska noga. Bilda dig egen uppfattning.

Skrivet av freddan:

Funderar på att byta min iPhone 5 mot en S4, dock har jag egentligen jättedålig koll på fördelar/nackdelar.
Någon som fått sin S4 och kan berätta lite?
Man vet ju aldrig vilka tester som är partiska eller inte liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan:

Funderar på att byta min iPhone 5 mot en S4, dock har jag egentligen jättedålig koll på fördelar/nackdelar.
Någon som fått sin S4 och kan berätta lite?
Man vet ju aldrig vilka tester som är partiska eller inte liksom.

Se själv i butik och på recensioner på nätet. Bäst är att skaffa dig en egen uppfattning, men jag svarar gärna på dina frågor om du har några

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Någon med tele2 som har liknande problem?

Jag fick min nummerflytt igenom idag och med tele2 får jag en "signalplupp" med 4G. Två om jag har tur.
Nu är det så va, att jag inte bor ute på landet utan 5km från centrums mittpunkt i Sveriges 6-7 största stad. Visserligen inte Stockholm eller Göteborg men såhär illa kan det väl inte vara?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Devil May Cry:

Någon med tele2 som har liknande problem?

Jag fick min nummerflytt igenom idag och med tele2 får jag en "signalplupp" med 4G. Två om jag har tur.
Nu är det så va, att jag inte bor ute på landet utan 5km från centrums mittpunkt i Sveriges 6-7 största stad. Visserligen inte Stockholm eller Göteborg men såhär illa kan det väl inte vara?

Jovisst kan det vara dålig täckning för det. Beror ju på hur 4G nätet är utbyggt i Örebro.
Hur ser täckningskartan ut? Jo den kan ljuga duktigt men ett försök. Hur ser det ut om du rör dig runt staden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jovisst kan det vara dålig täckning för det. Beror ju på hur 4G nätet är utbyggt i Örebro.
Hur ser täckningskartan ut? Jo den kan ljuga duktigt men ett försök. Hur ser det ut om du rör dig runt staden?

Jag får ut straxt över 30Mbit/s och täckningskartan visar att vi har fullfjädrad 4G täckning här.
Men ändå är signalstyrkan urusel.

Satte på GPSen denna gång när jag körde bredbandskollen och fick 62Mbit/s och andra gången 45Mbit/s.

Så data hastigheterna är det inget fel på.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Knox

Är det någon som vet när Knox ska gå att aktivera och vad som krävs?
http://www.samsung.com/global/business/mobile/solution/security/samsung-knox

Permalänk
Medlem

Själv har jag haft problem med att det inte går att ringa till min mobil. Visar en cirkel med streck över ibland istället för signalstaplarna. Ibland räcker det inte med omstart utan man kan få starta om den flera gånger innan man får signal igen. Detta är inne i stan där jag har 4-5 staplar annars. Nån som vet om detta är en bugg med S4an? Har även installerat den senaste uppdateringen som kom i förra veckan.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Själv har jag haft problem med att det inte går att ringa till min mobil. Visar en cirkel med streck över ibland istället för signalstaplarna. Ibland räcker det inte med omstart utan man kan få starta om den flera gånger innan man får signal igen. Detta är inne i stan där jag har 4-5 staplar annars. Nån som vet om detta är en bugg med S4an? Har även installerat den senaste uppdateringen som kom i förra veckan.

Får du det direkt när någon ringer? Fått det några gånger helt slumpmässigt som hoppar igång efter några sekunder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070